Strona 42 z 403 PierwszyPierwszy ... 32333435363738394041424344454647484950515292142 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 411 do 420 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #411
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Tylko ile % ludzi po gwarancji serwisuje auta w ASO?

  2. #412
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Jeżeli mnie uważasz za niereformowalnego, który ma problemy z ruszeniem mózgownicą, to tylko Cię poinformuję, że olej zmieniam co 10 000km, pozdrawiam
    W takim razie nie rozumiem Twoich wcześniejszych postów. A dbania o auto gratuluję - na tak serwisowaną 159 chciał bym za chwilę trafić.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  3. #413
    cybula
    Gość

    Domyślnie

    Zakupiłem 159 1.9 JTDm 150km bez DPF,możecie doradzić jakim olejem zalać moją belle ? Szukałem,szukałem i konkretnej odpowiedzi nie znalazłem,a mam jeszcze 156 1.9 JTD 115km którą również trzeba postawić na wymianę oleju.

  4. #414
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Randall
    Dołączył
    10 2012
    Auto
    159 1.9JTDm 16v
    Postów
    460

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    W takim razie nie rozumiem Twoich wcześniejszych postów. A dbania o auto gratuluję - na tak serwisowaną 159 chciał bym za chwilę trafić.
    Miałem na myśli to, że zarówno ASO jak i branża olejowa będą zabiegi marketingowe stosować i tym drugim także można zarzucić to samo, z tym że będą lobbować ku wcześniejszym zmianom oleju. Myślę, że się ze mną tutaj zgodzisz i to nie znaczy, że twierdze by olej zmieniać według dyrektyw ASO.

    Natomiast co do awaryjności Alf i interwałów zmiany oleju, to szukam tutaj korelacji, bo mam wrażenie, że główne, stereotypowe przypadłości Alf raczej związku ze zbyt daleko odroczonymi zmianami oleju nie mają. Stąd też moje odniesienie, że może zawieszenie w alfach pada przez olej Myślę, że bardziej niż silnik, na starym oleju, cierpi turbina i to ze względu na nią głównie zadbałbym o olej jak trzeba.

    Ciekawi mnie też jak wyglądałyby właściwości oleju, który odbył przykładowo podwojony okres między zmianami, natomiast gdyby filtr oleju zmieniać tu standardowo co 10 tys.

    - - - Updated - - -

    A mam jeszcze pytanie, co sądzicie na temat odsysania oleju zamiast jego upuszczania? Bo spotkała mnie sytuacja, że mój korek jest zapieczony na amen i właśnie wysysarką olej zmieniałem. Podobno skuteczność w tym przypadku jest nawet wyższa niż przy tradycyjnej zmianie. Podobno. Co z płukankami przy odsysaniu?

  5. #415
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Klejek
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Białobrzegi/Mińsk Mazowiecki
    Auto
    alfa romeo 159 1,9 JTDM 16V
    Postów
    245

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    A mam jeszcze pytanie, co sądzicie na temat odsysania oleju zamiast jego upuszczania? Bo spotkała mnie sytuacja, że mój korek jest zapieczony na amen i właśnie wysysarką olej zmieniałem. Podobno skuteczność w tym przypadku jest nawet wyższa niż przy tradycyjnej zmianie. Podobno. Co z płukankami przy odsysaniu?
    nie wydaje mi sie żeby skuteczność odsysania była wieksza...miałem kiedyś podobną sytuacje jak teraz piszesz, korek zapieczony, płukanka zalana - trzeba odsysać... odsysałem 2 razy... raz zalałem jakimś tanim olejem , silnik pochodził 10 minut i drugie odsysanie i już zalanie olejem docelowym...i mimo iż sie męczyłem żeby odessać jak najwiekszą ilość oleju, po wlaniu już tego właściwego weszło 4 litry a powinno ok 600ml wiecej wejść...także ja do odsysani przekonany nie jestem i nie będę

  6. #416
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    AR 159 1,9 JTDM
    Postów
    25

    Domyślnie

    Cytat Napisał Klejek Zobacz post
    nie wydaje mi sie żeby skuteczność odsysania była wieksza...miałem kiedyś podobną sytuacje jak teraz piszesz, korek zapieczony, płukanka zalana - trzeba odsysać... odsysałem 2 razy... raz zalałem jakimś tanim olejem , silnik pochodził 10 minut i drugie odsysanie i już zalanie olejem docelowym...i mimo iż sie męczyłem żeby odessać jak najwiekszą ilość oleju, po wlaniu już tego właściwego weszło 4 litry a powinno ok 600ml wiecej wejść...także ja do odsysani przekonany nie jestem i nie będę
    Ja mam podobne doświadczenia, po zalaniu oleju okazało sie że poziom przekracza wartość maksymalną, po odkreceniu korka i pozbyciu się nadmiaru wypłynęło sporo "brudnego" oleju jak po znacznym przebiegu. Osobiście więcej tej operacji nie powtórzyłem.

  7. #417
    Moderator Znawca Avatar Artih
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Maserati Quattroporte 4.2 V8
    Postów
    1,989

    Domyślnie

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Miałem na myśli to, że zarówno ASO jak i branża olejowa będą zabiegi marketingowe stosować i tym drugim także można zarzucić to samo, z tym że będą lobbować ku wcześniejszym zmianom oleju. Myślę, że się ze mną tutaj zgodzisz i to nie znaczy, że twierdze by olej zmieniać według dyrektyw ASO.
    Z jednym sienie zgodzę. Producenci aut robią to w pewnym celu. Producenci olejów robią w tym kierunku raczej mało.
    Tak czy siak po to masz na forum takich ludzi jak np. Pablo, doświadczonego mechanika od naszej marki, o którym w zasadzie wie każdy prawdziwy Alfista żeby Ci powiedział co jest faktycznie prawdą. A mówi jedno - zmieniać olej na dobry i często.

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Natomiast co do awaryjności Alf i interwałów zmiany oleju, to szukam tutaj korelacji, bo mam wrażenie, że główne, stereotypowe przypadłości Alf raczej związku ze zbyt daleko odroczonymi zmianami oleju nie mają.
    W takim razie masz mylne wrażenie.
    Porozmawiaj ze znawcami Boxer'ów czy świadomymi użytkownikami Twin Spark'ów 16V czym kończy się nie dbanie o olej - nie będziesz pisał takich wydumek.

    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    Ciekawi mnie też jak wyglądałyby właściwości oleju, który odbył przykładowo podwojony okres między zmianami, natomiast gdyby filtr oleju zmieniać tu standardowo co 10 tys.
    Pomyśl i odpowiedź sama przyjdzie - to raczej oczywiste, że szybciej zasyfisz nowy filtr starym olejem niż nowym po 10 000 km.


    Alfa Romeo 145 Boxer 1.7 16V 129KM 1995r
    Alfa Romeo 146 Boxer 1.6 103KM 1996r
    Alfa Romeo 147 Progression 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 147 Distinctive 1.9 JTD-M 16V 140KM 2004r
    Alfa Romeo 155 Super 2.0 TS 8V 144KM 1993r
    Alfa Romeo 155 Super 2.5 V6 12V 165KM 1992r
    Alfa Romeo 156 Distinctive 1.9 JTD 8V 115KM 2002r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 1998r
    Alfa Romeo 156 Q-System 2.5 V6 24V 190KM 2000r
    Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTD-M 20V 210KM @248KM 2007r

    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.4 JTD 10V 150KM 2004r
    Alfa Romeo 166 Distinctive 2.5 V6 24V 188KM 2003r

    Maserati Quattroporte Automatica 4.2 V8 400KM 2008r

  8. #418
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artih Zobacz post
    Pomyśl i odpowiedź sama przyjdzie - to raczej oczywiste, że szybciej zasyfisz nowy filtr starym olejem niż nowym po 10 000 km.
    Chodziło mu raczej o wpływ zmiany filtra na jakość przepracowanego przebiegiem 10 tys. oleju... Bo to, co napisałeś jest tak oczywiste, że szkoda było to pisać.
    Cytat Napisał Randall Zobacz post
    A mam jeszcze pytanie, co sądzicie na temat odsysania oleju zamiast jego upuszczania? Bo spotkała mnie sytuacja, że mój korek jest zapieczony na amen i właśnie wysysarką olej zmieniałem. Podobno skuteczność w tym przypadku jest nawet wyższa niż przy tradycyjnej zmianie. Podobno. Co z płukankami przy odsysaniu?
    Znajomy przez kilka wymian stosował tą technikę w Borze. Po maksymalnym, jak stwierdził mechanik, wyssaniu oleju (nie wiem, na ile to wysysanie może być dokładne) do silnika wchodziło o niecały litr oleju mniej, niż przewiduje producent. I gdy ostatnim razem nie miał możliwości odwiedzić tego samego serwisu, pojechał na kanał, tradycyjnie odkręcił korek w misie. Jak stwierdził, na początku powoli leciała bardzo gęsta brudna ciecz, jakby mazut lub coś w tym stylu. I gdyby nie wiedział skąd to się wzięło, to w życiu nie pomyślałby, że to był olej silnikowy Reasumując, skuteczność tej metody wydaje się znikoma. Na pewno wymiana oleju dla serwisu w ten sposób jest szybsza i łatwiejsza, dlatego to polecają.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #419
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Chodziło mu raczej o wpływ zmiany filtra na jakość przepracowanego przebiegiem 10 tys. oleju... Bo to, co napisałeś jest tak oczywiste, że szkoda było to pisać.

    Znajomy przez kilka wymian stosował tą technikę w Borze. Po maksymalnym, jak stwierdził mechanik, wyssaniu oleju (nie wiem, na ile to wysysanie może być dokładne) do silnika wchodziło o niecały litr oleju mniej, niż przewiduje producent. I gdy ostatnim razem nie miał możliwości odwiedzić tego samego serwisu, pojechał na kanał, tradycyjnie odkręcił korek w misie. Jak stwierdził, na początku powoli leciała bardzo gęsta brudna ciecz, jakby mazut lub coś w tym stylu. I gdyby nie wiedział skąd to się wzięło, to w życiu nie pomyślałby, że to był olej silnikowy Reasumując, skuteczność tej metody wydaje się znikoma. Na pewno wymiana oleju dla serwisu w ten sposób jest szybsza i łatwiejsza, dlatego to polecają.
    Dodam, iż na fakturze może być ilość oleju deklarowana przez producenta, a nie zalana faktycznie do silnika.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #420
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Dodam, iż na fakturze może być ilość oleju deklarowana przez producenta, a nie zalana faktycznie do silnika.
    I marża na oleju cudownie rośnie. Piękny interes - szkoda tylko, że nieetyczny.

    To jest chyba główna przyczyna dla której serwisy mogą rekomendować zmianę oleju przez odsysanie...
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory