Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 29 z 29

Temat: Terkotanie 2.0 TS , kapitalny remont . Domysł - wariator ?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,8 TS 144 KM 1998 r.
    Postów
    56

    Domyślnie

    Powiedz mi kolego darek 2116 w mojej 1,8 ts rano terkotał delikatnie wariator i mocy też trochę mu brakowało no i postanowiłem zajrzeć najpierw do zaworu od wariata no i trochę syfu tam było... wyczyściłem to wszystko zalałem świeży olej no i jakby się uciszył i mocy trochę zyskał. Teraz pytanie czy to tylko zabrudzony zawór czy jednak ten wariat będzie do roboty?

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Ogólnie to bryndza jest ... Wymieniłem ten wariator na nowy , dźwięk był inny (taki jakby bardziej kulturalny cichszy), ale dalej pukał podobnie do diesla, delikatnie go przygazowałem do 2tysi obrotów (bo czytałem , że czasem po wymianie wariata trzeba odczekać aż się napełni) oczywiście częstotliwość tak jak na filmiku z pierwszego postu , rosła wraz z obrotami, i nagle zonk bo mi zaczął się dławić , aż w końcu zgasł .Potem każda próba odpalenia zakończona porażką. Dla osób co twierdzą , że to luz na tłokach to odpowiem od razu , że nie bo można łatwo sprawdzić to : otóż wyjmujemy świece , wkładamy jakiś cienki metalowy przedmiot np.długi śrubowkręt i naciskamy na tłok , w celu usłyszenia jakiegolwiek dźwięku. Panewki ? Też nie bo były wymienione na nówki funkiel. Tak czy siak głowica w górę po raz 3 zostało mi odkręcić kolektor ssący (ale to już jutro , bo dzisiaj byłem zmęczony) wszystko wskazuje na to , że to jednak te zawory napierdzielały nawet delikutachnie o tłoki , przez tą skubaną uszczelkę . A ostrzegali mnie znajomi , że po planowaniu wybierać jak najgrubszą uszczelkę ... Teraz wiem czemu .Mam nadzieję , że będzie widać czy zawory są delikatnie wyklepane , jak nie to tracę cierpliwość pomału .


    Rozumiem darek2116 , że Twoja propozycja składania mojego uparciucha nadal aktualna ? hahaha
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 20-11-2013 o 00:16

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Zawór tylko otwiera i zamyka dopływ oleju, raczej wariator juz zaczyna. Im wcześniej tym lepiej bo jest co jeszcze naprawiać. Im dłużej jeździsz w stanie klepania to bierze się za zęby

    Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
    Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
    JTD,TWIN SPARK,V6
    Miernik grubości lakieru Fe/Al
    Naprawa wariatora faz
    Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
    Informacje i możliwości-PW
    myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
    EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
    Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
    Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
    Naprawa Turbo
    http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
    KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW

  4. #24
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał sulik Zobacz post
    Ogólnie to bryndza jest ... Wymieniłem ten wariator na nowy , dźwięk był inny (taki jakby bardziej kulturalny cichszy), ale dalej pukał podobnie do diesla, delikatnie go przygazowałem do 2tysi obrotów (bo czytałem , że czasem po wymianie wariata trzeba odczekać aż się napełni) oczywiście częstotliwość tak jak na filmiku z pierwszego postu , rosła wraz z obrotami, i nagle zonk bo mi zaczął się dławić , aż w końcu zgasł .Potem każda próba odpalenia zakończona porażką. Dla osób co twierdzą , że to luz na tłokach to odpowiem od razu , że nie bo można łatwo sprawdzić to : otóż wyjmujemy świece , wkładamy jakiś cienki metalowy przedmiot np.długi śrubowkręt i naciskamy na tłok , w celu usłyszenia jakiegolwiek dźwięku. Panewki ? Też nie bo były wymienione na nówki funkiel. Tak czy siak głowica w górę po raz 3 zostało mi odkręcić kolektor ssący (ale to już jutro , bo dzisiaj byłem zmęczony) wszystko wskazuje na to , że to jednak te zawory napierdzielały nawet delikutachnie o tłoki , przez tą skubaną uszczelkę . A ostrzegali mnie znajomi , że po planowaniu wybierać jak najgrubszą uszczelkę ... Teraz wiem czemu .Mam nadzieję , że będzie widać czy zawory są delikatnie wyklepane , jak nie to tracę cierpliwość pomału .


    Rozumiem darek2116 , że Twoja propozycja składania mojego uparciucha nadal aktualna ? hahaha
    Jeśli prawidłowo ustawiłeś rozrząd (z CZUJNIKIEM ZEGAROWYM i na blokadach) i kręciłeś silnikiem 2 obroty, żeby sprawdzić czy blokady będą idealinie pasowały i silnik lekko się obracał, to nie ma takiego prawa, żeby tłoki dotykały zaworów.
    Ustawiałem rozrządy w wielu silnikach po planowaniu głowicy i wymianie uszczelki i wszystko było OK, tylko warunek jest jeden - trzeba umieć i mieć czym to zrobić.
    No chyba, że ustawiałeś na oko i bez kręcenia silnikiem to wtedy jest taka możliwość, że coś muskało, ale to sobie sam możesz podziękować.

    Ja od samego początku mówię, że tam jeszcze oprócz wariata coś było.
    Jak już będziesz wiedział to napisz.

  5. #25
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    No czujnik zegarowy posiadany mam oraz blokady . Rozrząd był ustawiony poprawnie , ale właśnie teraz mój błąd bo nie kręciłem go na wale dwu krotnie , tylko obracałem do ustawienia GMP i blokady (wpadłem w rutynę , że już dobrze to niby robie-kilkukrotnie) . Wczoraj też zapomniałem dodać , że jak już zacząłem rozbierać go po raz drugi ,to podczas kręcenia , na wałkach wydechowych się zablokował , 2 i 3 tłok był powiedzmy w GMP i dalej nie chciał iść nie wiadomo jaką siłą . Zdjęcia wrzucę głowicy dziś jak ją rozbiorę .
    No i należy Ci się SG0240 duża flaszka za wprawne ucho ;p

    Po konsultacji też z moim kolegą , dał mi do zrozumienia , że mi źle głowicę splanowali , ponieważ należało by jeszcze powiększyć nieco gniazdo zaworowe , żeby zawór się o tą wartość schował co został przeprowadzony plan głowicy , a potem przyszlifować zawór .

    Tak czy siak , jak napisałeś dziękuję sobie sam A i dodam jeszcze , że cieszę się , że to znów nie dół tylko góra , która jest dużo prostsza i lżejszą robotą .
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 20-11-2013 o 16:07

  6. #26
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Kurcze, stary, ale dałeś czadu. Jak się robi rozrząd to bezwzględnie trzeba ręcznie pokręcić silnikiem 2 obroty, nawet żebyś robił 1000 razy i z zamkniętymi oczami, to nie można sobie pozwolić na żadną rutynę.
    No nic, trzymam kciuki, że to tylko jeden zawór, ale jeśli tam coś muskało to te nowe panewki też mogły trochę dostać na tych muskających cylindrach i chyba warto by je było pooglądać.
    Teraz już rozumiem, dlaczego nigdy czegoś takiego nie słyszałem.
    To Twoje nagranie to jest rarytas, pracujący TS z lekką kolizją i rechoczącym wariatem - rewelacja.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 20-11-2013 o 22:30

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar sulik
    Dołączył
    09 2013
    Mieszka w
    Nowy Dwór Maz.
    Auto
    159 1.9 8V + wirus
    Postów
    87

    Domyślnie

    Obiecane zdjęcia głowicy .
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa0.jpg
Wyświetleń:	158
Rozmiar:	104.6 KB
ID:	114670Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa1.jpg
Wyświetleń:	192
Rozmiar:	55.3 KB
ID:	114671Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	alfa2.jpg
Wyświetleń:	150
Rozmiar:	68.7 KB
ID:	114672


    Widać na oko , że zawory uderzały na wałku wydechowym . Połamane , do tego nie domykały się, i widać wyklepania i odbarwienia od bicia elementu o element . Na dodatek w kanaliku wodnym , znalazłem taką o to sprężynkę . Oddałem głowicę do zakładu , i do wymiany wszystkie zawory i prowadnice tak profilaktycznie . Temat uważam za wyczerpany i rozwiązany . Za parę dni , wrzucę jeszcze filmik z pracy silnika po całych wojażach


    Czyli rozwiązanie tego specyficznego dźwięku na filmiku z pierwszego postu to tak jak kolega SG0240 napisał : uszkodzony wariator+lekka kolizja spowodowana za cienką uszczelką pod głowicą .

    Dziękuje wszystkim serdecznie za zaangażowanie , i wejście w problem .
    Ostatnio edytowane przez sulik ; 21-11-2013 o 16:58

  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    No to teraz tylko czekamy na ten filmik ładnie pracującego TS-a

  9. #29
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar bieniak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Elbląg
    Auto
    rosso 156 98r 1,8TS:)
    Postów
    120

    Domyślnie

    Ja tam nie wiem.ale jak ja robie rozrząd czy to TS JTD HDI TDI DCI d4d CTDI DTI (łańcuch) itp to zawsze robie 4 obr wałem. a co do głowicy to mieli pewnie tylko zrobić płaszczyznę dlatego gniazd nie robili (średnio taka usługa to 50-80zł) z gniazdami dużo więcej. a o grubości uszczelki powinna wiedzieć osoba składająca.

Podobne wątki

  1. Kapitalny remont tylnego zawieszenia
    Utworzone przez Dawidos w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 15-09-2020, 06:46
  2. [159] Kapitalny remont 2.4 jtdm :(
    Utworzone przez menczydupa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 101
    Ostatni post / autor: 15-02-2019, 09:00
  3. 147 swap czy remont kapitalny ts
    Utworzone przez grzesiek10 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-08-2013, 11:37
  4. [156] urwany zawór - kapitalny remont JTD
    Utworzone przez Zomeba w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 12-09-2010, 15:23
  5. Remont kapitalny 2.4 JTD
    Utworzone przez kamko25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 28-10-2009, 21:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory