Witam, widzę że temat podobny do mojego. W mojej 147 1.9 jtd 16v mam podobny problem. Na postoju się nie grzeje, utrzymuje się na 90 stopniach. Dopiero jak przyspieszam gwałtowniej temperatura zaczyna szybko rosnąć. Odpaliłem ją rano i obserwowałem. Początkowo oba węże chłodnicy były zimne. Kiedy temp. doszła do ok 90 stopni górny wąż idący od termostatu do chłodnicy zrobił się gorący. W dalszej kolejności rozgrzała się chłodnica a ostatni rozgrzał się dolny wąż chłodnicy. Temperatura nadal utrzymywała się na 90. Dodam, że przez cały ten czas nie zaobserwowałem żeby płyn przelewał się do zbiornika wyrównawczego tym cienkim wężykiem. Płyn w zbiorniku jest chłodny. Postanowiłem przejechać kawałek żeby sprawdzić czy się przegrzeje. Po 2 km mocniejszej jazdy temp skoczył gwałtownie do 100 i uruchomił się wentylator. Zatrzymałem się i temp zaczęła spadać do 90. Chłodnica i dolny wąż zrobiły się chłodne. Płyn do zbiornika się nie przelewa i jest tylko delikatnie ciepły. Można bez obaw odkręcić korek zbiornika. Proszę o potwierdzenie mojej diagnozy. Termostat działa bo puszcza temp na chłodnicę. Chłodnica jest drożna ponieważ dolny wąż po dłuższym czasie też robi się gorący. Czujnik temp jest ok bo wiatrak załącza oba biegi jak należy. Płyn jest czysty i nie ubywa go. Czy mogę być pewien, że winę ponosi pompa wody?