Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Manszeta półosi. Tracę zmysły, przykładam spluwę do skroni.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar alfaromeorosso
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS Lusso 2
    Postów
    10

    Domyślnie Manszeta półosi. Tracę zmysły, przykładam spluwę do skroni.

    Cześć.
    Czy ktoś z Was ma pomysł jak wymienić manszetę zewnętrzną. Czy istnieje sposób by zdjąć piastę z półosi i wsunąć manszetę nie wyciągając półosi ze skrzyni?


    Będę wdzięczny za pomoc, bo siedzę i wpadam w czarną rozpacz


    Załączam zdjęcie:


    https://drive.google.com/folderview?...2M&usp=sharing


    GTV 2.0TS. 1995 r.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    trzeba 'zbić' przegub zewnętrzny i osłona zejdzie gładko
    ogólnie najlepiej zrobić to mocując półoś w imadle, ale na aucie też się da

    trzeba przyłożyć jeden młotek do wewnętrznej piasty kulek i drugim młotkiem w niego przywalić aż przegub się zsunie, jest zabezpieczony i trzeba będzie trochę siły

    verdebiancorosso

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    trzeba 'zbić' przegub zewnętrzny i osłona zejdzie gładko
    Tylko przed "waleniem" w przegub wyczysć go troche ze starego smaru i sprawdź czy wewnątrz przegubu w miejscu wejscia półosi nie ma zabezpieczenia typu seger, ale to dziwny seger jest bo bez otworów, co by go normalnie kleszczami chwycic.

    Przynajmniej w przegubach z JTD jest taki seger, natomiast nie wiem, czy TS nie ma innych przegubów ze względu na mniejszy moment.

    Szukaj czegoś takiego wewnątrz przegubu:


    Obrazek skopiowane ze strony http://www.akolibri.republika.pl/grupa/escort/fotorelacje/oslona_przegubu/index.html



    Ostatnio edytowane przez majster ; 10-10-2013 o 20:54

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar alfaromeorosso
    Dołączył
    10 2013
    Auto
    Alfa Romeo GTV 2.0 TS Lusso 2
    Postów
    10

    Domyślnie

    Dzieki Jutro rano powalcze i dam znać! Jesli ktoś jeszcze ma jakieś pomysły - poproszę! Wypróbuję wszystko
    Ostatnio edytowane przez alfaromeorosso ; 10-10-2013 o 21:36

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Są manszety które rozciągają się i nakładasz je przez tzw lejek. Robi się to bez rozpinania przegubów.

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    AR 146 1.6 T.S. 1997r RIP, AR 145 1.6 boxer
    Postów
    17

    Domyślnie

    W pracy miałem takie ustrojstwo do rozciągania manszet na sprężone powietrze. Wymiana zajmowała 5 min dużo więcej czasu zajmowało dostanie się do samej półosi.

    - - - Updated - - -

    W pracy miałem takie ustrojstwo do rozciągania manszet na sprężone powietrze. Wymiana zajmowała 5 min dużo więcej czasu zajmowało dostanie się do samej półosi.

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Musisz użyć szczypiec do segerów (kątowe/boczne, takie które otwierają się kiedy zaciskasz rączkę) żeby rozepchnąć segera w wycięcia w przegubie - potem mając rozgiętego segera uderzysz młotkiem 2-3 razy od wewnątrz i przegub zejdzie na tyle, żeby móc puścić szczypce. Potem lekko opukując go po obwodzie zejdzie przegub. Wymieniasz manszetę, uzupełniasz smar w przegubie (najpierw) potem resztę wciskasz w manszetę i zakładasz przegub. Nabijasz młotkiem aż "kliknie" pierścień segera. Potem tylko opaskami zaciskowymi zapinasz manszetę i gotowe.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    U siebie wymieniając osłony były segery tylko bez tych dziurek na szczypce, trzeba było powalczyć trochę śrubokrętem płaskim

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-08-2012, 18:45
  2. [164] manszeta maglownicy
    Utworzone przez mlodyamper2 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 10:49
  3. GT 1,9 JTD 150KM - Tracę moc
    Utworzone przez Daniel w dziale GT
    Odpowiedzi: 134
    Ostatni post / autor: 18-01-2012, 15:25
  4. Normalnie tracę już powoli cierpliwość do tego auta...
    Utworzone przez QBUS w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 09-10-2007, 17:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory