Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [156] 1.9 JTD 110KM nie jeździ tak jak kiedyś.

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie [156] 1.9 JTD 110KM nie jeździ tak jak kiedyś.

    Siema,

    Nie mam tego samochodu długo, ale świeżo po kupnie po przesiadce z Galaxy 2.3 w moim odczuciu ten silnik wręcz wyrywał. Na 3 i 4 biegu bardzo przyjemnie wgniatał w fotel już od 1700obr, a raz nawet na mokrej nawierzchni na 4 biegu mi się ślizgnęły kółka podczas rozpędzania, szok. Teraz, od pewnego momentu (akurat po wymianie opon na zimowe) mam wrażenie, że stracił całkowicie wigor. Wciskam do dechy, niby się wkręca na te obroty bez żadnego problemu na 2 3 i 4 biegu ale mam wrażenie, że nie przekłada tego na nawierzchnie. Czy to możliwe, że przywykłem i już nie czuję tego co było?

    Dzisiaj zauważyłem nieszczelną rurę dolotową zaraz przed przepustką, uszczelniłem to porządnie taśmą samowulkanizującą (tymczasowe rozwiązanie) i absolutnie nic się nie zmieniło.

    Mam błąd od EGR P0404, nie rozkręcałem jeszcze tego ale wizualnie widzę tam jakąś uszczelkę, tak jakby poprzedni właściciel już go zaślepił. To aktualnie mój jedyny trop, może jednak nie jest zaślepiony i się nie domyka tak jak powinien.

    Poniżej przedstawiam logi wykonane na 3 i 4 biegu

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3biegdoladowanie.jpg
Wyświetleń:	109
Rozmiar:	33.4 KB
ID:	114069Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4biegdoladowanie.jpg
Wyświetleń:	96
Rozmiar:	37.6 KB
ID:	114071
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3biegpowietrze.jpg
Wyświetleń:	90
Rozmiar:	35.9 KB
ID:	114070Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4biegpowietrze.jpg
Wyświetleń:	122
Rozmiar:	32.7 KB
ID:	114072

    Co zauważyłem, są dziwne anomalie jeżeli chodzi o ilość powietrza, szczególnie na 3 biegu w okolicy 2000obr jest go za dużo, a z kolei w tym samym momencie jest niedoladowanie ze strony turbo. Dodatkowo w wyższych zakresach obrotów, wg przepływki tego powietrza jest za mało. Jednym słowem, OCB?

    Pozdro

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    rozkręć EGR uszczelka może być dziurawa to tak na początek, a swoją drogą zaślepiony egr to głupota mało kto wspomina o tym że ta czynność odcina dopływ ciepła do małej chodniczki.
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Poważnie??
    Nie pisz tego więcej bo jeszcze moja przestanie grzać.
    A tak na poważnie ja znacznej różnicy nie czuję w nagrzewaniu zarówno temperatura jak i szybkość nagrzewania są na zbliżonym poziomie.

    Cytat Napisał palchon Zobacz post
    rozkręć EGR uszczelka może być dziurawa to tak na początek, a swoją drogą zaślepiony egr to głupota mało kto wspomina o tym że ta czynność odcina dopływ ciepła do małej chodniczki.

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    Co ciekawe jeszcze, po odpięciu przepływki praktycznie było dużo gorzej niż z podpiętą, czy to normalny objaw? Praktycznie w ogóle nie jechał

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maciaba
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 110KM 2000
    Postów
    402

    Domyślnie

    A więc tak.

    EGR nie jest zaślepiony i nie był też zablokowany, pracował dość płynnie, wyczyściłem go, jednak zamawiam zaślepkę.

    Wyczyściłem czujnik ciśnienia w kolektorze.

    Overboost działa bardzo płynnie i lekko.

    Chyba zabiłem przepływkę, chciałem wyczyścić prysnąłem preparatem do środka i dupa, cały czas pokazuje 700mg/i i auto ma niesamowitego muła do tego błąd P0101 Czy ta wartość 700mg/i na odpiętej przepływce jest prawidłowa? Wydawało mi się, że powinno być więcej
    Ostatnio edytowane przez maciaba ; 17-11-2013 o 15:59

Podobne wątki

  1. [159] Gaśnie raz kiedyś
    Utworzone przez dedy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 21-07-2014, 15:15
  2. Silniki w Alfa Romeo kiedyś, a dziś...
    Utworzone przez tomito w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 107
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 16:28
  3. Zabrakło wam kiedyś paliwa? Mi tak :) Dzisiaj :)
    Utworzone przez ideally w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 20:42
  4. Ktoś kiedyś szukał sport packa ???
    Utworzone przez QBA w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-06-2009, 14:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory