Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Skacząca temperatura w 1,9 JTD 16V 140KM

  1. #11
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2003r
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam, widzę że temat podobny do mojego. W mojej 147 1.9 jtd 16v mam podobny problem. Na postoju się nie grzeje, utrzymuje się na 90 stopniach. Dopiero jak przyspieszam gwałtowniej temperatura zaczyna szybko rosnąć. Odpaliłem ją rano i obserwowałem. Początkowo oba węże chłodnicy były zimne. Kiedy temp. doszła do ok 90 stopni górny wąż idący od termostatu do chłodnicy zrobił się gorący. W dalszej kolejności rozgrzała się chłodnica a ostatni rozgrzał się dolny wąż chłodnicy. Temperatura nadal utrzymywała się na 90. Dodam, że przez cały ten czas nie zaobserwowałem żeby płyn przelewał się do zbiornika wyrównawczego tym cienkim wężykiem. Płyn w zbiorniku jest chłodny. Postanowiłem przejechać kawałek żeby sprawdzić czy się przegrzeje. Po 2 km mocniejszej jazdy temp skoczył gwałtownie do 100 i uruchomił się wentylator. Zatrzymałem się i temp zaczęła spadać do 90. Chłodnica i dolny wąż zrobiły się chłodne. Płyn do zbiornika się nie przelewa i jest tylko delikatnie ciepły. Można bez obaw odkręcić korek zbiornika. Proszę o potwierdzenie mojej diagnozy. Termostat działa bo puszcza temp na chłodnicę. Chłodnica jest drożna ponieważ dolny wąż po dłuższym czasie też robi się gorący. Czujnik temp jest ok bo wiatrak załącza oba biegi jak należy. Płyn jest czysty i nie ubywa go. Czy mogę być pewien, że winę ponosi pompa wody?

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Tak - wymieniałeś pompę z rozrządem?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2003r
    Postów
    5

    Domyślnie

    Wymieniłem razem z rozrządem dwa lata temu. Przejechałem od tamtego czasu 40 000 km. Pompa firmy valeo.

  4. #14
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    No to jeszcze możesz mieć zgnita chłodnicę i zapowietrzony układ
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Matis_FG
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Gdańsk, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW FL 1.9 JTD 16v
    Postów
    57

    Domyślnie

    Sprawdź czy chłodnica nie jest zapchana lub się nie rozszczelniła. Niestety oryginalne chłodnice nie są najlepszej jakości, gniją i puszczają płyn.

  6. #16
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2003r
    Postów
    5

    Domyślnie

    chłodnica nigdzie nie cieknie i myślę, że nie jest zapchana ponieważ gdy termostat puszcza gorący płyn na chłodnicę to ładnie się ona nagrzewa i dolny wąż też robi się gorący po pewnym czasie. Zauważyłem również, że ogrzewanie wewnątrz jest bardzo słabe. Wczoraj rano było 0 stopni na zewnątrz i przy rozgrzanym silniku ustawiłem grzanie ma max. Początkowo poleciało trochę ciepłego powietrza ale później zdecydowanie się wystudziło. Kupiłem więc pompę wody i będzie wymiana. Po wymianie napiszę czy diagnoza trafiona

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Na przelewie zbiorniczka możesz sprawdzić czy ze wzrostem obrotów dużo mocniej leci. Na sprawnej pompie różnica jest bardzo widoczna.

    Wyklepało S3 mini!
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2,4 JTDm
    Postów
    28

    Domyślnie

    Witam wszystkich.

    Przepraszam że tak długi czas nic nie pisałem ale nie miałem sie kiedy zająć problemem. Jednak w końcu znalazłem czas i wymieniłem pompę wody. Problem przestał istnieć. Mimo iż stara pompa wygląda na dobrą w 100% co mnie trochę dziwi to na nowej pompie temperatura nie przekroczy 90C. Dzięki wszystkim za pomoc i trafną podpowiedz.

  9. #19
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V 140KM 2003r
    Postów
    5

    Domyślnie

    Witam wszystkich. Pompa wody wymieniona i wszystko działa jak należy. W starej pompie wirnik obraca się bez żadnych oporów. Dziękuję za pomoc w diagnozie

Podobne wątki

  1. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  2. AR 147 2.0 TS Problem ze skacząca temperatura
    Utworzone przez kaerjot w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 17:13
  3. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 23:11
  4. [159] Skacząca wskazówka prędkościomierza
    Utworzone przez mario0066 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 02-02-2012, 09:00
  5. [156] Skacząca wskazówka predkości
    Utworzone przez rafalk64 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-09-2008, 21:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory