Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Pomoc w odczytaniu parametrów 3.0

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    GTV
    Postów
    7

    Domyślnie Pomoc w odczytaniu parametrów 3.0

    Witam mam prośbę w odczytaniu parametrów z MES i FES. Błędów nie ma. Ale mam problem z odpaleniem za pierwszym przekreceniem kluczyka za 2gim 3cim odpala i to czy zimmny czy ciepły silnik raz na 10 pali za 1szym razem. Czy to cewki kable ? bo świece wymienione. Czy pompa juz ma bliską śmierć? a i jak sprawdzić sondy lambda jaki program ?

    Pozdrawiam

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtv1.jpg
Wyświetleń:	88
Rozmiar:	109.0 KB
ID:	112197Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtv2.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	112.5 KB
ID:	112198Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtv3.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	114.9 KB
ID:	112199Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtv4.jpg
Wyświetleń:	95
Rozmiar:	118.0 KB
ID:	112200

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    sondy nie mają wpływu na odpalanie, a sprawdzić je można patrząc po rozgrzaniu silnika czy na wolnych obrotach rysują gęstą i w miarę równą sinusoidę, pytanie jeszcze czy masz filtr paliwa zewnętrzny czy jest w pompie, bo skoro nie odpala za pierwszym to moze cos słabo paliwo podaje, a za drugim już jest więcej podpompowane i odpala

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wedżi
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Włocławek
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    377

    Domyślnie

    Właśnie, a po czym rozpoznać gdzie znajduje się pompa? Bo myślałem o wymianie filtra i nie wiem czy jest to sprawa prosta czy trzeba się dobierać do zbiornika z paliwem.
    24.05.2013-05.05.2015 Alfa Romeo Gtv 2.0 Twin Spark
    09.05.2015-20.09.2016 Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    21.09.2016- Alfa Romeo 156 SW '02 2.4 @ 180PS+
    13.04.2021 - Alfa Romeo Giulietta Sportiva 2.0 jtdm 150@208PS

  4. #4
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    GTV
    Postów
    7

    Domyślnie

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	gtvsonda.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	79.2 KB
ID:	112312
    A oto wykres lambdy. Filtr paliwa jest zewnętrzny i był wymieniany. Jeszcze mam nieraz takie objawy że w jeździe w np. korku jade na 2ce i hamuje wrzucam na luz to obroty spadają poniżej 500 i do góry na ok 700 tak jak by miał zgasnąć ale nie gaśnie. Dodam że silnik ciągnie od samego dolu do końca

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Wedżi Zobacz post
    Właśnie, a po czym rozpoznać gdzie znajduje się pompa? Bo myślałem o wymianie filtra i nie wiem czy jest to sprawa prosta czy trzeba się dobierać do zbiornika z paliwem.
    Pompa jak w wiekszości 4kółek powinna być pod siedzonkami z tyłu.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    w zasadzie u mnie wykres był bardziej równy i integrator schodzi do wartości ujemnych ale ja mam tsa tyle że zasada działania ta sama
    w kazdym razie jak lambda pada to komp to pokaże
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	lambdawymien800x500.jpg
Wyświetleń:	96
Rozmiar:	231.6 KB
ID:	112323
    pytanie tylko czy silnik miałeś już ciepły bo na zimnym o ile pamietam komp nie bierze lambdy pod uwage i emuluje jej działanie
    co do falowania obrotów, to zazwyczaj wina zasyfionej przepływki lub nieszczelności w dolocie,

    wedzi z filtrem paliwa było róznie raz był zewnętrzny (zauważysz go pod autem jeśli jest) a czasem wbudowany w pompe i wtedy się go nie wymienia dopóki pompa nie padnie
    Ostatnio edytowane przez fajf ; 29-10-2013 o 19:53

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    08 2013
    Auto
    GTV
    Postów
    7

    Domyślnie

    Silnik był ciepły. Przeplywkę czyściłem muszę jeszcze sprawdzić dokładniej dolot. Lecz falowanie obrotów na FES nie widać obroty sa na 700 przy ciepłym silniku. Tylko przy wysprzęglaniu z biegu z np 3-4tyś obrotów to spadaja co jakiś czas obroty na mniej niż 500 tak jak by go coś przydławiło i wraca do normy. Falowanie na jałowym na wskazówce niby minimalnie 1mm falują ale na FES trzymaja się na 700.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar fajf
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    AR Spider 2.0TS `97 Hardtop
    Postów
    527

    Domyślnie

    przejrzyj dolot bo moze któraś guma pęknięta drażni przepływke

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 00:22
  2. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  3. Pomoc w odczytaniu błędów
    Utworzone przez Mumino w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 19:52
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 17:02
  5. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 22:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory