Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Ile sond ma mój Spider

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie Ile sond ma mój Spider

    Koledzy ile sond ma moja Alfa?
    Jedną czy dwie?

    Mam problem i Alfa mi szarpie na zimnym silniku przez ok. 2 minuty później jest ok. Dziś sprawdziłem przepływomierz, podmieniłem z drugiej i dalej to samo więc przepływka jest dobra. Pozostaje tylko sonda.... tylko nie wiem ile ich jest a w ciemno nie chce szukać.
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Sonda nie ma nic do szarpania na zimno.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    No to w takim razie co.
    Mam jeszcze pęknięty wydech ale to napewno nie przez wydech szarpie, który na dniach idzie do roboty. Przepływomierz też nie. Więc już sam nie wiem.
    Wygląda to tak. Odpalam auto wejdzie na 1000 obrotów po chwili zgaśnie. Odpalam drugi raz normalnie pracuje na jałowym. Ruszam i powyżej 1tys do 3 tys poszarpuje delikatnie i jest mułowaty.Powyżej 3tys nie da się od razu wkręcić. Po kilku próbach się udaje i wtedy o dziwo już idzie normalnie. To się dzieje jakieś 1-3minuty. Później tak jakby ustaje , po przełączeniu na gaz chodzi normalnie. Ale gaz moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy.

    Moim zdaniem jest uszkodzony element który odpowiada za temp. Ponieważ po jakimś czasie objawy ustępują i autem mogę śmigać normalnie. Ja stawiam na sonde.
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    To się dzieje jakieś 1-3minuty. Później tak jakby ustaje , po przełączeniu na gaz chodzi normalnie. Ale gaz moim zdaniem nie ma tu nic do rzeczy.
    Błędne rozumowanie, ja stawiam że LPG rozjeżdża Ci adaptację sterownika PB i stąd problemy rano. Moja rada, wykasować parametry adaptacyjne sterownika PB, jeździć potem dzień na PB, nie dotykać ani na chwilę LPG, rano odpalić i zobaczysz co się zmieni.

    Na zimno masz podawane paliwo wg. mapy zależnej CLT , wskazania MAF, wskazania IAT, uchylenia TPS. Sonda zaczyna wpływać na składa mieszanki na silniku nagrzanym u Ciebie minimum do 70stopni wcześniej nie jest brana przez sterownik silnika wogóle pod uwagę.

    Cóż to za instalację LPG masz w tym bolidzie?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    "Mądrego to i dobrze posłuchać" - Kazimierz Pawlak.
    Ok Grześku możliwe, że masz racje, ale czym wykasować, FESem? Nie mam kabla bo przed 98r tu jest pogmatwane i zwyky kabel który mam do 156 nie pasuje. A w okolicy nikt nie ma Gtv o kablu już nie wspomnę ;/
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał SCHNNAZZI Zobacz post
    "Mądrego to i dobrze posłuchać" - Kazimierz Pawlak.
    Ok Grześku możliwe, że masz racje, ale czym wykasować, FESem? Nie mam kabla bo przed 98r tu jest pogmatwane i zwyky kabel który mam do 156 nie pasuje. A w okolicy nikt nie ma Gtv o kablu już nie wspomnę ;/

    Na początek spróbuj odpiąć akumulator, zostawić tak auto na godzinę w spokoju, potem zakładasz kleme na akumulator, odpalasz z PB i zostawiasz nie dotykajac gazu aż sie zagrzeje i ruszy wiatrak chłodnicy, później jazda w trasę na PB i powinna autoadaptacja wrócić do ładu, zostawiasz auto w spokoju i dnia następnego z rana będzie widać co się dzieje.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    No tylko na adaptacji zrób z 10km spokojnie i 10km bardziej energicznie ale bez szaleństw.

    A spróbuj jeszcze odpiąć całkiem swoją przepływkę i sprawdzić co się dzieje jak auto będzie się zachowywać po jej odpięciu??
    Miałem podobnie w alfie i winna była właśnie przepływka po prostu ją odepnij teraz i zobacz czy auto zachowuje sie taksamo z nią jak i bez niej??

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Dobra będę informował na bieżąco, zrobię to w ciągu kilku dni, bo aktualnie jestem zawalony robotą ;/
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    jak napisali wyżej, sondy nie mają wpływu na szarpanie, powodem będzie albo przepływka albo dziura w dolocie, albo WN (bo rano wilgotno) albo LPG

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar SCHNNAZZI
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Biłgoraj
    Auto
    Fiat Tipo 2020 bianca
    Postów
    1,726

    Domyślnie

    Przeplywka na pewno nie bo sprawdzona. Teraz kolej na Lpg. Dzis odlaczylem aku a jutro rano zrobie adaptacje. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Fiat Tipo 2020 - Alfa Romeo 916 Spider 1996 - Ducati Multistrada 1100 2007 - Fiat Ducato Autolaweta 2002 - Nissan Leaf 2013
    Mam chorobę zwaną ITALIA

Podobne wątki

  1. Błąd grzania sond
    Utworzone przez Evoxxv w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-08-2015, 14:03
  2. 156 2.0 jts - identyfikacja sond lambda
    Utworzone przez actron w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-07-2014, 14:59
  3. Ilość sond lambda
    Utworzone przez enliven w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-01-2013, 21:58
  4. Ile już wymieniłes przeplywek i sond?
    Utworzone przez hocken w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 22:31
  5. Praca sond Lambda ?
    Utworzone przez Sebastoss w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-02-2008, 11:52

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory