Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Duże obroty, jeszcze większa temperatura

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie Duże obroty, jeszcze większa temperatura

    Witam

    Problem pojawił się kiedy docisnąłem autko tylko na jednym biegu do 7 rpm, wskazówka temperatury opadła na stronę z maksimum, ale czerwona kontrolka przegrzania nie zaświeciła się. Tego samego dnia sprawdziłem poziom płynów tj. olej silnikowy, woda z demineralizowana (uzupełniłem to co trzeba było) Alfa postała z jeszcze z pół godziny, ciut ostygła ale problem pozostał, po przekręceniu kluczyka wskazówka wskakuje od razu na max. Samochód jeździ normalnie, nie warczy, nie dymi, nie przerywa. Możliwe że po prostu czujnik wariuje, ale wolę dmuchać na zimne i spytać.

    Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.

    Pozdrawiam Tomek.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Dlaczego lejesz wodę demineralizowaną zamiast płynu chłodniczego ?
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dopiero co kupiłem auto i nie wiem jaki był tam płyn chłodniczy, mam zamiar wymieniać cały zbiorniczek wyrównawczy bo jest w nim mała dziurka u góry. A co do wskazówki temperatury oleju, spadła do 90 dzień po dolaniu oleju, ale przy gwałtownych przyśpieszeniach opada z powrotem na max.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie Duże obroty, jeszcze większa temperatura

    A gdzie masz wskazówkę temp oleju?
    I zrób zdjęcie chlodnicy, szczegolnie dolnej partii. Tylko sie postaraj
    No i napisz czy wentylatory sie włączają.

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Zrobię zdjęcie jutro. Wskazówka leży po stronie max i nie drgnie, kontrolka przegrzania NIE świeci, nie działo się to nigdy wcześniej.

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tommi348 Zobacz post
    Dopiero co kupiłem auto i nie wiem jaki był tam płyn chłodniczy, mam zamiar wymieniać cały zbiorniczek wyrównawczy bo jest w nim mała dziurka u góry. A co do wskazówki temperatury oleju, spadła do 90 dzień po dolaniu oleju, ale przy gwałtownych przyśpieszeniach opada z powrotem na max.
    Lej Dynagel jest mieszalny z wszystkimi płynami.
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    145 1.8 TS MY99
    Postów
    141

    Domyślnie

    Walnij pięścią od góry w deskę nad zegarami. Tak się zachowują wskaźniki gdy nie mają kontaktu na pinach. Po podpięciu wracają na swoje miejsce.

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark
    Postów
    8

    Domyślnie

    Dynagel można też bez problemu łączyć z woda destylowaną? Sposób z walnięciem jest fejkiem czy naprawdę mam spróbować?

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar maniek015
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi 12' Active
    Postów
    1,334

    Domyślnie

    Aby naprawdę sprawdzić jaka jest temperatura cieczy to sprawdź to pod komputerem. Co do płynu to udaj się po prostu do warsztatu na wymianę płynu chłodniczego, bo teraz podejrzewam że masz w nim samą wodę
    Alfa Romeo 145 1.4 TS 16V 99' - była
    Alfa Romeo 156 SW Distinctive 1.9 JTD 16V 04' powered by @sdero [conmir.pl] 185KM 370NM - była

    Alfa Romeo GTV Lusso 3.0 V6 24V 98' - była
    Alfa Romeo 156 SW SportPack 3 2.4 JTD 10V 01' powered by @sdero [conmir.pl] 200KM 400NM -była
    Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 24V 02' Distinctive - była
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Active 12' - jest


    Alfa Romeo 156 3.0 V6 24V 05' Distinctive - jest


    Pomyślcie o niej jak o Angelinie Jolie. Słyszeliście, że jest szalona, że jada tylko klej do tapet, ale chciałoby się, prawda?

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tommi348 Zobacz post
    Witam

    Problem pojawił się kiedy docisnąłem autko tylko na jednym biegu do 7 rpm, wskazówka temperatury opadła na stronę z maksimum, ale czerwona kontrolka przegrzania nie zaświeciła się. Tego samego dnia sprawdziłem poziom płynów tj. olej silnikowy, woda z demineralizowana (uzupełniłem to co trzeba było) Alfa postała z jeszcze z pół godziny, ciut ostygła ale problem pozostał, po przekręceniu kluczyka wskazówka wskakuje od razu na max. Samochód jeździ normalnie, nie warczy, nie dymi, nie przerywa. Możliwe że po prostu czujnik wariuje, ale wolę dmuchać na zimne i spytać.

    Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.

    Pozdrawiam Tomek.
    Prosty test na działanie czujnika(bez walenia pięścią ) : wyjmij kostkę z czujnika temperatury(znajdziesz go na termostacie),Po włączeniu zapłonu powinien włączyć się wentylator,a wskazówka temperatury pozostać w pozycji spoczynkowej.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

Podobne wątki

  1. Duże obroty - małe prędkości
    Utworzone przez Szmycu w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 10:06
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 29-09-2014, 19:14
  3. temperatura raz jeszcze - szybkie pytanko
    Utworzone przez newalf w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 16:07
  4. [146] Większa moc w 146 ?
    Utworzone przez DRAGON2020 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 21-09-2008, 09:25
  5. [156] Temperatura a falujące obroty
    Utworzone przez taif w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 13-01-2008, 12:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory