Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Gaśnie raz kiedyś

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa 159 2.0 jtdm 136KM
    Postów
    5

    Domyślnie Gaśnie raz kiedyś

    Witam i proszę o pomoc!
    Moja alfa 159 2.0 jtdm gaśnie raz kiedyś a dokładnie zdarzyło się to trzy razy na dystansie ok 1500km.
    Gasła zawsze w trasie nigdy w mieście to jedyny wspólny mianownik no może jeszcze to że miałem ok 1/4 zbiornika. Po podpięciu do kompa był błąd P0094.
    PS. Mechanik chce zacząć od wymiany pompy paliwowej w zbiorniku?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    W drodze...
    Postów
    411

    Domyślnie

    Gaśnie raz kiedyś?? ale o co chodzi?


  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa 159 2.0 jtdm 136KM
    Postów
    5

    Domyślnie

    Przepraszam może nie jasno się wyraziłem, gaśnie oczywiście silnik, podczas jazdy czuć było delikatne przerywanie silnika a potem silnik gasł.
    Po paru minutach odpala i jedzie
    Ostatnio edytowane przez dedy ; 12-05-2014 o 13:01

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Od czegoś trzeba zacząć. Może pompka się rozszczelniła.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Przy jakich obrotach gasł silnik ? Co oznacza kod błędu ?

    Proponuje nie wymieniać wszystkiego na pałę tylko odpowiednio zdiagnozować wadę.Gaśnięcie często jest wynikiem wadliwie działającego czujnika położenia wału korbowego,ewentualnie coś się dzieje z ciś lub temperaturą paliwa.

    Podstawa to filtr paliwowy, kiedy był wymieniany ?
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 12-05-2014 o 15:45

  6. #6
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    alfa 159 2.0 jtdm 136KM
    Postów
    5

    Domyślnie

    Filtr paliwa wymieniany ok miesiąc temu w serwisie, silnik gasły podczas jazdy na 5 LUB 6 biegu obroty więc w granicy 2 a 2,5 tys. Błąd P0094 Fuel System Leak Detected - Small Leak (Wykryte nieszczelności układu paliwowego - Mały wyciek).


  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    WYcieku bym nie obstawiał,raczej coś w rodzaju nieprawidłowej pracy czujnika ciś paliwa,albo regulatora ciś. Mozliwe,że przybrudził się i wystarczy tylko wyczyścić.

    Tak strzelam,bo w 2.0 nie spotkałem się z takim błędem.

    Czytałem o nieprawidłowo działajacych przewodach elektrycznych wtryskiwaczy,oraz o nieprawidłowo działajacej klapie gaszącej, ale to w insygniach i bravo odnosnie gaszenia silnika podczas jazdy.

    Daj znać jak rozwiążesz problem.
    Ostatnio edytowane przez rybakmj ; 13-05-2014 o 22:02

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    156 2.4 20V 03', 147 1.9 JTD 06', 159 2.0 JTD 10'
    Postów
    95

    Domyślnie

    witam,
    Ja co prawda miałem błąd P0091, ale podobne przypadłości i walka trwała baaardzo długo, u mnie zaczęło się to od zatankowania ...ujowego paliwa na Orlenie

    U mnie objawy zaczęły się jak u Ciebie, samochód jeździł dobrze, ale czasami gasł i nie szło go odpalić, jak odpalił to kilkaset kilometrów jeździł bez problemu i później ZONK, dlatego strasznie ciężko było znaleźć przyczynę i wtedy jej nie znalazłem. Sprawdzany cały układ paliwowy i wszystko było OK, a jak jest dobrze to się nie wymienia.

    Później (miesiąc później) zaczęło się przerywanie (na początku delikatne z czasem narastało) i telepanie całym samochodem około 1800-2500 obrotów i samochód dymił jak autosan, wymieniłem pompę w zbiorniku, pompę wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze, czujnik ciśnienia paliwa.

    Zacznij od czujnika ciśnienia paliwa w listwie. Wykręć go i sprawdź czy nie jest przegrzany (fioletowy), jeżeli jest to wymień go.
    Wymiana jest banalnie prosta i nie potrzebny mechanik:
    - odpinasz wtyczkę
    - kluczem 27 odkręcasz czujnik
    Zalecam przed wymianą odłączyć akumulator a po wymianie odczekać 5 minut i go podłączyć.

    Dopiero jak potwierdzisz, że czujnik jest sprawny to szukaj dalej i życzę aby nie skończyło się jak u mnie!

    Jeszcze ciekawostka - mam też 147 1.9 8V i w niej czujnik jest taki jak w 2.0. Czujnik w 2.0 powodował powyższe objawy a po włożeniu go do 147 samochód nie ma żadnych problemów. I bądź mądry i diagnozuj co się dzieje, dlatego u mnie diagnoza była bardzo trudna bo teoretycznie wszystko było sprawne (oprócz wtrysków, które trochę lały i jako że i tak koszty rosły to profilaktycznie je wymieniłem).
    Ostatnio edytowane przez grzesioz ; 14-05-2014 o 10:31

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzesioz Zobacz post
    Jeszcze ciekawostka - mam też 147 1.9 8V i w niej czujnik jest taki jak w 2.0. Czujnik w 2.0 powodował powyższe objawy a po włożeniu go do 147 samochód nie ma żadnych problemów. I bądź mądry i diagnozuj co się dzieje
    1.9 w 147 ma o wiele mniejsze ciś na listwie,stad być może czujnik dobrze działał.

    Jesteś pewien ,że czujnik ciś jest taki sam i dla 2.0 i dla 1.9 ?

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Garwolin
    Auto
    156 2.4 20V 03', 147 1.9 JTD 06', 159 2.0 JTD 10'
    Postów
    95

    Domyślnie

    z tematem walczyłem bardzo długo i wertowałem wszystkie dane/programy/fora jakie posiadają jakiekolwiek informacje.
    Tak, czujnik w 2.0 ma numer Fiata 55195078 numer Bosch 0 281 002 706 i pasuje też dom mojej 147 1.9 8V.

    Też z mechanikiem doszliśmy do wniosku, że 2.0 ma większe ciśnienie na listwie i dlatego w 1.9 pracuje prawidłowo, a w 2.0 nawet jego delikatne "nie trzymanie parametrów" objawia się problemami jak u mnie.

    To mnie też trochę zmyliło przy szukaniu przyczyny u mnie, przed oddaniem samochodu do mechanika sprawdziłem ile mogłem samemu, m.in wymieniłem pompę w zbiorniku (samą pompę bez plastiku), regulator ciśnienia na pompie i właśnie czujnik ciśnienia. Wyszedłem z założenia, że skoro po wyjęciu z 2.0 i włożeniu do 1.9 pracuje prawidłowo to nie wina czujnika. Jak się okazało, po bardzo głębokim zagłębieniu się w temat i tonach frustracji, to jednak czujnik.

    Dlatego też napisałem moją historię koledze (oby nie miał jak u mnie) ponieważ u mnie też tak się zaczęło i niby wszystko w porządku, a czujnik już zaczął "nie trzymać" parametrów.

Podobne wątki

  1. [156] 1.9 JTD 110KM nie jeździ tak jak kiedyś.
    Utworzone przez maciaba w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-11-2013, 13:43
  2. Silniki w Alfa Romeo kiedyś, a dziś...
    Utworzone przez tomito w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 107
    Ostatni post / autor: 24-03-2011, 16:28
  3. Zabrakło wam kiedyś paliwa? Mi tak :) Dzisiaj :)
    Utworzone przez ideally w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 20-11-2009, 20:42
  4. Ktoś kiedyś szukał sport packa ???
    Utworzone przez QBA w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-06-2009, 14:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory