Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: [156] Temperatura a falujące obroty

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar taif
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    156
    Postów
    97

    Domyślnie [156] Temperatura a falujące obroty

    Witam.
    Przedstawię swój przypadek , z którym walczę od dawna. Może ktoś z Was wsparty własnym doświadczeniem będzie mi mógł pomóc. Podobne tematy już były , ale nigdzie nie udało mi się znaleźć konkretnej odpowiedzi. Wiem że tak na odległość jest trudno znaleźć przyczynę błędu , ale zawsze można spróbować.
    1.Otóż staram się walczyć z falującymi obrotami. Gdy auto jest zimnie wszystko jest OK. Problem powstaje po rozgrzaniu , wtedy najczęściej zaczyna się od tego , że na postoju obroty nie spadają do 800 , tylko utrzymują się tuż powyżej 1000. Potem po dalszej jeździe po zatrzymaniu potrafią wzrastać i spadać od 1000 do 1800. Czasem pomaga szybkie "stuknięcie " w pedał gazu. Wtedy stabilizują się , ale tylko do następnych świateł.

    2.Obroty nie są też stabilne gdy np. toczę się na luzie do świateł. Gdy jest zimny, to po zatrzymaniu jest już OK. Gdy rozgrzany , dzieje się jak w punkcie 1.

    Kiedyś myślałem , że poradziłem sobie z punktem 1. wymieniając silniczek krokowy. Było dobrze na ok. dwa miesiące. Niestety potem znów się "popsuło". Silniczek taki wymieniłem dwa razy , zawsze był używany ,ale z pewnego źródła. Efekt jest taki ,że mam teraz dwa w piwnicy. Myślałem o zakupie nowego , ale wydać 450 zł. na coś co może nie okazać się przyczyną błędu ? Na punkt 2. wymiana silniczka nic nie pomogła.
    Zresztą wydaje mi się, że gdyby był uszkodzony krokowy , to obroty by falowały cały czas, a nie tylko wtedy gdy silnik jest ciepły.
    Teraz kilka faktów.
    AR 156 1.8 TS 1998 ( w zasadzie listopad 97 ) 157 tyś.
    Wymienione :
    -Krokowy ( używany ) dwa razy. Uszczeleczka w silniczku jest.
    -Lambda Bosch .
    -Przepływka Bosch.
    -Świece NGK.
    -Separator oleju.
    -Rozrząd z wariatem też ( gdyby ktoś sugerował że to wariat ).
    -Przepustnica czyszczona nie raz.
    -Czyszczona odma i przewód od odmy olejowej ( niedługo przewód będzie zmieniony ).
    -Brak katalizatora ( jest tłumik przelotowy ).
    -Komputer nie pokazuje błędów ŻADNYCH. Pokazał błędy tylko gdy padła przepływka i nie dawało się uruchomić auta. Ale były to błędy wtrysków i czegoś jeszcze (nie pamiętam ).Po wymianie przepływki wszystko OK.
    Jeśli przypomnę coś sobie jeszcze , dopisze
    Większość tych napraw wykonuje w ASO. Diagnosta na przypadłość punktu 2. powiedział że może to być czujnik ciśnienia bewzględnego. Na punkt 1. obstawiał zawsze krokowy. Jednak ja na ich diagnostykę zawsze patrzę trochę przez palce.
    Z rzeczy które jeszcze przychodzą mi na myśl, które mógłbym zrobić :
    1.Zmienić oprogramowanie centralki na najnowsze ( ostatnio ASO powiedziało że nie mają )
    2.Zmienić przewody WN.
    3.Zmienić samochód

    Trochę się rozpisałem , ale tylko tak można było ująć problem. Może ktoś kumaty ma jeszcze jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem. Wpakowałem w auto przez 3 lata trochę pieniędzy i serca i oczekuje że będzie chodzić jak zegarek.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A próbowałeś czyścić przepustnicę i resetować parametry silnika krokowego poprzez złącze diagnostyczne?
    Ja miałem podobny problem - wymiana silniczka krokowego tylko pogorszyła sprawę - wolne obroty szalały jeszcze bardziej.
    Po wykonaniu resetu było jak ręką odjął. Niestety nie pomaga w tym przypadku odłączenie akumulatora - musisz pojechać na komputer- powinno pomóc, ale jedź do kogoś kto ma pojęcie o tych sprawach, a nie tylko umiejętność odczytywania błędów znajdujących się w pamięci ECU.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - pierwsze pytanie jakie w tej alfie jest oprogramowanie, coś w rodzaju
    ECU 0 261 204 948 ver 103735 9651 0.24 jak masz wydruki z diagnostyki to tam jest.
    - te dane sa także na sterowniku wtrysku ECU, puszka metalowa na przepustnicy.

    - Jak zauwazył przedmówca, czy były robione resety parametrów adaptacyjnych, bez tych resetów to można wymienic 10 silników krokowych.
    - jesli diagnostyka była robiona na examinerze, pojedz do kogos kto ma nowszy program diagnostyczny i od razu zadaj pytanie, czy potrafi określić TRA , FRA , czyli parametry średnio i długo terminowe, jak zrobi duże oczy szukaj dalej, szkoda forsy.
    - a tak na marginesie to interfejs kosztuje 83 zł a program diagnostyczny jest darmowy, np. Unidiagkwp2000.
    - jak masz garaż to podłaczamy interfejs diagnostyczny do stacjonarnego PC albo kupujemy lub mamy notebooka i robimy diagnostyke sami.
    - jedyny kłopot że to rocznik 1998.
    - a ztemperatura to dlatego sa takie problemy poniewaz ECU w temperaturze około +70 st C przełącza sterowanie.
    - załaczam schemat sterownika ECU M1.5.5
    - a wgranie nowej wersji softu to interfejs kwp 2000 lub kwp 2000 Plus lub galeto oraz nowe pliki i 5 minut roboty.
    - 23 to sonda lambda, 15,16,17 to moduły przełączające.


  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar taif
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    156
    Postów
    97

    Domyślnie

    Oczywiście reset był robiony za każdym razem.
    Bubu321 wspomniałeś o mechanikach robiących "duże oczy ", mam wrażenie że w Olsztynie każdy mechanior takie niestety robi. Nawet panowie z ASO nie wiem czy do końca wiedzą co wgrywają.
    Natomiast ja sam osobiście na pewno nie podejmę się jakiej kolwiek ingerencji w elektronikę auta. Widzę, że Ty jesteś obcykany w tych sprawach i nie stanowi to dla Ciebie problemu. Ja po prostu nie mam pojęcia zielonego.
    Ale dzięki za odpowiedź , teraz wiem chociaż jaki program powinien być wgrany.
    Teraz przypomniałem sobie o olsztyńskim warsztacie "BARAN " czy jakoś tak. Słyszałem że podobno są dobrzy. Czy ktoś z olsztyniaków miał z nimi doczynienia ?

  5. #5
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    czy ktos ci robil pomiar sondy ale na oscyloskopie?twoje objawy moga wskazywac ze nie dokonca jest obejetna sprawa braku katalizatora .pytanie jak dobrze jest zrobine zastepstwo,?sonde zalozyles uniwersalna ?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar taif
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    156
    Postów
    97

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o sondę , to nikt jej na oscyloskopie nie badał. Komputer tylko pokazał , że działa w odpowiednich przedziałach. Jest to sonda Boscha , dobrana po numerze VIN.
    Ale jej wymiana nic nie dała , działo się tak zarówno na starej sondzie ( podejrzewam że fabrycznej ) jak i na nowej.
    Co do kata , to został on usunięty bo podejrzenie było , że jest już przypchany i to on może powodować te objawy. Niestety to również nic nie dało.
    Sondę mam jedną przed katalizatorem.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie Re: Temperatura a falujące obroty

    Cytat Napisał taif
    ...
    -Brak katalizatora ( jest tłumik przelotowy ).
    ...
    BRAK KATALIZATORA!!! - to jest przyczyna twoich kłopotów
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar taif
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    156
    Postów
    97

    Domyślnie

    Maciek przecież napisałem że nic się nie zmieniło od czasu gdy jeździłem z katem i teraz gdy go już nie ma.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Lubasz
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm automat 2013r.
    Postów
    185

    Domyślnie

    Nie wiem jak jest przy silniku 1.8TS - ja sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy/położenia pedału gazu.
    Miałem bardzo podobnie przy poprzednim aucie (renault 19). Uszkodzony był czujnik położenia przepustnicy - dokładnie mikroprzełącznik w tym czujniku. Nie zawsze komputer dostawał sygnał z tego czujnika o tym, że przepustnica jest zamknięta, tj. że nie przyciśnięty jest pedał gazu. Właśnie wtedy pomagało stuknięcie nogą w pedał gazu - czasami po prostu mikroprzełącznik załapał. Rozebrałem ten czujnik - wyciągnąłem mikroprzełącznik - podobny kupiłem w sklepie z częściami elektronicznymi za 2 zł.
    Sprawdziłbym to przed kombinowaniem omomierzem - jak zachowuje się czujnik położenia pedału gazu - tj. czy ma odpowiednią rezystancję przy zamkniętej przepustnicy / nie przyciśniętym pedale gazu. No i czy zmienia się o odpowiednią wartość po przyciśnięciu gazu.
    Niestety nie wiem jakie wartości rezystancji powinny być przy tym czujniku w twoim przypadku.
    wal_kon

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar taif
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    156
    Postów
    97

    Domyślnie

    Wal_kon wydawało mi się ,że czujnik położenia przepustnicy/położenia gazu, że za to właśnie odpowiedzialny jest u mnie silniczek krokowy. I zgadzam się z Tobą , że objawy mogą wskazywać na jego uszkodzenie. Tylko że ja "testuje " już w sumie trzeci silniczek i wierzyć mi się nie chce , że każdy jest do dupy.

Podobne wątki

  1. [GTV] Falujące Obroty 2.0 v6 tb
    Utworzone przez Blondas w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 18:30
  2. [159] Falujące obroty AR 159 1,8 MPI
    Utworzone przez ulkrzyjafry w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 01-04-2015, 22:12
  3. [164] Falujące obroty
    Utworzone przez jary17 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 13:53
  4. [146] Falujące obroty w 1.6 16V TS
    Utworzone przez Shakin w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-11-2011, 08:18
  5. [156] 2.0TS Falujące obroty
    Utworzone przez Mattti80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-01-2008, 01:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory