Strona 6 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 79

Temat: Test 9 sportowych aut miejskich - Alfa szoruje po dnie...

  1. #51
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ja bym nie dramatyzował z tymi małymi silnikami! To lata 80-te i 90-te nas tak rozbestwiły. A nawet nie nas, tylko zachodnich europejczyków! Popatrzcie na W123: największa benzyna to 2746ccm, a dizel to 3.0TD, którego w polandii i tak nikt nie widział... U nas jeździły prawie same 2.0D W raz z erą W124 wszystko się zmieniło A jak było z E30 M3? Malutki, mocny silniczek, a w E46?
    Teraz w modzie są znowu małe silniczki z turbem. Jak pewnie pamiętacie, turbo to też nie jest dzisiejszy wynalazek... Pamiętacie E23 745? Wcale silnika 4.5l nie miało.
    Dobrze będzie! Co nie znaczy, że nie mogłoby być lepiej!!

  2. #52
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Nie wspominając o całej masie aut które dzięki turbo stały się kultowe:
    Toyota Supra, 300ZX, F40, 911 Turbo, wszystkie byle A-Grupy (Integrale, Celica, Sti, Evo, Cosworth itd)... Turbo to nie jest wynalazek ekologów którzy wpadli na ten pomysł wczoraj - to jest rozwiązanie stosowane od lat również w małych autach (Uno Turbo, Punto GT, Charade GTTI, R5...). Płacz nad tym, że małe silniki będą się rozpadać w oczach słychać od zawsze - mimo to obecnie silnik 1,6 mający 400 tyś km i ciągle sprawny to nie jest jakiś fenomen. 20 lat temu takie przebiegi robiły diesle mające 50KM z litra. Benzynowe silniki po 250 tyś były najczęściej złomem. Postęp robi swoje.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.blogspot.com

  3. #53
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Wg mnie przesadzacie. Nie sądzę, żeby w problemach Alfy chodziło o silniki tylko sama polityka firmy. Silniki... ja patrzę na to tak. Szczytem rozwoju silników tłokowych (w ogóle, nie tylko motoryzacyjnych) była końcówka drugiej wojny i silniki lotnicze. I tam też pakowano wszelkiego rodzaju turbiny, sprężarki i inne cuda niewidy. Czasami tyle tego było, że sprężarki zajmowały więcej miejsca niż silnik. To, ze w motoryzacji idzie się tą samą drogą niespecjalnie więc mnie dziwi. Zwłaszcza, że turbo pozwala uzyskać większą wydajność z jednostki paliwa w stosunku do silnika wolnossącego. Pomijam już kulturę pracy która przy turbinie jest o wiele większa (wystarczy posłuchać: V6 przy turbobenzynie to traktor). Jedyną przewagą, wg mnie, wolnossących silników jest ich elastyczność, ale wraz z rozwojem turbin ta przewaga jest coraz mniejsza.

    A że turbosilniki są mniej wytrzymałe... co mają przejechać to przejadą. A żaden konstruktor nie będzie brał pod uwagę ludzi którzy kupują samochody z drugiej ręki.

    Omron8 i dejv667 mają racje. Nie ma co się sprężać (heh) - turbiny nie są złe. Niech Alfa zmieni politykę i przestanie udawać Fiata. Wtedy będzie lepiej.

  4. #54
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    Najtańszy nowy Opel Astra 1.4 Turbo kosztuje 67.000 zł
    Opel Astra 1.6 bez turbo kosztuje 53.000 zł

    No dobrze, wiadomo, z turbo jest lepsze auto więc więcej kosztuje, ale pytanie zasadnicze: czy taki samochodzik jak Opel Astra powinien kosztować coś około 70.000 zł ?

    Dla mnie absolutnie nie. To jest właśnie ta różnica. Zawsze jest różnica w cenie z powodu tzw. nowinek technicznych. Turbo to nic dobrego w używanym 10-12 letnim aucie ... wcześniej czy później może się sypać ... ale nawet gdy się nie sypnie to i tak auto z turbem będzie kosztować 10-30% więcej

    raczej jest też mało prawdopodobne, żeby cokolwiek mogło przebić duży litraż + LPG

    oczywiście, być może samochody z turbem z silnikiem 1.4 także znoszą dobrze LPG, ale chcąc jeździć szybciej i tak będzie się jechać z włączonym turbem co i tak nie zniweluje w dużej mierze ilości spalania

    więc pytanie, czy duży litraż + LPG, a więc świetne toczenie auta od najniższych obrotów, czy teoretycznie oszczędniejsze małe turbo + LPG ale niestety z marnymi walorami na niskich obrotach

    dlatego właśnie jestem bardzo sceptyczny do małych litraży
    Ostatnio edytowane przez marian666666 ; 12-11-2013 o 09:47

  5. #55
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Znaczy według Ciebie jak 2,0T o mocy 200 KM osiąganej przy 6500RPM będzie trzymane z gazem w podłodze na tych obrotach to spali dużo więcej niż 3.0 bez turbo mające 200KM?

    Teoria fajna - tyle, że mocno mijająca się z rzeczywistością. To co zjada paliwo to konie mechaniczne a nie sposób ich uzyskiwania. Tylko jak widać nie każdy wie, że najczęściej silniki doładowane nawet jeśli mają taką samą moc maksymalną jak silnik wolnossący to przeważnie generują sporo więcej mocy w średnim zakresie obrotów. Przykład? 2,0 16vT montowane przez Fiata na początku lat '90. W serii silnik generuje 190 KM - ale przy 3500 ma już 150 koni. Jeszcze bardziej ekstremalnie jest po programie: 200KM/3500 i 245/5800. A teraz proponuję to sobie porównać z zakresem wolnossącego silnika NA o maksymalnej mocy 240KM, np 3,2 V6 z AR.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.blogspot.com

  6. #56
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał marian666666 Zobacz post
    więc pytanie, czy duży litraż + LPG, a więc świetne toczenie auta od najniższych obrotów, czy teoretycznie oszczędniejsze małe turbo + LPG ale niestety z marnymi walorami na niskich obrotach
    A czy kolega słyszał o kompresorze? To też leciwy (bardzo) wynalazek Zresztą nowe turba też już od niskich obrotów pompują.

  7. #57
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar marian666666
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    166 2.5 V6
    Postów
    242

    Domyślnie

    no to nie widzę sensu ani w turbie od najniższych obrotów ani w kompresorze ... co to niby daje ?
    spalanie i tak będzie zbliżone do dużego litrażu

    a jak ktoś nie patrzy na spalanie, to nie kupuje takich aut jak Astra czy coś z niższej średniej półki, tylko bierze coś konkretnego, jakieś 300 koni i się nie pierniczy

    dalej nie rozumiem ludzi, którzy widzą sportowe auto w autach ze średniej półki
    Ostatnio edytowane przez marian666666 ; 12-11-2013 o 10:20

  8. #58
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Cytat Napisał marian666666 Zobacz post
    dalej nie rozumiem ludzi, którzy widzą sportowe auto w autach ze średniej półki
    Hohoho!! Ja widze auta sportowe w samochodach nawet niższej półki!! R5 turbo, cała rodzina clio z V6 włącznie, BMW M, małe peże i duuużo więcej! Śmietanka lat osiemdziesiątych

    A co do turbo, to przejedź się jakimś starszym i poczuj strzała!! Będziesz wiedział, co fajowego jest w takich motorach Do tego chamski odgłos R4 - ot, auto dla prostaka
    Ostatnio edytowane przez omron8 ; 12-11-2013 o 10:30

  9. #59
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marian666666 Zobacz post
    no to nie widzę sensu ani w turbie od najniższych obrotów ani w kompresorze ... co to niby daje ?
    spalanie i tak będzie zbliżone do dużego litrażu
    Kultura pracy silnika (cicho, turbo jest ciche!). Wydajność (nie to samo co spalanie), a co za tym idzie możliwość wpakowania do małego samochodu silnika o relatywnie dużej mocy? Możliwość uzyskania tejże dużej mocy przy innym zakresie obrotów niż w wolnossącym? Zalet turbo jest sporo. Wolnossące silniki benzynowe to pieśń przeszłości, podobnie jak pompowtryski w dieslach.

  10. #60
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    156
    Postów
    112

    Domyślnie

    Koledzy nie odmieniajcie slowa turbo bo komicznie sie to.czyta. Auto z turbem czy bez turba hehe

    Tapatalk.

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] Zlot Włoskich Samochodów Sportowych
    Utworzone przez waldemar-63 w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 21:02
  2. [33]dziwne sprawy znalezione na dnie misy olejowej
    Utworzone przez Łysy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-06-2008, 22:56
  3. szukam sportowych sprezyn do alfy 155 rok 1992
    Utworzone przez SYSUNIAdq w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory