Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 29

Temat: Terkotanie 2.0 TS , kapitalny remont . Domysł - wariator ?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie Terkotanie 2.0 TS , kapitalny remont . Domysł - wariator ?

    Wiem , że temat wariatora wałkowany miliony razy , ale nurtuje mnie coś . Bo kurcze zrobiłem kapitalny remont silnika , i po półtora miesiąca postoju , dzisiaj odpaliłem samochód . Pali ładnie , bez jakiegokolwiek zająknięcia , ale ten dźwięk ... http://www.youtube.com/watch?v=xIzrS...ature=youtu.be
    Postał odpalony tak do osiągnięcia pierwszej kreski po 50 stopniach , i zgasiłem , bo boję się , że to mogą zawory uderzać . Splanowałem głowicę, może troszkę za dużo , a dałem pewnie za cienką uszczelkę . Moje pytanie to : wariator ? czy ta druga opcja ? czy może coś innego (w co wątpię)

    Dodam , że wariator naprawiałem zestawem naprawczym , ale czytałem , że to i tak nic nie daje ...

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    to nie wariat , nie pal tego auta

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Słychać ewidentnie wariator oraz według mnie jest jeszcze jakieś dziwne dudnienie, jakby ktoś uderzał w bęben, które zwiększa częstotliwość wraz z opbrotami silnika.
    To dudnienie bardzo mi się nie podoba i może być bardzo szkodliwe dla silnika.
    Natomiast co do uderzania tłoków w zawory to raczej nie ma szans bo już byś nie jechał.

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar Cubus00
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Międzychód
    Auto
    byla Alfa Romeo 156 2.0 TS 1999 jest 159 2,4
    Postów
    2,586

    Domyślnie

    no dobra ,a przed remontem wariata bylo slychac i czy autem jezdziles?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Przed remontem kapitalnym , ciężko mi ocenić czy było go słychać , bo miałem uszkodzony wał korbowy , a konkretniej rozwalone panewki . Takiego kupiłem. Było słychać metaliczne pogłosy 300x mocniejsze i nieregularne niż te na załączonym filmiku . Gdyby nie te nieregularne "tłuki" to pracował ciszej. Naprawę wariatora zrobiłem profilaktycznie , gdy robiłem krok po kroku , remont silnika.


    Nie jeździłem nim , holowałem go


    Nawiązując do wypowiedzi SG0240 , wymienię wariator na nowy , i zobaczę , czy zmieni się chociaż trochę praca silnika . Jeśli nie , mam nadzieję , że dojdziemy do problemu .


    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 17-11-2013 o 23:07

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8 TS 144 KM 1998 r.
    Postów
    56

    Domyślnie

    To ewidentnie coś z dołu. To nie wariator. Jakby ci zawory tak stukały to już byś ich nie miał. Wygląda to na sworzeń na tłoku albo panewkę. Gdzie robiłeś ten remont? Dobry wymiar panewek? Tłoki były wyciągane czy tylko panewki wymieniałeś?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Wymiar panewek jest na pewno dobry , bo oddałem wał razem z blokiem do pomiaru , i mi dobrali odpowiednie panewki . Tłoki też wyciągałem . Dodam , że stare korbowody były "wychłestane" w miejscu panewki , włożone zostały nowe na stare tłoki . W tym momencie mi się zaczyna robić gorąco , bo to by miało sens . Pamiętam , że tłok chodził dosyć ciężko na tym sworzniu , tzn nie działał siła "bezwładności" czyli w jakiej pozycji bym go nie zostawił to on tak zostawał , ale znajomy mechanior mi powiedział , że to żadnego wpływu nie będzie miało.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Weź stetoskop lekarski i osłuchaj silnik.
    Czasmi to daje jakiś obraz sytuacji.
    Kurcze - widzę, że tu są wybitni fachowcy -posłuchają you tuba i już wiedzą, że sprawa dotyczy dołu silnika.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 18-11-2013 o 08:31

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Dobra to poświruje w moto doctora . Postaram się ogarnąć i wieczorem napiszę skąd źródło dźwięku .

    dzięki .

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar BatIQV
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Q-TRONIC, Alfa Romeo 147 TI 1.6 T.S
    Postów
    96

    Domyślnie

    SG0240 a czy może to być wina popychaczy?

    Niedawno miałem podobną sytuacje. Po wstawieniu używanego 1.8 TS który stał 1,5 miesiąca bez oleju miałem niemal identyczny dzwięk.
    Po przejechaniu ok 5 km silnik zaczął pracować normalnie
    Sprzedam blokady rozrządu 1.8-2.0 TS baton717@interia.pl

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory