Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 88

Temat: początki korozji sw:((

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    hmm spróbuje zaatakowac aso, zobaczymy co oni na to,troche mnie to dziwi ze auto klasy premium rdzewieje po 6 latach:// mam nadzieje ze nie bedzie sie to powiekszało, aczkolwiek drażni mnie to, najchetniej zrobił bym z tym porządek. Widze ze nie jestem sam, wychodzi ze jest to wada fabryczna, wiec może w ten sposób można ich zaatakowac.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slim
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    39

    Domyślnie

    Cytat Napisał tommi Zobacz post
    hej, Tak widziałem taki sam problem w dwóch SW jakie oglądałem przed zakupem mojej Blondynki.

    Ale nie przejmuj się tylko zrób jak najszybciej zaprawkę. Więcej korozji nie zobaczysz.
    Aha, jeszcze w 159 może się pojawiać na przednich kielichach od strony wnęki koła, w przedniej części - tuż przy mocowaniu górnego wahacza, warto zawczasu sprawdzić i ewentualnie oczyścić, psiknąć podkładem i "barankiem" i po sprawie.

    pozdr
    Zauważyłem u siebie dokładnie w tych miejscach początki korozji. Myślę, że warto sprawdzić przed zimą zwłaszcza starsze roczniki.
    Na tylnych kielichach przy zgrzewach blach też zauważyłem drobne punkty z rdzą.

    Także lepiej zapobiegać...

  3. #13
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    U mnie na masce już praktycznie są dziury na wylot. Centrala FAP się na mnie wypięła, nie będą naprawiać gwarancyjnie. Także bajki o nierdzewiejących alfach to nie u mnie.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    U mnie na masce już praktycznie są dziury na wylot. Centrala FAP się na mnie wypięła, nie będą naprawiać gwarancyjnie. Także bajki o nierdzewiejących alfach to nie u mnie.
    możesz jakieś fotki zapodać, dziury na masce??


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  5. #15
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Tak wygląda od wewnątrz rant maski. Stąd zaczęła się korozja.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130924_095605.jpg
Wyświetleń:	669
Rozmiar:	56.7 KB
ID:	109502

    A tak wygląda maska. Po zdrapaniu purchli są już dziurki na wylot.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	20130924_095541.jpg
Wyświetleń:	591
Rozmiar:	65.8 KB
ID:	109501

    Identyczną sytuację będę miał za rok na tylnej klapie. Już widać od wewnątrz początki korozji. Obie części już nadają się na złom, nie da się tego uratować. Na obu elementach jest oryginalny lakier.

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jahu... oraz inni uzytkownicy aut: gwarancja zostanie uznana tylko wtedy jesli auto zaczyna rdzewiec. Jezeli ASO zobaczy, ze babli jest bardzo duzo to znaczy, ze uzytkownik sam sobie jest winien, ze nie zglosil problemu od razu.
    Druga wazniejsza sprawa- jezeli zaczynaja sie pojawiac bable na karoserii NIE WOLNO ICH RUSZAC tylko od razu trzeba leciec do ASO.

    Tak bylo ze wspomnianym juz przeze mnie passatem ojca, pojawily sie dwa male bomble na tylnej klapie w okolicach znaczka i na prawych tylnych drzwiach... powiedziano mu, ze gdyby zwlekal z reklamacja lub ruszal bable to gwarancja natychmiast traci waznosc.
    Tylko jesli bable sa cale ASO ma podstawe wierzyc, ze korozja wystapila z powodu wady fabrycznej.

    Takze niestety... w tym przypadku mozna powiedziec, ze jestes sam sobie winien- aczkolwiek solidaryzuje sie z Toba w cierpieniu i w pelni rozumiem Twoje rozgoryczenie.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #17
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Pół roku temu bąbli nie było, maska była gładziutka. Nie oglądałem maski od wewnątrz, a to tam zaczęła rodzić się korozja. Tylna klapa nie ma żadnej dziury, nie ma purchli, na zewnątrz wygląda idealnie, a pod spodem już się zaczęło.

    Formalnie powodem odmowy naprawy jest brak przeglądu powłoki lakierniczej w odpowiednim terminie. Jeśli ktoś kiedyś chce skorzystać z gwarancji na perforację nadwozia to musi po prostu wykonywać te przeglądy w ASO. To nie chodzi o czekanie na pojawienie się purchli, czy ingerencje. Po prostu brak pieczątek. Konia z rzędem temu, kto ma choć 3 pieczątki z 3 pierwszych lat...

    A dodam, że moje auto jest z krakowskiego ASO i dość długo jeździło tam na przeglądy.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-09-2013 o 11:11

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar raZZorfish
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 JTDM 2006 150KM
    Postów
    103

    Domyślnie

    O mamo. Mam tak samo, tylko w mniejszym stopniu. Nawet kolor lakieru chyba taki sam. Teraz dopiero odkrylem, ze caly problem jest wewnatrz maski. Jakby sie rozwarstwila i odkleila ta zawinieta na rancie blacha i tam zbiera sie wilgoc. Po zimie to bedzie juz sito. Chyba juz nie ma co ratowac? Co z tym masz zamiar zrobic?

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jedz do ASO moze beda bardziej liberalni... nie ma na co czekac
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Pojechać do ASO nic nie kosztuje. U mnie sprawa była prosta - do Bielska poszły ksera mojej książki serwisowej i oficjalna odmowa wynikała z braku pieczątek.

    Odnośnie rdzy – moim zdaniem to problem technologii w początkowych latach produkcji. Słyszałem, że problemy mają ludzie z aut z 2005 i 2006 roku. Moje auto to praktycznie pierwsze miesiące produkcji SW. Dodatkowo całe lata przejeździło w górzystym terenie, więc mocno zasolonym.

    Osobiście planuje kupić maskę używaną, ale w idealnym stanie. Do malowania mam trochę więcej elementów – zderzaki, błotnik, więc pewnie parę tysięcy mnie to zaboli.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 24-09-2013 o 14:03

Podobne wątki

  1. [159] Trawersa, sanki - wymiana z powodu korozji.
    Utworzone przez Rafael21 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 23-06-2017, 13:37
  2. [159] Niemiłe? początki z moja Alfa sportwagn 159 1.8 :(
    Utworzone przez soulfly w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 28-05-2013, 20:28
  3. Audio w 156-trudne dobrego początki.....
    Utworzone przez Alfan w dziale 156
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 06-04-2011, 21:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory