Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 95

Temat: JTD Wyzionął ducha

  1. #51
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Panowie a co ma kompresja do "kręcenia" od niedoładowanego / padniętego aku czy słabo ładującego alternatora??? Przecięz chyba gość czuje jak odpala czy auto kręci jak wsciekłe czy ledwo obraca silnikiem . Po drugie jak piszesz ,że w mrozy odpalał a w wilgotne dni ma problemy to z samym motorem nie jest jeszcze zle bo przy silniku do remontu to raczej w mrozy są problemy a nie w "deszczowe" poranki . Ja bym doszukiwał się problemu w sferze elektrycznej auta . Coś ewidentnie masz zawilgocone . Co do świec żarowych to przecież prosto sprawdzić - bo mogą być i one że prądu nie dostają jak jest wilgotno bo gdzieś na instalacji przekaznik-swiece jest coś nie tak . Pisałeś ,że grzeją . A czy sprawdzane to było własnie w warunkach "deszczowych" . Bo jak ani jedna swieca nie dostaje prądu to i latem trzeba pokręcić . I kolejna sprawa . Kolega pozbył się Stilo 1,9 JTD bo miał podobne objawy . Kręcił ,kręcił i kopcił podczas zapalania . Odkupił go za grosze znajomy - zrobił coś z EGR-em i auto smiga jak nowe

  2. #52
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    masz troche racji, aby silnik sie uruchomił z elekrtonicznie sterowanym zaplonem musza byc spełnione pewne warunki, ale jak nie bedzie kompresji to se tak moze krecic do usr.. śmierci.
    .odpowiednia kompresja
    .odpowiednia ilosc obrotów silnika podczas startu(150-200)
    .odpowiednie cisnienie paliwa
    .napiecie podczas krecenia silnikiem nie moze spasc ponizej zadanej wartosci
    silnik musi sie "policzyc" i dopiero wtedy ECU uruchomi silnik.

  3. #53
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    masz troche racji, aby silnik sie uruchomił z elekrtonicznie sterowanym zaplonem musza byc spełnione pewne warunki, ale jak nie bedzie kompresji to se tak moze krecic do usr.. śmierci.
    .odpowiednia kompresja
    .odpowiednia ilosc obrotów silnika podczas startu(150-200)
    .odpowiednie cisnienie paliwa
    .napiecie podczas krecenia silnikiem nie moze spasc ponizej zadanej wartosci
    silnik musi sie "policzyc" i dopiero wtedy ECU uruchomi silnik.
    Oczywiscie się zgadzam bo sam jak miałem wyrąbany aku to przy wolnym rozruchu nie odpalił albo odpalił po długim kręceniu ( brak siły rozruchowej akumulatora ) . Tyle ,że gość pisze ,że odpala w zimy normalnie tylko nie w deszczowe pory a ludziska szukają przyczyny w aku . Jak nie odpaliłby przy -10C to bym się kompresją przejmował . W jego przypadku napewno kompresja nie jest powodem takich zachowań . A gość nie jest chyba takim laikiem żeby nie zauważyć ,że aku już nie ma siły silnikiem obrócić . Ja jak bym chciał na szybca sprawdzić swiece żarowe i czy odpali w deszczu w dwie osoby spiąlbym swiece "na krótko" na chwile a druga osoba by spróbowała zakręcic . Oczywiście nie będę przeczył żadnej tezie bo Alfa to jak kobieta - nie do okiełznania ale obstawiam jak wczesniej - elektryke ( coś nie styka ) albo jest przy wilgoci jakieś zwarcie/przebicie , bo nie było by takich "anomalii" z okazji "mokrych poranków"

  4. #54
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Wg mnie Nazar ma rację, w czasie wilgoci są niekontrolowane upływy prądu z instalacji na masę,ale świecą dałbym raczej spokój a błędów szukałbym w przekaźnikach i bezpiecznikach szczególnie w tych koło Aku ( niepamiętam który mi nawalił ale chyba 2 od lewej alfa kręciła jak wściekła ale nie zapaliła)i w połączeniach masy.
    Może jest przy wilgoci problem z zasilaniem pompy paliwa itp
    Ostatnio edytowane przez bonzaj ; 17-09-2013 o 19:26

  5. #55
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    to moze niech sprawdzi rozrusznik>
    od tego bym zaczął.

  6. #56
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał george11 Zobacz post
    to moze niech sprawdzi rozrusznik>
    od tego bym zaczął.
    George'u no ale mu kręci rozrusznik . To by trzeba było obadać z bliska. Czy paliwo dochodzi itd. Bo tak to możemy powróżyć . Ja jak miałem "scierwo" czyt. Forda Sierre 2.3D to jak już kompresja była słaba ( 860tkm ) to kupiłem u Ruskich na handlu taką grzałke na wąż od chłodnicy podpinaną do 220V i nad ranem automat mi załączał ją na 15 min i auto paliło jak w lato heheheh Rusikim nie straszna zima i lipna kompresja heheheh

  7. #57
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Tu są filmiki z odpalania tego auta zeszłej zimy:

    http://www.youtube.com/watch?v=Xg0_8bybdcc - takie akcje miałem kiedyś

    http://www.youtube.com/watch?v=OYNz3T-uaok - tutaj panowie z ASO zapomnieli założyć blaszek na przelewy i paliwo zamiast do wtrysków trafiało wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba - po tej akcji samochód zaczął w miarę normalnie odpalać. Teraz niby jest OK, ale czasami trzeba pokręcić ze 3-4 sekundy. Później jak jest ciepły to pali normalnie.

  8. #58
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Nie czytałem całego wątku ale proponuje sprawdzić czujnik położenia wału.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 156 JTD 105KM
    Postów
    71

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Nie czytałem całego wątku ale proponuje sprawdzić czujnik położenia wału.
    Czujnik położenia wału korbowego zmieniałem przed wakacjami - miałem efekt taki, że po nagrzaniu gasła i musiałem czekać aż ostygnie. Teraz pod tym względem jest OK. Generalnie z odpalaniem rano jest sporo lepiej niż na filmiku z YT który wstawiłem dwa posty wyżej ale im zimniej tym gorzej. Dzisiaj małżonka zdała relację, że było 3 st C a odpalił za trzecim razem po trzy sekundy kręcenia z "deptaniem" pedału.

  10. #60
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    pomiar sprężania prawdę ci powie.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

Podobne wątki

  1. Alfa oslabla nie ma ducha pomoc jakas?
    Utworzone przez kierzkovsky w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-12-2011, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory