Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 51

Temat: Pomoc w wyborze alfy - pierwsza alfa 147/156 20tys +/-

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nvi
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Giulietta 1750 TBi QV // Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    40

    Domyślnie

    to nie o to chodzi czy gaz czy ropa tansza tylko naczytalem sie ze benzyniaki jakies takie problemowe sa w porownaniu z dieslami fiata (wykluczajac 150km 1.9) dlatego tak celuje albo w 140ps albo 175 2.4 silnik

    zacytuje:
    "Odradzamy również zakup Alfy z silnikiem typu Twin Sprark, gdzie szwankuje wariator zmiennych faz rozrządu. Powinniśmy też unikać jednostek JTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w których na zaworach osadza się nagar."

    ale ile w tym prawdy to cholera wie ciezgo gdybac az tak nie wglebialem sie w temat poprostu uznalem ze jak alfa to w dieslu :> pzdr

  2. #32
    Marcin 89
    Gość

    Domyślnie

    Witam

    Kiedyś też stałem przed takim dylematem kupując 156 jtd albo 1.9 albo 2.4. Kupiłem w 2011r od brata z którym sprowadziliśmy z Niemiec w 2009 156 1.9 jtd 2005r z przebiegiem 174 tys. Samochód miał uszkodzony zawór egr i górne wahacze do wymiany. Kilka faktów ktore przemawiały za 1.9
    -2.4 ma dziwne umiejscowioną miskę olejową i łatwo ją uszkodzić
    - silnik jest za ciężki do tego zawieszenia i po prostu bardzo szybko siadają amorki sprężyny itp
    - pali około 1 litra więcej niż 1.9 no i wiadomo jeden cylinder więcej to więcej oleju więcej świec ogólnie obsługa jest droższa
    - napinacz paska rozrzadu kosztuje około 200zł w 1.9 jest dużo tanszy

    Pozatym 1.9 jest bardzo dynamicznym silnikiem w tym roku dokladalem orurowanie z kwasowki z collerem (1000 zł z robocizna w zaprzyjaznionym warsztacie) plus program i wywalenie katalizatora na standardowy soft 170km i 380 nm czyli okolo 20% przysostu i bez problemu chodzi lepiej niż 2.4 jest lżejszy i zamyka szafę a spalanie przy oszczędniej jeździe mieszanej z przewaga trasy oscyluje w okolicach 5 litrów. W tym momencie ma 266tys. To takie moje spostrzeżenia życzę powodzenia w wyborze i pozdrawiam

  3. #33
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar ScorpioPL
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Mini Cooper S Kuga 2.5T
    Postów
    149

    Domyślnie

    Cytat Napisał nvi Zobacz post
    to nie o to chodzi czy gaz czy ropa tansza tylko naczytalem sie ze benzyniaki jakies takie problemowe sa w porownaniu z dieslami fiata (wykluczajac 150km 1.9) dlatego tak celuje albo w 140ps albo 175 2.4 silnik

    zacytuje:
    "Odradzamy również zakup Alfy z silnikiem typu Twin Sprark, gdzie szwankuje wariator zmiennych faz rozrządu. Powinniśmy też unikać jednostek JTS z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w których na zaworach osadza się nagar."


    ale ile w tym prawdy to cholera wie ciezgo gdybac az tak nie wglebialem sie w temat poprostu uznalem ze jak alfa to w dieslu :> pzdr
    Poszukaj V6 z LPG koszty mniejsze i mało awaryjne silniki.
    było Giulietta 1.8 '83 LPG, 164 2.0TS '94 LPG, 166 FL V6 2.5 24v LPG , 159 2.0JTDm 170km
    jest Mini Cooper S 170 KM, Kuga 2.5T 250KM bo benzyna musi mieć doładowanie

  4. #34
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Albo V6 z lpg albo JTD. Ja również jestem zdania że 2.4 nie pasuje do 156. To duży ciężki silnik przez co trakcja jest gorsza niż w tym samym samochodzie z motorem 1.9. Moim zdaniem optymalnym wyborem jest 1.9 16V. Miałem taki i złego słowa nie powiem. Silnik bezobsługowy, posiadający duży zapas mocy, po prostu wystarczający. Nawiasem mówiąc gdybyś chciał 147 w naprawde fajnym stanie, wiem kto sprzedaje... Srebrna, 2007 rok, 5 drzwi, 1.9 8v. Cena około 19 tyś zł.

  5. #35
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nvi
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Giulietta 1750 TBi QV // Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    40

    Domyślnie

    no tutaj jeden z forumowiczow odradzil 150 konny 16V bo ma "klapy wirowe" i cholera wie czy przez to wiekszosc ludzi nie chce jej sie pozbyc
    a co do 147mki to dobry deal ale jakos za 156tka jestem no nic musze szperac i szukac dzieki za rady a jak ktos bedzie mial info o jakiejs sztuce to poprosze ;D pzdr

    PS. a cdo V6 to czemu nie ale szkoda ze nie bylo po lificie jakos ta przed liftem do mnie nie przmawia
    Ostatnio edytowane przez nvi ; 23-09-2013 o 17:08

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    2,4 nie polecają głównie ci, co nigdy nie mieli takiej wersji.

    By nie było nie porozumień, żaden diesel w 156 nie miał DPF i klap wirowych.

    Radzę się przejechać wpierw 2,4 niż go z góry skreślać.

    Faktem jest, że:
    - Pali 1-2l więcej niż 1,9
    - Jest cięższy przód
    - Części są droższe (w sumie to nie mam porównania do 1,9 ale zakładam, że są)

    Ale:
    - Ma więcej garków i moc to musi więcej palić , za to kultura pracy sporo lepsza niż 1,9. Brzmienie też nie podobne do diesla
    - Kto jeździ pełną parą w zakrętach by mu to robiło różnicę
    - Z typowych problemów dla 2,4 to komplet półoś-krzyżak-kielich. Praktycznie każdą 2,4 prędzej czy później dotknie. Problem powoduje większy moment.zeb

    Co do tunningu to samym programem masz ~200KM/400NM, Po zamontowaniu FMIC do 230KM/450NM (wszystko zależy od stanu przeniesienia napędu). Na większe mody to już worek pieniędzy trzeba mieć


    Nie wiem czy sobie zdajesz sprawę w co się pakujesz. 156 wymagaja uwagii. Zawieszenie co jakiś czas będzie stukać/pukać. Warto mieć jakieś zaskórniaki

  7. #37
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156
    Postów
    112

    Domyślnie

    Moj znajomy mechanik podziekowal mi, ze nie kupilem 2.4. Juz za 1.9 byly lekkie fochy bo serwis 1.9 156 to juz zakrawa o kpine, a co dopiero 2.4. Dojsc logicznie nie da sie praktycznie do niczego. Wyjecie alternatora to wyzwanie dla nielicznuch. Glupi termostat projektanci umiescili tak, ze do dzis powinni wisiec. Banalna sprawa typu gumki na stabilizatorze, czy 3 rozmiary kluczy do odkrecenia skrzyni. Zawsze przy autach bawilem sie sam, ale tu nie ma w tym zadnej przyjemnosci. Byle co i wybebeszasz pol przodu. Bardzo dobrze jest miec zaprzyjaznionego mechanika. Jednak 2.4 w 156 to przerost formy nad trescia jesli chodzi o serwis. Jak juz placic konkretne pieniadze za serwis to za jakas zacna wersje V6. Jako dupowoz wysmienicie sprawdza sie 1.9 i ta wersje polecam.

    Tapatalk.

  8. #38
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    Podstawowa sprawa przy kupnie 156 to posiadanie ogarniętego mechanika.

    Dorwać 2,5 V6 po pełnym lifcie graniczy z cudem. Aut jak na lekarstwo.

  9. #39
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar nvi
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Giulietta 1750 TBi QV // Alfa 147 1.9 JTD 8V
    Postów
    40

    Domyślnie

    jarzebek mi chodzilo o 1.9 JTD mjet 150 konnym motorze ze ma problemy z klapami tak jeden z urzytkownikow napisal w tym watku : link http://www.kolektorycdti.pl/

    co do 156 mam ogarnietego mechanika i zaskorniaki, poprostu auto mi sie podoba, chce zaryzykowac alfe przekonac sie o jej wadach i zaletach (zawieszenie) a co do silnikow poprostu chcialbym bezobslugowy V6 raczej odpada bo nie jestem zwolennikiem pakowania gazu w takie silniki (zboczenie) zreszta polift mnie bardziej interesuje pzdr

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland
    Auto
    156SW 2.4 175@218KM Powerd by Cinsoft.pl
    Postów
    360

    Domyślnie

    JTD w 156 nie mają problemu z kolektorami. Problemy mają te wersje silnikowe ale w 159.

Podobne wątki

  1. [145] Pomoc w wyborze alfy
    Utworzone przez dumel w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-08-2015, 09:17
  2. Planuje zakup Alfa Romeo 156 proszę o pomoc w wyborze moja pierwsza Alfa.
    Utworzone przez paq19 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-03-2015, 17:12
  3. Prośba o pomoc w optymalnym wyborze ALFY 156
    Utworzone przez Cinek177 w dziale 156
    Odpowiedzi: 114
    Ostatni post / autor: 14-05-2014, 17:41
  4. Pierwsza alfa pomoc przy wyborze
    Utworzone przez Nazwa użytkowni w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 11-02-2013, 17:59
  5. młody kierowca - prośba o pomoc w wyborze Alfy
    Utworzone przez shtefen w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 16-05-2012, 12:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory