Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [2.5 V6] Problem z odpalaniem. Dokładny opis problemu i sytuacji.

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar StormRider
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Aktualnie brak AR
    Postów
    52

    Question [2.5 V6] Problem z odpalaniem. Dokładny opis problemu i sytuacji.

    Witam.

    W końcu nastał ten nieprzyjemny moment, w którym z przeglądania forum na wszelki wypadek - jestem zmuszony prosić o pomoc.
    Zanim założyłem temat użyłem wyszukiwarki i znalazłem przeróżne możliwe przyczyny, aczkolwiek żadna do końca nie odpowiadała mojej sytuacji.

    1. Przebieg zdarzeń.

    W czwartek rano przyszedłem do auta, odpaliłem jak zawsze za pierwszym razem bez problemu (zimny silnik), zrobiłem ~40km i auto zostało na parkingu większą część dnia. Późnym popołudniem wróciłem do auta i nie odpaliło za pierwszym razem (zimny silnik). Rozrusznik zakręcił jak zawsze, ale nic poza tym (żadnych innych objawów). Odpalił za drugim razem, już tak jak zawsze bez problemu. Wróciłem do domu, auto stało i w piątek wieczorem (dzisiaj) musiałem wyjechać i sytuacja jak w czwartek popołudniu - za pierwszym razem rozrusznik kręcił, za drugim odpaliło bez problemu (zimny silnik). Zrobiłem ~5km, temperatura cieczy wskoczyła już prawie na 90stopni i zostawiłem samochód na parkingu.

    Teraz następuje zwrot akcji - wracam do samochodu po jakiejś godzinie, jeszcze do końca nie ostygł silnik i próbuję odpalić. Kręcę rozrusznikiem pierwszy raz - nic, drugi raz - nic. Spróbowałem trzeci raz - złapał, ale nie umiał złapać wolnych obrotów (wskazówka znajdowała się w zakresie czerwonego pola na początku obrotomierza) i nie pracował na wszystkich cylindrach (bardzo nierówno, kompletnie nie reagował na pedał gazu).

    W tym momencie podłączyłem samochód do laptopa po raz pierwszy (załącznik nr 1). Spodziewałem się jakichś błędów, ale jak widać nie ma zupełnie czegokolwiek. Zbiło mnie to trochę z tropu, nawet mocno bym powiedział. Po jakimś czasie spróbowałem odpalić jeszcze ze dwa razy - bez efektu (rozrusznik kręci żwawo jak zawsze, nic poza tym).

    2. Spekulacje i możliwe rozwiązania.

    Wyglądało to jakby silnik nie dostawał paliwa i/lub brak zapłonu. Aczkolwiek po tylu próbach rozruchu powinno być czuć paliwo ? Zapachu nie stwierdziła żadna z obecnych osób. Sprawdziłem bezpieczniki związane z układem zapłonowym (3 przy głównej skrzynce w aucie i 1 pod maską) - wszystkie były w porządku. Zacząłem podejrzewać, że to może przekaźnik pompy paliwa ? Można go jakoś sprawdzić poza wymianą ?

    Po zaholowaniu auta do domu, spróbowałem kolejne dwa razy odpalić, bo może akurat mu przeszło, ale niestety nic z tego. Stwierdziłem za to pisk dochodzący z okolic przepustnicy (link do filmu niżej). Pomyślałem, że może tym razem jakiś błąd wyskoczy i podpiąłem do komputera po raz kolejny (załącznik nr 2). Znowu nic nie było, sprawdziłem również reakcję na pedał gazu, co widać w załączonym pliku.

    Przeglądając forum wyczytałem coś o klapce gaszenia, ale z gaszeniem nie było problemu i przepustnica jednak w jakiś sposób reaguje. Rozważałem też czy przepustnica się nie zawiesiła, ale wtedy byłoby to widać w logu z FES'a. Czy to może mieć jakiś związek z czujnikiem wałka rozrządu ? Ale według tego co na forum wyczytałem wtedy wyskakuje błąd ? I przede wszystkim skąd ten pisk w tamtych okolicach ? Na filmiku w jednym momencie słychać jak przepustnica próbuje zmienić pozycję i słychać takie stuknięcie ?

    3. Podsumowanie.

    Jak widać, nie bardzo wiem z której strony to ugryźć, brak błędów nie zawsze jest dobry. Jakby coś wyskoczyło to by było wiadomo, z której strony do tego podejść. Czy komputer wyrzuca błędy jak jest problem z przekaźnikiem ? I czy to może być przekaźnik pompy paliwa ? Czy jednak coś z przepustnicą albo zapłonem ? Jakiego typu problemu szukać skoro nie ma żadnego błędu ? Jak coś pominąłem albo niejasno opisałem to proszę pisać, wyjaśnię wątpliwości.



    Dzięki za wytrwałość w czytaniu i mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc.

    http://www.youtube.com/watch?v=V9v4PL1vdVI


    Postanowiłem jeszcze dopisać, że prędzej żadnych problemów nie było - auto zawsze na zimnym i ciepłym silniku odpalało tak samo dobrze. Mocy nie straciło, chodziło równo, wszystko w pełni sprawne.
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez StormRider ; 15-11-2013 o 23:33 Powód: Dodatkowe informacje.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Kolega Belfer miał chyba taki sam problem z odpaleniem swojej V6 i z tego co mówił to wyciągał przepustnice i dokładnie ją wyczyścił ale najlepiej jego pytaj

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar StormRider
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Aktualnie brak AR
    Postów
    52

    Domyślnie

    Ok dzięki, napisałem do niego wiadomość z prośbą o zajrzenie do tego tematu.



    Jakiekolwiek pomysły ? Cokolwiek, ktokolwiek ? Przejrzałem dziesiątki tematów na forum i nic mądrego nie wymyśliłem, bo:
    - czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu wyrzuca błędy, których u mnie brak i do tego ten drugi raczej nie pada nagle tylko sukcesywnie sytuacja się pogarsza i stwarza problemy z odpalaniem na ciepłym silniku,
    - cokolwiek ruszane przy silniku było ~10 tys. km temu i przez cały czas auto sprawowało się idealnie, aż za idealnie jak widać, więc nie ma to nic wspólnego z ostatnimi naprawami/wymianami.


    Jeszcze parę pytań:
    - Czy jest możliwe, że padła pompa paliwa tak nagle ? Praktycznie bez zapowiedzi. Jutro sprawdzę jak świece wyglądają i czy podaje paliwo.
    - Zakładając, że samochód dostaje paliwo - czy jest możliwe, żeby nagle nie dawał oznak życia przy próbie odpalenia ? Raczej wszystkie cewki jednocześnie nie poszły.
    - Ten pisk z filmu, ktoś ma pomysł co to może być ? Spotkałem się kiedyś z nim w innej Alfie, ale wtedy wyrzucało błędy i okazało się, że masa na bloku się odkręciła.
    Ostatnio edytowane przez StormRider ; 16-11-2013 o 00:37

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Ja wymieniłem przepustnicę ale wyczyściłem też dokładnie cały wirnik i szczotki silniczka (środkiem do czyszczenia układów elektronicznych a potem sprężonym powietrzem.), delikatnie przestawiłem suwaki, które poruszają się po ścieżkach prądowych na przekładni zębatej. Również wtyczkę od przepustnicy rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem i poskładałem. Profilaktycznie zerknąłem na czujnik położenia wałka i jego też oczyściłem. Który z tych zabiegów pomógł nie jestem pewien ale auto teraz odpala bez problemów.

    Twoje objawy są podobne ale nie identyczne bo u mnie jeszcze nie łączyło się z FES'em. Dopiero odpięcie przepustnicy dawało możliwość diagnozy. Po podłączeniu pod profesjonalny sprzęt wyszło, że jest duże spięcie silniczka przepustnicy. Dlatego szukałem przyczyn w nim lub we wtyczce.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar StormRider
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Aktualnie brak AR
    Postów
    52

    Domyślnie

    Raport z dzisiaj:
    - Okazało się, że w okolicach pompy paliwa jest kompletna cisza, na pierwszy ogień poszedł przekaźnik - podmiana z tym od wentylatora i co ? Pompa zaczęła pracować i przepustnica przestała tak głośno piszczeć. Próba odpalenia - nic z tego, kręci ładnie, nic poza tym. No to dalej męczyłem przekaźniki, zamieniłem ten od wtrysków z tym od sprężarki klimy - pompa przestała działać. Potem dałem znowu przekaźnik wentylatora na swoje miejsce i stary przekaźnik od pompy również wrócił na swoje miejsce - pompa zadziałała.. Jestem zdegustowany tym faktem, nie ukrywam. Przekaźniki wyczyszczone i spryskane specjalnym środkiem zabezpieczającym i poszedłem dalej.
    - Przepustnica wyjęta i wyczyszczona, aczkolwiek nie była mocno brudna i do tego całkiem sucha - tak powinno być po wielokrotnych próbach odpalenia ? Normalnie reagowała i lekko się uchylała przy naciskaniu gazu.
    - Wtyczka z przepustnicy wyjęta i wyczyszczona, spryskana środkiem zabezpieczającym.
    - Wykręciłem świece, spodziewałem się raczej lekko zalanej, a tutaj niespodzianka - świeca 100% sucha i bardzo ładnie wypalona, jedna z lepszych jaką ostatnio widziałem.

    Teraz planuję sprawdzić ciśnienie pompy przy próbie odpalenia, ale nie wiem czy to da się zrobić FESem ? Czy pompa mimo wyraźnie słyszalnej pracy może być niesprawna ?


    I prośba do kogokolwiek z V6 - czy mógłby ktoś pójść do samochodu, przekręcić kluczyk w pozycję do odpalenia, otworzyć maskę i sprawdzić czy z okolic przepustnicy jest słyszalny jakikolwiek dźwięk ?

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    Tak, na zapłonie słychać prace przepustnicy. To normalne.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Słychać, ja nawet maski nie muszę otwierać, nie wiem jak inni. Co do samego problemu to nie znam przyczyny

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    trochę z innej beczki....jak łączysz sie z ECU ?? W FES- ie który posiadam mój silnik podświetlony jest na czerwono a to ponoć znaczy że trzeba wykupić licencję. Czy jest wersja FES gdzie można łączyć sie ze wszystkimi ECU ????
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Manometr w listwe wtryskowa i sprawdz cisnienie jakie robi. Chociaz jesli ja slychac to powinna podawac, nie slyszalem jeszcze o przypadku zeby pompa tak siadla ze pracowala a auto niechcialo zapalic. Mozesz odpiac przewod z listwy czy wogole podaje paliwo to tak na szybko.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał bartekalfa166 Zobacz post
    trochę z innej beczki....jak łączysz sie z ECU ?? W FES- ie który posiadam mój silnik podświetlony jest na czerwono a to ponoć znaczy że trzeba wykupić licencję. Czy jest wersja FES gdzie można łączyć sie ze wszystkimi ECU ????
    Poszukaj na forum o wersjach FES i wszystko się da połączyć.

Podobne wątki

  1. [159] Kolektor 159 1.9 JTD 16V - opis problemu
    Utworzone przez Tomek_KRK w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 28-03-2018, 06:05
  2. Problem z Renault Megane 2 1.4 16v - Filmik + opis - Licze na pomoc
    Utworzone przez kobielczak w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 18:59
  3. [145] problem z odpalaniem
    Utworzone przez redteam w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 14:09
  4. [145] Problem z klimatyzacja. Opis czujnikow.
    Utworzone przez themim w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 12:11
  5. [145] Problem ze znalezieniem przyczyny problemu - pomóżcie!
    Utworzone przez qb41side w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-04-2009, 03:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory