Strona 68 z 86 PierwszyPierwszy ... 18585960616263646566676869707172737475767778 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 671 do 680 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #671
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Sprawdzone organoleptycznie, mój ma i bez chłodnicy nie da się jechać stale z prędkością obrotową powyżej 2,5-3kprm bo zaraz temperatura oleju leci w kosmos, z chłodnicą trzeba się dobrze postarać żeby go podgrzać do 100*C. Chyba że miska ma 8-10l pojemności, wtedy może daje radę odprowadzić ciepło bez problemu.

  2. #672
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Sprawdzone organoleptycznie, mój ma i bez chłodnicy nie da się jechać stale z prędkością obrotową powyżej 2,5-3kprm bo zaraz temperatura oleju leci w kosmos, z chłodnicą trzeba się dobrze postarać żeby go podgrzać do 100*C. Chyba że miska ma 8-10l pojemności, wtedy może daje radę odprowadzić ciepło bez problemu.
    No ok, ale co ma do tego natrysk na tłok.
    Coś pomieszałeś trochę.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #673
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Ano ma tyle że ten olej który wali w denko odbiera od pyty ciepła z tłoka i to doskonale widać po zaślepieniu chłodnicy. 1.7 i 1.8 bez chłodnicy trzymają 60-65*C przy normalnej jeździe, u mnie dobiło do 110*C i przy takiej jeździe leciało by dalej.

  4. #674
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Ano ma tyle że ten olej który wali w denko odbiera od pyty ciepła z tłoka i to doskonale widać po zaślepieniu chłodnicy. 1.7 i 1.8 bez chłodnicy trzymają 60-65*C przy normalnej jeździe, u mnie dobiło do 110*C i przy takiej jeździe leciało by dalej.
    Głupoty piszesz i tyle.
    W 155 Sport 2.0 16v dawałem w opór na okrągło i tylko raz w trasie przy długotrwałej jeździe powyżej 4000 obr. w upał około +30'C widziałem temp. w granicach 100'C. Zrobiłem nią w sumie około 30 kkm.
    W 155 Super 1.8 8v + LPG, którą jeździłem przez ponad 6 lat, a mam ją nadal, również bez chłodnicy może z 1 raz w górach latem doszło w okolice 100'C. Autem przejechałem w sumie około 200 kkm. Tylko tym jednym
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  5. #675
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Pablo, ośmieszasz sam siebie, tym bardziej jako mechanik pisząc takie głupoty i oskarżając o to innych.
    Nie wiem czy wiesz ale 1.8 8V nie ma natrysku na denko tłoka, tak samo jak 1.7 stąd radzą sobie bez chłodnicy.
    Nie wiem co w przypadku 2.0 16V ale z tego co wiem to te silniki mają chłodnicę.
    Swoją 2.0 8V z chłodnicą osiągam 100*C na torach w temperaturach zewnętrznych 25-30*C, na trasie przy około 25*C wymagało to jazdy 25km non stop w okolicach 5500rpm co przy odcięciu na 6200rpm jest już znaczącym wysiłkiem dla motoru, tym bardziej że było to na 5'ce więc i prędkości znaczne. Bez chłodnicy jadąc w trasie 90km/h na 5 biegu (okolice 2600rpm jeśli dobrze pamiętam) miałem cały czas okolice 100*C i każde wyprzedzanie powodowało od razu zauważalny ruch wskazówki temperatury.
    Także proponuję trochę się dokształcić i dopiero dyskutować, ja swoje spostrzeżenia opieram na tym co widziałem na własne oczy lub sam zrobiłem więc nie wciskaj mi kitu.

  6. #676
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Silnik 2.0 16v ma wymiennik ciepła, oraz "chlodniczke" oleju w misce.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #677
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Także proponuję trochę się dokształcić i dopiero dyskutować, ja swoje spostrzeżenia opieram na tym co widziałem na własne oczy lub sam zrobiłem więc nie wciskaj mi kitu.
    Nie neguję tego co widziałeś, ale dziwne to trochę było.
    Piszę o chłodnicy oleju jako zewnętrznej, nie wymienniku ciepła. Pisałeś o obrotach na poziomie 2,5 - 3,0 żeby temp. nie rosła, a to jest dowcip.
    Nawet silnik SMARTa ma natrysk, i turbo, i nie ma chłodnicy oleju, i jakoś jeździ. Nie chodziło mi o wymiennik ciepła.
    Dużo zależy jeszcze od tego jaki olej masz w silniku i jaka ma zdolność do odprowadzania ciepła.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Silnik 2.0 16v ma wymiennik ciepła, oraz "chlodniczke" oleju w misce.
    Tak, ale zewnętrznej nie ma, i jakoś nie koniecznie się grzeje przy obrotach powyżej 3000 obr.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  8. #678
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Nie ma sprawy, jeśli nie wierzysz to zapraszam do Warszawy, zrobię obejście zamiast chłodnicy tak jak miałem przez jakiś czas to sobie sam sprawdzisz jak sprawa wygląda. Może wymiennik ciepła jest na tyle wydajny że wystarczy, nie wiem bo się przy tym nie bawiłem więc tylko się domyślam.
    Olej to była Selenia 20K 10W40 więc może to jego wina bo w końcu ani to Millers ani Valvo...

  9. #679
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    Nie ma sprawy, jeśli nie wierzysz to zapraszam do Warszawy, zrobię obejście zamiast chłodnicy tak jak miałem przez jakiś czas to sobie sam sprawdzisz jak sprawa wygląda. Może wymiennik ciepła jest na tyle wydajny że wystarczy, nie wiem bo się przy tym nie bawiłem więc tylko się domyślam.
    Olej to była Selenia 20K 10W40 więc może to jego wina bo w końcu ani to Millers ani Valvo...
    Chodzi o lepkość, nie o markę. Ja mam na miejscu 2 takie Alfy i użytkujemy je na co dzień i nic takiego nie występuje.
    W jednej zalany 10w50, w drugiej 10w60. Marki nie podam, bo to mało istotne.

    Co do olejów, to teoria o 10w40 do TSa powoli upada. Mamy aktualnie już 3 przypadki TSów 16v na oleju 5w30 ( 2x 1.6 i 1x 2.0), silniki pracują baaardzo kulturalnie, oleju nie ubywa i nie wybuchają. 2 147 są z 2007r i mają zalany go od nowości. Jedną ma mój Tata, tak więc mam dobry przykład do testów. 2 ma dobry kolega. Obie kupione w ostatnim miesiącu. 3 to Spider 2.0 starszego Pana, który bardzo dba o auto.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #680
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Z tego co pamiętam, to w 1.8 mam natrysk na tłoki, a chłodnicy oleju jakoś nie przyuważyłem.

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory