Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: problem z odpalaniem - pomocy

  1. #1
    stelma1000
    Gość

    Domyślnie problem z odpalaniem - pomocy

    Mam alfę z silnikiem 1,9 JTD 8V i miewam ostatnio problemy z odpalaniem. Nie pali na dotyk tylko chwilkę trzeba zakręcić, zwróciłem uwagę również na to, że jak włączę zapłon i odpalę dopiero po dłuższej chwili (kiedy pompka paliwa się wyłącza) to odpala od razu. Ktoś mi wspomniał, że być może mam zbyt niskie ciśnienie paliwa lub końcówki wtrysków do wymiany. W czym może jeszcze leżeć przyczyna? Dodam, że mam EGR brudny i pokazuje mi błąd na kompie ale to chyba raczej nie jest przyczyna?
    Podłączyłem komputer i spisałem odczyt danych na włączonym biegu jałowym:
    Czas wtrysku pilotującego: 0,250 ms
    Czas wtrysku głównego: 0,447 ms
    Początek wtrysku pilotującego: 10,34 stopni
    Początek wtrysku głównego: -1,01 stopnia
    Zmierzone ciśnienie paliwa: 296,7 bar
    Ciśnienie paliwa (przetwornik): 1,290 V

    Powiedzcie czy te wartości są normalne czy jest coś nie tak

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    A świece masz dobre?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    stelma1000
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    A świece masz dobre?
    tak, są dobre. Filtr paliwa wymieniony, regulator ciśnienia paliwa również sprawny

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał stelma1000 Zobacz post
    Dodam, że mam EGR brudny i pokazuje mi błąd na kompie ale to chyba raczej nie jest przyczyna?
    jeśli jest cały czas otwarty to jak najbardziej może być to przyczyną kiepskiego odpalania

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    kolego, ściągnij przelewy z wtryskiwaczy i przekręć kluczyk w stacyjce na zapłon ( nie odpalaj ) jesli z któregoś wtrysku powrotem poleci choć jedna kropelka ropy to ten wtrysk do regeneracji/wymiany..... ( jeśli nie utrzyma ciśnienia pompy w baku to i nie utrzyma ciśnienia 300bar )

    - - - Updated - - -

    egr nie ma wpływu na odpalanie !

    - - - Updated - - -

    świece przy obecnych temperaturach też nie (dci palił ze spaloną świeca nawet przy -10 )

  6. #6
    stelma1000
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał milek_22 Zobacz post
    kolego, ściągnij przelewy z wtryskiwaczy i przekręć kluczyk w stacyjce na zapłon ( nie odpalaj ) jesli z któregoś wtrysku powrotem poleci choć jedna kropelka ropy to ten wtrysk do regeneracji/wymiany..... ( jeśli nie utrzyma ciśnienia pompy w baku to i nie utrzyma ciśnienia 300bar)
    przelewy wtryskiwaczy to te parciane bądź materiałowe wężyki u góry wtryskiwaczy?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar milek_22
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Witkowice/ k. Oświęcim
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16v 140KM 2002r
    Postów
    286

    Domyślnie

    tak

  8. #8
    stelma1000
    Gość

    Domyślnie

    odczepiłem i włączyłem zapłon nie odpalając i leci paliwo ale w stronę wtryskiwaczy a więc zapierdziela ciurkiem. Co dalej?
    Jak wspominałem na początku ciśnienie jakie mi pokazało to 296,7 bar. Czy musi być zdecydowanie 300? Czy ta drobna różnica może być przyczyną? Dodam, że autko stało nie odpalane 3 dni i przed chwilą przy temperaturze 4,5 stopnia musiałem dłuuugo kręcić żeby odpalił

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał stelma1000 Zobacz post
    odczepiłem i włączyłem zapłon nie odpalając i leci paliwo...
    przelewy sprawdza się na odpalonym silniku. poszukaj i poczytaj jak wykonać test przelewowy

  10. #10
    stelma1000
    Gość

    Domyślnie

    Problem prawdopodobnie rozwiązany, 100% pewności będę miał kiedy temperatury spadną i zobaczymy jak odpali. Zrobiłem test przelewowy i pierwszy wtryskiwacz z prawej lał niesamowicie szybko. W 5 sekund na odpalonym silniku ubywało aż 15ml podczas gdy na pozostałych trzech zaledwie 2ml. Pojechałem na szrot i kupiłem używany wtryskiwacz za 80zł i zamontowałem. Teraz leje odrobinkę mniej niż pozostałe. Już widać różnicę w odpalaniu ale zobaczymy na zimnym silniku jak trochę postoi.
    Pojawił mi się z kolei inny mały problem. Podczas robótek przy wtryskiwaczach zdecydowałem się na czyszczenie zaworu EGR. Gdy zdemontowałem zagiętą metalową rurę która idzie od zaworu głęboko pod spód to zobaczyłem, że pomiędzy zaworem a tą rurą jest uszczelka blokująca czyli uszczelka, która nie uszczenia ale blokuje przepływ, swego rodzaju zaślepka, która uniemożliwia przepływ powietrza. Oczywiście poza nią była normalna uszczelka uszczelniająca (metalowa). Czy to jakiś wynalazek własnej roboty czy normalna sprawa?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-11-2013, 20:41
  2. [145] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-05-2012, 10:22
  3. [159] Problem z odpalaniem
    Utworzone przez zoms w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-02-2011, 21:13
  4. problem z odpalaniem
    Utworzone przez tomas200 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-01-2011, 10:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory