Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 95

Temat: [156] 2.4JTD kopci na niebiesko POMOCY

  1. #21
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Tak sobie myślę że gdyby padła uszczelka pod głowicą to napewno auto by się grzało,i byłoby widać,że silnik na drobne wycieki lub się poci,a w mojej ślicznotce temperatura nawet przy agresywnej jeździe nie przekracza nawet 90st i silnik jest suchutki.


    Kolego Norbiwołów widzę że jesteś z dolnego ślaska, napisz czy znasz jakiś porządny warsztat (może być serwis) w naszej okolicy, gdzie mógłbym ze spokojnym sumieniem zostawić swoją Alfę

  2. #22
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    No i jestem po wizycie w aso, sprawy wyglądaja następująco.
    -Olej i filtry(oleju,paliwa,powietrza) wymienione
    -Przepływomierz wymieniony
    -EGR i przepustnica wyczyszczone(sam wszystko wyczyściełem)
    -Auto sprawdzone kompem-błedów brak
    -Uszczelka pod głowicą OK
    -Turbina ładuje- OK
    -dolot szczelny

    a moja bella... dalej jest przymulona, nie mam już pomysłów????

    zostały chyba tylko wtryski

    ale z drugiej strony gdyby były to wtryski to auto kopciłoby na czarno a moje nie kopci????

    Zauwarzyłem jeszcze że gdy silnik chodzi na wolnych obrotach to auto wypuszcza śmierdzące spaliny.

    do 3000 obr. zamula,brakuje elastyki przyśpieszenia :|?: :|?: :|?:
    pow 3000 obr. chodzi jak malina.

    Gdzie tkwi problem?????????????
    POMOCY

  3. #23
    ViP Romeo Avatar peteja_43
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    AR 166 2.4JTD 2001r.
    Postów
    583

    Domyślnie

    No to ja tego nie rozumiem byłes w aso i oni ci wszystko wymienili i nie umią zlokalizować przyczyny to co to są za mechanicy napewno kupa kasy u nich zostawiłeś a dalej nic niewiesz to oni są od tego zeby ci to zlokalizowac jak im zapłaciłeś pozdrawiam <hello>

    Alfa i jej ochroniarz

  4. #24
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Kolego napisałem ten temat poto żeby ewentualnie spróbować zdiagnozować problem a nie rozważać kwestie kompetencji mechaników więc oszczędź sobie postów w stylu "co to są za mechanicy" bo nie pomagają one w niczym rozwiązać problemu.


    A do kolegów którzy próbują pomuc - Panowie zauwarzyłem że moja bella podpija płyn chłodniczy i martwi mnie to coraz mocniej

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamko25
    -EGR i przepustnica wyczyszczone(sam wszystko wyczyściełem)
    ....
    a moja bella... dalej jest przymulona, nie mam już pomysłów????
    EGR pomimo wyczyszczenia może się niedomykać i problem dalej będziesz miał...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    To dawne czasy, ale pamiętam, że kiedyś miałem podobne problemy w 125p - wydawał z siebie kłęby biało-niebieskiego dymu i chodził jak traktor. Płyn dostawał się do oleju więc byłem przekonany, że puściła uszczelka pod głowicą. Po wymianie uszczelki i wlaniu nowego oleju przez jakiś czas był spokój, ale potem, kiedy przyszła zima, znów zaczęły sie problemy. Po ponownym zdjęciu głowicy i dokładnych oględzinach stwierdziłem, że głowica była już spawana przez poprzedniego właściciela, ale spaw pękł i było niewielkie pęknięcie, które rozszerzało się przy niskich temperaturach i wtedy płyn przedostawał się do oleju.

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Dzisiaj przejrzałem i powymieniałem obejmy w całym układzie dolotowym i teraz na 100% jest szczelny.Zaślepiłem równierz EGR kawałkiem blaszki kwasoodpornej(zaślepkę założyłem przy rurce biegnącej od przepustnicy do EGR) i ...dalej to samo

    Dzwoniłem do ASO Wrocław i powiedzieli mi że koszty wymiany uszczelki pod głowicą(robocizna + części + w najgorszym wypadku planowanie głowicy) oscylują w granicach 3500 zł - Jestem ZAŁAMANY

    Mam tylko nadzieję że to nie uszczelka

    Apropos przedostawania się oleju do cieczy chłodzącej to u mnie nic takiego się nie dzieje.Płyn jest czyściutki ale go ubywa.

    Myślałem już żeby sprzedać moją belle ale szkoda mi jej strasznie.

    POMOCY co mam robić

  8. #28
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie chodzi o przypadek, kiedy olej jest w płynie tylko odwrotnie - płyn w oleju. Jezeli ubywa płynu to albo masz gdzieś wyciek na zewnątrz lub w kabinie, albo płyn przedostaje się do oleju przez nieszczelności w uszczelce lub samej głowicy. Najpierw ustal, gdzie jest wyciek - podkładaj jakiś papier pod samochód, jesli masz osłonę pod silnikem to ją zdejmij, dokładnie sprawdź wykładziny wewnątrz, no i kontroluj często stan oleju. Jak to ustalisz to dopiero możesz myśleć o dalszych czynnościach, w zależności od miejsca wycieku.

  9. #29
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Albo płyn jest spalany bo właśnie puszcza uszczelka pod glowicą istąd ten biały dym. Kolego kamko25 poszukaj kumatego mechanika bo 3500 w serwisie za wymianę uszczelki pod głowicą to jakieś 3 razy za dużo...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #30
    ViP Rowerzysta Avatar tom993
    Dołączył
    03 2008
    Auto
    155 V6
    Postów
    276

    Domyślnie

    Taka usługa (planowanie + uszczelka + uszczelniacze + robota) jest spokojnie do wyrwania za ponizej 1 tys pln. Kolega własnie robił w swojej 2.0 TS bo mu znikał płyn (nigdzie sie nie mieszał) i faktycznie uszczelka wygladała jak jedna wielka tragedia (rozwarstwiła sie itp..) po zmianie płyn trzyma poziom... On dał za to 900 pln i 2 dni roboty...
    AR 156 1.8 TS LPG -> AR 159 Sportwagon 1.9 JTDm Ti -> BMW 520xD

Podobne wątki

  1. Kopci na Biało/Czarno/Niekiedy Niebiesko
    Utworzone przez pyskus4 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-04-2015, 20:02
  2. Alfa romeo 156 2.4 jtd kopci na niebiesko?
    Utworzone przez emil9992 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-03-2015, 21:06
  3. [156] 2.4JTD kopci na niebiesko
    Utworzone przez -zefir- w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 22:46
  4. 1,9 JTD kopci na biało niebiesko pomocy !
    Utworzone przez patigang w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-10-2010, 08:59
  5. kopci na niebiesko
    Utworzone przez lukaswisniewski w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25-09-2007, 13:54

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory