Kolego, ja przerabiałem dokładnie ten sam problem.
Rok temu wybrałem: Exide ver. Premium 72ah 720A - sprawdza się idealnie. (oczywiscie jak masz ładowanie dobre)
Zaplacilem nie całe 300zł
Kolego, ja przerabiałem dokładnie ten sam problem.
Rok temu wybrałem: Exide ver. Premium 72ah 720A - sprawdza się idealnie. (oczywiscie jak masz ładowanie dobre)
Zaplacilem nie całe 300zł
Rowny rok temu kupiłem centre 75Ah,(niewielka moc rozruchowa-nie pamietam) musialem bylem w trasie i oberwala mi sie cela w poprzednim aku wiec szybki zakup w jakims sklepie by wrocic do domu..Byl to blad zakupu -aku po roku nadaje sie do smieci nie daje rady przy starcie codziennie umiera mam dosc.Planuje kupic aku na dniach 100Ah 760A badz wyzej wiec teraz musze zdecydowac jakiej firmy ale pozostane przy BOSCH-u a licha centra skonczy na zapasie...Pozdrawiam
Skarabeusz: to zapewne nie jest problem centry, ani innego producenta (może z wyjątkiem modeli typu "Budget" z marketów) ale tego ile ten aku stał w sklepie i w jakich warunkach PRZED zakupem. Wiadomo, że jak stał pusty, bez doładowania, to nie było to dla aku korzystne. Niestety WIĘKSZOŚĆ akumulatorów już w trakcie zakupu nie trzyma parametrów znamionowych, a w skrajnych przypadkach ma połowę prądu i pojemności!
Tak naprawdę tylko zakup z testerem jest bezpieczny.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Z tym prądem rozruchowym to też nie ma co przesadzać. Orginalny akumulator ma pojemność 100Ah ale prąd rozruchowy tylko 470A. Wiem, bo u mnie ciągle siedzi ori i ma się dobrze, kręci jak szalony. Zresztą sprawdźcie sobie to w eperze...
Viader piszesz o JTD, a my o V6...
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
No to chyba tym bardziej nie trzeba tyle mocy, nie sądzisz? Przedliftowa instrukcja przewidywała dla v6 słabszy aku niż do jtd...
JTD potrzebuje większy ze względu na rozruch i kompresję.
Sprawdziłem u siebie i zastępczo mam 63Ah i 610A rozruchowe. No i to czuć że jest słabsze. Tak więc te 700A na rozruch myślę że powinno być. Patrząc na rynek aku to trzeba coś wybrać między 80 a 100Ah żeby mieć te 700A rozruchu.
No chyba że te 3,0V6 ma kręcić jak umarlakw V6TB jest inny rozrusznik i tam miałem coś malutkiego i kręcił jak wściekły (50Ah/500A czy coś takiego). A 3,0 ma inny rozrusznik i nawet na tej 100Ah (czyli jakieś 700-800A rozruchu miał) kręcił dużo słabiej niż V6TB.
Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 16-11-2013 o 20:38
Zgadzam się, że JTD potrzebuje mocniejszego aku. W takim razie jak wytłumaczysz fakt, że fabryczny aku ma prąd rozruchu 470A? Skąd wtedy te wasze teorie o minimum 700A dla V6?
A skąd wiesz że masz fabryczny? A skąd wiesz że to z Twojej alfy??? Numery seryjne w fabryce sprawdzałeś?Ja tu niczego nie chcę udowadniać. Sam muszę teraz kupić aku bo mi padł i nie mam zamiaru wykładać zbędnej kasy. Ale jak wsadziłem 63/610 to kręci jak umarlak. Tak więc chcąc nie chcąc muszę kupić większy.
Stąd, że taki jest wskazany w każdym EPER jaki przeglądałem i taki właśnie mam, więc się wszystko zgadza. Poza tym sądząc po stanie klem, nikt tam nie zaglądał od lat...
A co do słabego kręcenia u Ciebie to zainteresuj się stanem rozrusznika bo też już może niedomagać.
Ostatnio edytowane przez viader ; 16-11-2013 o 21:02