Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Alfa 166 z silnikiem V6 - potrzebne opinie/porady,itp

  1. #21
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No tak qba ale nie dajmy się zwariować. Podałeś górną skrajną granicę w max wypasionym serwisie (kawa w cenie). W dodatku wcale nie musi się rozsypać wszystko. Najczęściej konwerter albo hydraulika. Równie dobrze można straszyć, że kapitalka V6 w ASO będzie tyle kosztować. I co? Nikt nie kupi V6? Przecież to już stare auta. Nikt nie obieca dożywocia ale ja jakoś na forum nie przypominam sobie nikogo kto musiał remontować ansina. A ZF`a znam tylko dwóch. Pewnie w rzeczywistości jest ich więcej ale i tak to niewielki odsetek. Porównywalny z remontami silnika. Ryzyko jest ale jak ze wszystkim.
    Rozumiem że unika się TS`a bo prawdopodobieństwo awarii jest ogromne nie tak jak przy automacie czy V6.


    Generalnie straszycie tymi automatami jak TS`em

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pepe146 Zobacz post
    Ja moją 166 mam od roku 3.2 nie zamieniłbym na 3.0 bo jednak 6 biegów lepiej sobie radzi z masą niż 4 w automacie ( porównywałem obie wersje )
    A ja w życiu bym nie wrócił do przekładania biegów. Nie dla każdego są ważne osiągi i sprint do setki. Poza tym w jtd w automacie ma niemal identyczne osiągi jak manual.

  2. #22
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    A awarie popychaczy hydraulicznych w V6 ... ?


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #23
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    No tak qba ale nie dajmy się zwariować. Podałeś górną skrajną granicę w max wypasionym serwisie (kawa w cenie). W dodatku wcale nie musi się rozsypać wszystko. Najczęściej konwerter albo hydraulika. Równie dobrze można straszyć, że kapitalka V6 w ASO będzie tyle kosztować. I co? Nikt nie kupi V6? Przecież to już stare auta. Nikt nie obieca dożywocia ale ja jakoś na forum nie przypominam sobie nikogo kto musiał remontować ansina. A ZF`a znam tylko dwóch. Pewnie w rzeczywistości jest ich więcej ale i tak to niewielki odsetek. Porównywalny z remontami silnika. Ryzyko jest ale jak ze wszystkim.
    Rozumiem że unika się TS`a bo prawdopodobieństwo awarii jest ogromne nie tak jak przy automacie czy V6.
    Marek polemizujesz ze mną na temat skrzyń już drugi raz, podałem górne granice remontu w zwykłym warsztacie zajmującym się remontami skrzyń automatycznych i wcale nie są to serwisy z kawą tylko zwykłe warsztaty, ot takie choćby gdzie odsyłam klientów, jeden warsztat wrocław drugi warsztat kraków.

    Jeśli chodzi o kapitalke V6 to moge Ci powiedzieć bo robie je sam kilka razy w roku i jeden silnik V6 potrafi pochłonąć czasami nawet 9 tyś zł z robotą. W aso za taką kapitalke zapłacił byś grubo ponad 10 tyś. Jak nie wierzysz to moge podesłać ci wycene choć by alfy 164 3.0 V6, którą teraz robie, klient przyprowadził mi auto z Ełku i naprawde nie szczypie się z kosztami, druga osoba to (z tego forum) peter220 z Warszawy też zapłacił za sam silnik okolice 10 tyś, a tutaj masz link do strony mojego warsztatu gdzie możesz sobie zobaczyc fotki z tego remontu http://www.flar-ital.pl/index.php?op...d=39&Itemid=92 więcej kroniki mam na firmowym profilu FB
    Podzwoń sobie po warsztatach (nie po mietkach z szop) i popytaj ile kosztuje w samej robocie kapitalny remont choć by rzędowego silnika (4) i wtedy przekonasz się ile kosztują tego typu usługi u ludzi którzy sie naprawde na tym znają.

    Na forum nie ma nikogo kto remontował AISINA ? Rozmawiałem przynajniej w 3 osobami z tego forum na ten temat (oni sami może nie widzieli powodu żeby o tym mówić na forum tylko wstawili do warsztatu który sprostał w naprawach ich skrzyń), moich dwóch klientów reomontowało w 166 2.4 FL te skrzynie, trzeci w Lanci Thesis 3.2 V6.

    Ale myślę że dalsza polemika nie ma sensu bo i tak wiesz lepiej.

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    A awarie popychaczy hydraulicznych w V6 ... ?
    Sporadycznie.
    Ostatnio edytowane przez QBA ; 12-10-2013 o 10:47
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #24
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ze swoją skrzynią pewnie przyjadę do Ciebie i lepiej żebym tyle nie wybulił QBA wiem że widziałeś więcej. Ale sam przyznałeś że remont V6 trafia się częściej niż automatu. I o to mi chodzi. Nie ma się czego bać (automatu). Można równie dobrze na czymś innym popłynąć.

  5. #25
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    To ile tak 166 2.4mjtd 150 lub 175km musie miec najechane, aby ten automat naprawiać/regenerować? Ze 400kkm??? Jeżeli ktoś dba o regularną wymiane oleju w automacie i ma seryjny soft to chyba te 300kkm powinna spokojnie zrobić? Jak nagrzewnica nie zaleje sterownika to juz chyba wcale musi tyle przejechać bez awarii?

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Ze swoją skrzynią pewnie przyjadę do Ciebie i lepiej żebym tyle nie wybulił QBA wiem że widziałeś więcej. Ale sam przyznałeś że remont V6 trafia się częściej niż automatu. I o to mi chodzi. Nie ma się czego bać (automatu). Można równie dobrze na czymś innym popłynąć.
    Remont V6 trafia się częściej niż automatu bo ja nie wykonuje remontów skrzyń automatycznych więc to chyba logiczne ale na bank dziennie na świecie psuje się więcej automatycznych skrzyń niż silników

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    To ile tak 166 2.4mjtd 150 lub 175km musie miec najechane, aby ten automat naprawiać/regenerować? Ze 400kkm??? Jeżeli ktoś dba o regularną wymiane oleju w automacie i ma seryjny soft to chyba te 300kkm powinna spokojnie zrobić? Jak nagrzewnica nie zaleje sterownika to juz chyba wcale musi tyle przejechać bez awarii?
    Wszystko zależy od tego jak kto tym automatem jeździł.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,306

    Domyślnie

    Cytat Napisał viader Zobacz post
    Co do skrzyń automatycznych w 2,4 jtd to ja osobiście bym z nią auta nie kupił. Nie miałem takiej skrzyni ani nawet nie jechałem autem z nią ale mam pewne obserwacje na podstawie forum i rynku używanych aut. Podobno z tą skrzynią świetnie się jeździ, tego nie neguję ale:
    -cała masa postów na temat problemów z tą skrzynią na różnych forach o alfie (dla porównania takie tematy przy manualu praktycznie nie występują)
    -sporo użytkowników, którzy już przeszli przez remont tej skrzyni
    -dużo aut używanych z popsutymi skrzyniami
    -wyraźnie niższa cena egzemplarzy z automatem
    -praktycznie niemożliwość chiptuningu bo skrzynia się rozleci (nawet fabrycznie moment obrotowy jest ucięty o 55Nm)
    -wyższe spalanie o jakieś 2l co przy dieslu ma już jakieś znaczenie

    To jak dla mnie jest wystarczająco dużo argumentów, aby ostrożenie podchodzić do takiego zakupu. Całkiem nie odradzam ale warto się zastanowić. Ja jeżdżę głownie w mieście i nie powiem, chętnie bym pośmigał w automacie ale jednak bałem się zaryzykować.
    Co do automatów w jtd, także miałem mieszane uczucia, dopóki nie przyjechałem takim 700 km z Niemiec. Te skrzynie fajnie pracują, ale muszą być zadbane, jak ktoś nie zmienia oleju w automacie to potem się rozpada. Niedługo do bazaru trafi fajny egzemplarz, który jeździ jak nowe auto, ale to za parę dni
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar jary17
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Lidzbark Welski, Poland
    Auto
    164 3.0 12V była przesiadka na 166 3.0 V6 24V+156 1.6TS BMW E36 1.8is
    Postów
    504

    Domyślnie

    Tak czy siak nie ma pancernych skrzyń. Filterek i olej to podstawa. Ja w poprzedniczce 164 za remont płaciłem 2,5tysia jakieś 5 lat temu. Także nie dziwi mnie że remont w 166 nie zamknie się na przestrzeni 6 klocków.

  9. #29
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał jary17 Zobacz post
    Także nie dziwi mnie że remont w 166 nie zamknie się na przestrzeni 6 klocków.
    A to na podstawie czego wysnułeś taką teorię???

  10. #30
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Jeżeli ktoś dba o regularną wymiane oleju w automacie i ma seryjny soft to chyba te 300kkm powinna spokojnie zrobić?
    Tylko pokaż mi takich Na zachodzie o nich ciężko a co dopiero w Polsce ...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Marek polemizujesz ze mną na temat skrzyń ...

    Ale myślę że dalsza polemika nie ma sensu bo i tak wiesz lepiej.
    To prawda


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

Podobne wątki

  1. porady ;) potrzebne porady ;P
    Utworzone przez chao0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 11-02-2014, 18:24
  2. Alfa 166 z silnikiem V6 - potrzebne opinie/porady,itp
    Utworzone przez majster w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 12-10-2013, 18:21
  3. Alfa Romeo 147 1.9 MULTIJET opinie!!!pilnie potrzebne
    Utworzone przez rprzemekr w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-11-2011, 12:39
  4. Potrzebne porady, chcę kupić alfę 156 lub 147
    Utworzone przez matezoma w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-08-2011, 10:17
  5. [145] JTD - opinie, porady
    Utworzone przez czart79 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-04-2011, 03:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory