Witam,
w związku z planowanym zakupem 159-tki chciałbym Was koledzy, posiadacze takowych z silnikiem 1.750 TBI zapytać jak się Wam sprawują ?
Czy nie są przesadnie awaryjne i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?
Pozdrawiam.
Witam,
w związku z planowanym zakupem 159-tki chciałbym Was koledzy, posiadacze takowych z silnikiem 1.750 TBI zapytać jak się Wam sprawują ?
Czy nie są przesadnie awaryjne i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie ?
Pozdrawiam.
No tak widziałem ten temat lecz mało tam o awaryjności tego motoru i osprzętu, poza tym temat z 2011 roku więc 2 lata po debiucie tego motoru, trochę już czasu minęło może ktoś może powiedzieć coś więcej, wolałbym aby wypowiedział się ktoś posiadający i użytkujący na co dzień takowe TBI np. 4 letnie.
No cóż. Przejechałem swoja Brerą z tym silnikiem już prawie 70 000 km i nic poza wymianą oleju i filtrów przy nim nie musiałem robić. Pomiędzy wymianami bierze w moim przypadku ca 2 litry oleju, zazwyczaj oleju nieco ubywa po długich trasach autostradowych z dużymi prędkościami, a mniej więcej 2/3 przebiegu to w moim przypadku takie trasy.
Osobna sprawa to zużycie paliwa. Przy wybitnie spokojnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń udało mi się zejść do 8,6 na mieszanej trasie z odcinkami szybkiej dwupasmówki S1 z Kołobrzegu do A4 w okolicach Żagania. Ale na dłuższą metę nie byłbym w stanie tak jechać. Na autostradzie jadąc z prędkością pozwalającą uniknąć mandatów spalanie rośnie do 11 l. Jadać żwawo ca 13l. Przy średniej prędkości 145 km/h już ponad 16 l. A powyżej 200 km/h 27-32l. W mieście 13-16l jeśli nie zwraca się uwagi na spalanie i często trzeba redukować do 1-2 albo stać w korku.
145 km/h i 16 l ? ja pier****.
Żeby uzyskać średnią 145 km/h trzeba dosyć solidnie przycisnąć....
No chyba, że masz pustą autostradę i wrzucisz tempomat, ale przy normalnym ruchu trzeba trzymać się powyżej 180 km/h i dynamicznie przyspieszać po wytraceniu prędkości kiedy ktoś wyskoczy na lewy pas i jadać 120 km/h wyprzedza tira przez 2 km.
Ale silnik na prawdę daje frajdę z jazdy. Ciągnie równo od niskich obrotów. A przyspieszenie na 3 i 4 wciska w fotel.
Generalnie polecam. Zero problemów - dużo frajdy.
1.9.16v jtdm ustawione 170km/h na tempomacie Kraków Wrocław- Wrocław Kraków w nocy, oczywiście też hamowania i przyspieszania wyszło mi 7.5 litra ON
niepomyślałbym ze w TBI spalanie jest takie tragiczne:OOO 12 litrów bym zaakceptował ale powyżej już nie!!
Ostatnio edytowane przez bami159 ; 19-09-2013 o 14:30
Dokładnie. Ja trasa tychy kraków ( A4 na tempomacie 140km/h ) cmentarz Rakowicki i troche sie pokręciłem po centrum i z powrotem wyszło nie całe 7 L. auto ma wirusik i 181 koni. Sory ale te 20 koni nie warte jest takiego spalania.
I jeszcze kwestia o jakiej sredniej mówimy. Jeżeli o tej z kompa to żeby mieć srednią 145 to musiałes pociskać średnio koło 180 i więcej.
Ostatnio edytowane przez pampik ; 19-09-2013 o 14:36
myślę ze nie chodzi tu o średnia 145km/h w jakimś naszym mniemaniu powiedzmy na dystansie 100-200km czy dłuższym a raczej mistrz jechał chwile dłużej po 145 czy 150 i mu wyszła chwilowo jakaś średnia ... no chyba ze ... to faktycznie to jest mocna średnia. a to zużycie to makabra i pomyśleć ze myślałem o tej benzynie ...
Właśnie wróciłem z Włoch. Godzina spokojnej jazdy na lokalnej ekspresówce przy 80-90km/h to 6,8l. Przelot autostradą z prędkością 140km/h, z chwilowymi 160-170km/h to około 9,1l. Korki po mieście to maksymalnie 12,5l. Średnia z wakacyjnej podróży 4.300km to 8,8l.