Strona 8 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 108

Temat: EGR zaślepka, kopcenie, szczelność, auto gaśnie, nie odpala

  1. #71
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Po prostu ten tok myślenia: mam DPF -> to "zostawię zaślepkę z czterema dziurami" ORAZ "dam wyłączyć EGR" moim zdaniem świadczy o niezrozumieniu tematu. Może to po prostu złe sformułowanie myśli, zdania. Może po prostu zwracam uwagi na drobiazgi, bo skoro kolega da wyłączyć EGR to on nie będzie działał. Dziurawa zaślepka lub jej brak – wyjdzie na to samo. Zawór jest zamknięty. Najlepiej w takim razie dać pełną zaślepkę, by mieć 100% pewności zaślepienia zaworu.
    ale wtedy trzeba też wyłączyć EGRa w trakcie regeneracji, a nie tylko w czasie normalnej pracy, a to już się mija z celem bo przydaje się przy regeneracji jakieś chłodzenie silnika...
    podsumowujac -> po wylaczeniu EGRa programowo (bez regen) mozna nie dawac zaspleki lub dac z dziurami. Kolega ma zaslepke z dziurami wiec po prostu jej nie wyjmuje
    Diagnostyka i modyfikacje softów; CHIPTUNING DPF EGR VSA TVA SCR info @ marcin [ małpa ] firma.xin.pl

  2. #72
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Rozumiem, choć jednocześnie nie rozumiem. Za duży skrót myślowy z tym chłodzeniem silnika.

  3. #73
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Rozumiem, choć jednocześnie nie rozumiem. Za duży skrót myślowy z tym chłodzeniem silnika.
    EGR oprócz tego że robi bałagan w silniku to jeszcze go chłodzi - np. podczas hamowania silnikiem.

    na szybko do poczytania: http://kth.diva-portal.org/smash/get...816/FULLTEXT01
    Ostatnio edytowane przez weloo ; 04-11-2013 o 23:01
    Diagnostyka i modyfikacje softów; CHIPTUNING DPF EGR VSA TVA SCR info @ marcin [ małpa ] firma.xin.pl

  4. #74
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek72
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Podkarpacie
    Auto
    Alfa 159 SW 2.4 Q4 210KM+wirus
    Postów
    109

    Domyślnie

    podsumowujac -> po wylaczeniu EGRa programowo (bez regen) mozna nie dawac zaspleki lub dac z dziurami. Kolega ma zaslepke z dziurami wiec po prostu jej nie wyjmuje

    Dokładnie o to mi chodziło. Jeśli nie muszę to nie będę wyciągał zaślepki.
    Ostatnio edytowane przez Jarek72 ; 05-11-2013 o 20:31
    Forza Ducati!

  5. #75
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał weloo Zobacz post
    EGR oprócz tego że robi bałagan w silniku to jeszcze go chłodzi - np. podczas hamowania silnikiem.

    na szybko do poczytania: http://kth.diva-portal.org/smash/get...816/FULLTEXT01
    Przeczytałem pobieżnie, w zasadzie głównie wstęp i zakończenie, brak mi dziś czasu na przejrzenie tego dokładniej, ale nie widzę, żeby było opisane coś więcej niż ogólne zasady pracy EGR oraz porównaniu różnych konstrukcji, brakuje mi odniesienia do DPF. Później jeszcze sobie na spokojnie przeczytam, może coś przeoczyłem.

    Napiszę wprost – ciekawi mnie bardzo w jaki sposób EGR działa w stockowym sofcie podczas wypalania filtra. Piszesz o obniżeniu temperatury – ok, spaliny mają niższą temperaturę jeśli EGR jest otwarty (combustion temperture), ale przecież podczas wypalania EGR chodzi o to, by podnieść temperaturę filtra do 600 stopni właśnie za pomocą spalin. Stąd kompletnie mi się to nie zgadza i moje wątpliwości.

  6. #76
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Przeczytałem pobieżnie, w zasadzie głównie wstęp i zakończenie, brak mi dziś czasu na przejrzenie tego dokładniej, ale nie widzę, żeby było opisane coś więcej niż ogólne zasady pracy EGR oraz porównaniu różnych konstrukcji, brakuje mi odniesienia do DPF. Później jeszcze sobie na spokojnie przeczytam, może coś przeoczyłem.

    Napiszę wprost – ciekawi mnie bardzo w jaki sposób EGR działa w stockowym sofcie podczas wypalania filtra. Piszesz o obniżeniu temperatury – ok, spaliny mają niższą temperaturę jeśli EGR jest otwarty (combustion temperture), ale przecież podczas wypalania EGR chodzi o to, by podnieść temperaturę filtra do 600 stopni właśnie za pomocą spalin. Stąd kompletnie mi się to nie zgadza i moje wątpliwości.
    W przypadku diesla -> niski AFR = wysokie EGT
    zeby rozgrzac filtr potrzebujesz niskiego AFR i późnego SOI, spaliny które idą do EGRa mają znacząco niższą temperaturę niż temperatura spalania i nawet samo EGT bo są wychłodzone po drodze. "Wstrzyknięcie" spalin do komory spalania powoduje obniżenie tzw. peak cylinder pressure więc po prostu chroni silnik
    O ile podnoszenie temperatury filtra jest potrzebne o tyle podnoszenie temperatury silnika i sprężarki bardziej jest raczej nie pożądane
    Diagnostyka i modyfikacje softów; CHIPTUNING DPF EGR VSA TVA SCR info @ marcin [ małpa ] firma.xin.pl

  7. #77
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Eeee, Weloo straszysz człowieków EGT z EGR-em jest w granicach 400–450 C i to w zakresie gdy on działa, bo gdy się zamknie, to i tak rośnie do 540-650. W trybie regen, to temperatura do 800 C (tak ma chyba limitowaną temperaturę Passek 170KM), więc paniki nie ma Nie są to różnice, które zabiją. Tak samo jest z peek temperature. Zmniejsza ale tylko w zakresie gdy działa. Potem przecież jedziemy z zamkniętym EGR-em
    I co zaznaczyłem, że przecież EGR działa tylko w granicach kiedy silnik nie jest bardzo obciążony. Optymalne warunki dla dopalania "brykiecika" też są w granicach gdy, tak patrząc po histerezach EGR jest zamknięty lub prawie zamknięty.
    Oczywiście wykluczam przypadki gdy fachowiec "stjuninguje" mapy regen... jak ten u nas w dziale humor Wtedy...
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #78
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Eeee, Weloo straszysz człowieków EGT z EGR-em jest w granicach 400–450 C i to w zakresie gdy on działa, bo gdy się zamknie, to i tak rośnie do 540-650. W trybie regen, to temperatura do 800 C (tak ma chyba limitowaną temperaturę Passek 170KM), więc paniki nie ma Nie są to różnice, które zabiją. Tak samo jest z peek temperature. Zmniejsza ale tylko w zakresie gdy działa. Potem przecież jedziemy z zamkniętym EGR-em
    I co zaznaczyłem, że przecież EGR działa tylko w granicach kiedy silnik nie jest bardzo obciążony. Optymalne warunki dla dopalania "brykiecika" też są w granicach gdy, tak patrząc po histerezach EGR jest zamknięty lub prawie zamknięty.
    Oczywiście wykluczam przypadki gdy fachowiec "stjuninguje" mapy regen... jak ten u nas w dziale humor Wtedy...
    ehh, nie chce mi sie juz z Wami dyskutowac na ten temat
    zakoncze moje wywody histerezami EGR w czasie regeneracji - http://i.imgur.com/1ogMEcD.jpg
    Diagnostyka i modyfikacje softów; CHIPTUNING DPF EGR VSA TVA SCR info @ marcin [ małpa ] firma.xin.pl

  9. #79
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał weloo Zobacz post
    zakoncze moje wywody histerezami EGR w czasie regeneracji - http://i.imgur.com/1ogMEcD.jpg
    No jest lekko otwarty, a popatrz jaki jest wpływ na temperaturę, na przykładzie takiego małego doświadczalnego silniczka:

    Type of injection: Direct
    Engine manufacturer: INDEC Engines Ltd.
    No. of cylinders: 2
    Bore/stroke: 87 3 mm/110 mm
    Max. power/engine speed: 12,5 bhp (9,3 kW)/1500
    Compression ratio: 16,5: 1
    Displacement: 1323 cm3

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	egr_EGT.png
Wyświetleń:	127
Rozmiar:	21.7 KB
ID:	112999

    Praktycznie nie ma różnicy czy zamknięty czy otwarty.
    A histerezy są max na 18%, bo z kolei powyżej pewnej wartości ( w doświadczalnym silniczku 15%) spada wydajność cieplna.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR_sprawnosc_cieplna.png
Wyświetleń:	241
Rozmiar:	19.1 KB
ID:	113000
    Z kolei powyżej pewnych wyższych wartości (w doświadczalnym około 26-30%) gwałtownie rośnie zmętnienie spalin. Czyli byłaby skórka za wyprawkę. (Przy okazji widać, że jak się zamknie EGR całkowicie, to zadymienie znacznie maleje w pełnym zakresie. Tyle, że NOx jest więcej. Co jest bardziej szkodliwe - NOx czy cała reszta ? )

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EGR_zadymienie.png
Wyświetleń:	222
Rozmiar:	21.6 KB
ID:	113001

    Więc jest uchylony trochę, głównie dla tego aby przy tym laniu ON dopalić chociaż część NOx i zmieścić się w jakiejś tam dopuszczalnej normie. Wydaje mi się, że chłodzenia i wpływu na temperaturę to tam wielkiego nie ma.

    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #80
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar weloo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Rzeszów, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Veloce
    Postów
    607

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    No jest lekko otwarty, a popatrz jaki jest wpływ na temperaturę, na przykładzie takiego małego doświadczalnego silniczka:
    ...
    który nijak się ma do DPFa, późnego SOI, wysokich peaków ciśnienia i temperatury w cylindrze w trakcie wypalania, a o tym cały czas mowa...
    a po drugie - histerezy nie sa procentami tylko dawka paliwa w mm3 (w przypadku edc16c39 i factora 0,01)
    Diagnostyka i modyfikacje softów; CHIPTUNING DPF EGR VSA TVA SCR info @ marcin [ małpa ] firma.xin.pl

Podobne wątki

  1. Odpala i gaśnie
    Utworzone przez ayrekp w dziale 147
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 26-10-2015, 17:20
  2. VDC system faiure, auto odpala i po chwili gaśnie
    Utworzone przez Szałek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-02-2013, 15:20
  3. Odpala i Gaśnie
    Utworzone przez nietyx w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-03-2011, 09:23
  4. 1.9 jtd odpala i gaśnie
    Utworzone przez szczepan3569 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-12-2010, 09:53
  5. [145] Gaśnie,a po godzinie odpala i znowu gaśnie.
    Utworzone przez jarek0301 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-08-2008, 22:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory