Chodziło ogólnie o odpowietrzniki układu chłodzącego, nie tylko chłodnicy![]()
Chodziło ogólnie o odpowietrzniki układu chłodzącego, nie tylko chłodnicy![]()
KUPUJEMY PŁYN DO CHŁODNICY oraz 6 piw
Czyli, instrukcja wygląda tak:
1). Wymianę płynu wykonujemy na zimnym silniku by uniknąć poparzeń.
2). Odkręcamy korek od zbiornika wyrównawczego.
3). Lokalizujemy dolny wąż od chłodnicy, odkręcamy cybant na wężu i powoli spuszczamy stary płyn do wcześniej podłożonej miski, garnka czy wanny.
4). Gdy cały płyn spłynie odkręcamy odpowietrznik na górze chłodnicy i ściskamy, klikamy czy gnieciemy górny wąż chłodnicy by wydostały się "resztki płynu".
5). SPUŚCILIŚMY STARY PŁYN! HURA
6). ZAKŁADAMY WĄŻ, ZAKRĘCAMY ODPOWIETRZNIK ORAZ KOREK OD ZBIORNIKA WYRÓWNAWCZEGO.
7). DLA CHĘTNYCH PŁUKANIE: wlewamy wodę do układu chłodzenia + środek do czyszczenia układu, włączamy silnik by pochodził do temperatury 90C. Następnie odczekujemy 15 min, by temperatura płynu w układzie chłodzenia spadła i spuszczamy w dokładnie taki sam sposób jak powyżej.
ZANIM ZALEJMY NOWY PŁYN PRZYGOTOWUJEMY UKŁAD DO ODPOWIETRZENIA:
8). ODPOWIETRZAMY UKŁAD: poprzez delikatne odkręcenie "śruby" na chłodnicy, w pierwszych 147 TS'ach jest jeden odpowietrznik + w innych znajduje się również na wężu/przepustnicy : LINK PONIŻEJ:
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...120405_004.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...meo_147-11.jpg
9). Zalewamy nowy płyn do układu chłodzenia poprzez otwarcie korka od zbiornika wyrównawczego, do Alfy 147 wchodzi 6.8 litra - czekamy aż wylecą bańki powietrza z "odpowietrzacza", który krok wcześniej lekko odkręcilśmy, po odpowietrzeniu zakręcamy zaworek od odpowietrzania na chłodnicy oraz ZAMYKAMY KOREK OD ZBIORNIKA WYRÓWNAWCZEGO.
10). WŁĄCZAMY SILNIK, na spokojnie by pochodził 10 czy 15 min/ do umownej temp. 90C - podczas rozgrzewania auta USTAWIĆ OGRZEWANIE W KABINIE NA MAX'a.
11). WYŁĄCZAMY SILNIK, czekamy aż ostygnie i sprawdzamy poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym, powinien się delikatnie znajdować pomiędzy MIN a MAX, jeżeli jest go mniej to dolewamy.
12). MAMY WYMIENIONY PŁYN i "lekką bombę" po 6 piwach
PROSZĘ O POPRAWKI w ANALOGICZNY SPOSÓB.
Ostatnio edytowane przez GeGu ; 01-12-2012 o 12:00
Witam,
odświeżę nieco temat
Dziś wymieniałem płyn chłodniczy i weszło nieco ponad 4l, czy to nie za mało ?Zdjąłem wąż ten na dole chłodnicy, odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego (choć dopiero po zlaniu płynu - nie wiem czy to ma znaczenie), odkręciłem też odpowietrznik na chłodnicy, ściskałem węże i dmuchałem w zbiornik płynu. Tego drugiego odpowietrznika na wężu nie ruszałem, także może dlatego tak mało spłynęło? Na koniec włączyłem nawiew na max. przy rozgrzanym silniku i bez korka zbiornika płynu. A kupiłem 7l, bo niby miało zlecieć ponad 6l...
![]()
w nagrzewnicy reszta
Musisz odłączyć przewód powrotny płynu chłodzącego do zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia silnika, od strony zbiornika.
Przedmuchać sprężonym powietrzem przez odłączony przewód. Wszystko wyleci.
Alfy się nie psują tylko grymaszą. AR 147 - 300 tys. przebiegu w mych rękach i nadal śmiga.
Dzięki panowie
Uściślając, wyleciało mi dokładnie 3,5l, a nie powyżej 4l jak pisałem wcześniej...także chyba wypadałoby to powtórzyć, choć zlany płyn był czyściutki...
cześć
właśnie postanowiłem wymienić płyn chłodniczy w mojej Belli i napotkałem mały problem. Zgodnie z tym co przeczytałem, rozpocząłem od ściągnięcia dolnego węża z chłodnicy. I tu właśnie jest problem - całe przyłącze dolne schowane jest u mnie za solidnym kawałkiem blachy na którym opiera się chłodnica i filtr powietrza. Praktycznie nie ma możliwości dostępu do opaski. Dodatkowo od samej chłodnicy najpierw jest jakieś plastikowe przyłącze z ciekawą, blaszaną opaska a potem dopiero właściwe przyłacze rury z opaską zaciskową. Kurcze - nie ma tam za grosz miejsca na operacje typu odłączenie rury. Może w takim razie odpiąć nie dół tej rury przy chłodnicy a jej część górną do korej jest o niebo lepszy dostęp ?? Będę wdzięczny za wszelkie info...
Można swobodnie i bez kombinacji zdjąć wąż nie przy chłodnicy a wyzej.
Mi zlecialo 5l resztę trzyma termostat.
Ostatnio edytowane przez lutek26 ; 16-03-2015 o 17:51