Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Nagle wysokie spalanie - czy to DPF ? + Szarpie - EGR ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    28

    Domyślnie Nagle wysokie spalanie - czy to DPF ? + Szarpie - EGR ?

    Witam,

    od niedawna jestem posiadaczem AR 159 1.9 JTDM i cały czas czytam o sporej ilości popularnych usterek, które chyba dziwnym trafem wszystkie mnie spotykają. Koło pasowe na start, zbiorniczek wspomagania, szarpanie 1500-2000 RPM, no i teraz przyszła jeszcze kolej na poznanie działania DPF.

    Ogólnie spalanie mnie nie zachwyca,,,, w trasie 6.2 przy mega emeryciej jezdzie, miasto natomiast 8,7-9 (20 km do pracy i 20 km dziennie po mieście + 20 km powrót = 60 mieszanki). Ogólnie to irytująca jest jazda pomiędzy 1500-2000 RPM. Szarpie i dopiero po 2 tys przestaje i ładnie kręci się dalej. EGR czyszczony - nawet sugerowana uszczelka z 4 dziurami była już wstawiona - wymieniona na nową skoro już była kupiona. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale po wymianie tego dnia zrobiłem 10 km i było ok. Na drugi dzien znowu to samo EGR chyba ogólnie wymieniony ponieważ auto z 2006 a na EGR juz w sumie nie pamietam ale albo 1108 albo 0811.

    Dzisiaj natomiast wracając z pracy przy jeździe ok 110-120 km/h i obrotach 2200RPM chwilowe spalanie gdzie powinno wynosić ok 5,5-6,5l wskoczyło na 15... przeraziłem się... coś mu się dzieje ? Po chwili pomyślałem, a moze to faktycznie jakiś tryb serwisowy/wypalania DPF ? ale czemu tak dużo, przy przyspieszaniu nawet do 35l, a przy toczeniu się na luzie 6,5 ;x masakra.... przejechałem więc tak jeszcze ok 5 km, ponieważ dojechałem do garażu -> podjeżdzając chwilówka wskoczyła na 50L (szok o.O)... Wysiadając zauważyłem kilka iskier z wydechu :> Czy to jest właśnie to wypalanie DPF ? Czytalem troche na necie, ale nie różnie każdy mówi jeśli chodzi o obsługę tego.

    Jeśli to to proszę o informację kiedy mogę zauważyć, że rozpoczęło się wypalanie ? Po spalaniu ? Dodam, że jak wskazówka doładowania TURBO z reguły jest ok 0.5 cm odchylona tak bez dodawania gazu była idealnie na 0. Też gdzieś wyczytałem, że to może być kolejna wskazówka. Kolejne pytanie ? Czy nie powinno być to sygnalizowane diodą na desce rozdzielczej ? I ile taki proces powinien trwać ? I skąd wiem, że się zakończył ? Nieświadomy, zgasiłem auto... bo i nie bardzo miałem ochotę ok godz. 22 jeździć by go w pełni wypalić...

    Proszę o sugestię odnośnie DPF ale jeśli ktoś też by miał jakieś pomysły odnośnie szarpania to też chętnie posłucham. Dodam, że czujnik ciśnienia powietrza dolotowego (jakoś tak to się nazywa) ten BOSCHa w kolektorze, wyczyszczony, a jutro dodatkowo będzie wymieniany na nowy, ponieważ plastikowa "czapeczka" ochraniająca "pręcik" została w kolektorze, i musiałem ją wydłubywać.... w chwili obecnej przykręcony jest czujnik z pręcikiem bez tej czapeczki...

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,, nie(narazie)/szczęśliwy nowy posiadasz AR ;x

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    To szarpanie to może być EGR. Czyszczenie nie zawsze pomaga. Wstawić na PRÓBĘ blaszkę pełną i się przejechać. Jak będzie ok to rozważyć wywalenie elektroniczne.

    DPF sprawdź w kablem co ile się wypala. Przy wypalaniu wskazówka się odchyla. Dioda na desce zapala się jak bodajże dwa ostatnie cykle się nie powodzą (nie pamiętam).

    Samochód sporo waży, strasznie dużo to on ci nie pali ...

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Spalanie masz w porządku. Co do wypalania DPF, gdy się zatrzymasz można wtedy zaobserwować podwyższone obroty biegu jałowego i wychyloną wskazówkę ciśnienia doładowania. Jak kolega napisał wyżej - podłącz auto pod kompa i sprawdź z jaką częstością wypala się filtr. Pełne zaślepienie EGR może okazać się jedynym wyjściem (bądź jego wymiana), gdy elektromagnes nie pracuje tak jak powinien i z tego powodu występuje poszarpywanie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm SW
    Postów
    28

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi, dzisiaj będe podpinał się kablem więc zobaczymy, ale to pierwsze objawy wypalania od 2500 km bo tyle zrobiłem tym autem - więc jeśli co taki okres będzie się chciał wypalać to chyba nie jest źle. Czy iskry też mogły sugerować wypalanie ?
    Co do spalania - wiele osób chwali się, że schodzi do 5,5 - ja uważam, że przy moim aucie jest to niemożliwe, więc pomyślałem, że może nie do końca jest z nim coś ok. Oczywiście takie spalanie akceptuje - rozumiem, że jest to bardzo ciężkie auto, i aby je rozpędzić potrzeba odrobiny siły a zatem i paliwa - jednak chciałbym mieć pewność, że np wysokie spalanie ( w tym ostatnio znacznie podwyższone) nie jest np usterką wtryskiwacza/y co jest dosyć kosztowną naprawą

    Co do EGR - elektromagnes działa wg. mnie super. przy podłączaniu na krótko, wybija super...ba... silne jest to cholerstwo Nie wiem czy dzisiaj zdąże bo jeszcze do wymiany jest zbiorniczek wspomagania, ale zobaczymy czy uda mi się go na chwilę zaślepić.

    Dzieki i pozdrawiam.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,521

    Domyślnie

    http://www.autocentrum.pl/spalanie/alfa-romeo/159/ porównaj z tym

    Nie widziałem jeszcze DPF'a który się wypala co 2.5k, pewnie nie zauważyłeś wcześniej.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dymny
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    UK
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9JTDm, 16v, 2008, Alfa Romeo 147, 1.9JTDm, 16v, 140+ ;)
    Postów
    55

    Domyślnie

    Podpinajac sie pod temat, czy jak dpf jest zapchany to powinna mi wyskoczyc jakas kontrolka albo cus? Pytam dlatego ze autko jedzie normalnie dobrze przyspieasza spalanie w normie od 6 do 10 litrow, Ale dzis sprawdzalem poziom oleju i wydaje mi sie go za duzo. Kupilem samochod od kogos kto wymienial olej 6 tys km temu i niewiem czy nalal go za duzo czy paliwo wraca sie do miski olejowej.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    jak DPF jest zatkany i nie uda mu się przeprowadzić pełnego cyklu wypalania po kilku próbach wywali Ci check.
    Kwestia oleju - każda z wymienionych opcji może być prawdziwa, chociaż żebyś zauważył wzrost poziomu oleju, to DPF musiałby CI się wypalać naprawdę bardzo często - tak czy owak warto skontrolować jego stan, a nadmiar oleju usunąć.

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar ccie.no2
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 159 2,4
    Postów
    19

    Domyślnie

    Dlatego u mnie EGR/DPF off . Za dużo miałem sytuacji w których nie wiedziałem co się dzieje z autem.

Podobne wątki

  1. Wysokie spalanie w 1.8
    Utworzone przez neron78 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 20-10-2012, 13:20
  2. problem nagle zwiekszone spalanie
    Utworzone przez kogut25 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 16:05
  3. [145] sprzegło - wysokie i czasami szarpie
    Utworzone przez fluorek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2011, 15:30
  4. Wysokie spalanie
    Utworzone przez bastek5556 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-09-2010, 13:19
  5. Wysokie spalanie 156 1.8 TS
    Utworzone przez mkenad w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 17:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory