Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Branie oleju.

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar kazur22
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    alfa romeo 159 impression 1.9 jtdm 180
    Postów
    41

    Domyślnie

    Dziękuje wszystkim zainteresowanym za podpowiedzi , po ich przeczytaniu stwierdzam ze faktycznie biały dym to może byc para wodna po rozgrzaniu silnika znika a co do czarnego dymu to po dodaniu gazu jest symboliczna chmurka .Zapewne ASO nie sprawdziło tego dokładnie i po prostu strzeliło na turbo sprawdzę to dokładnie w innym miejscu . Miałbym jeszcze prosbę jak mógł by ktoś napisac na co zwrócic uwagę i jak sprawdzić czy turbo się kończy z góry dziękuje .

    Pozdrawiam

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar E2200_V12
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    GD/WLKP
    Auto
    156 JTD & W140 V12
    Postów
    65

    Domyślnie

    Piszesz ze masz 150KM a w profilu masz napisane 180KM. Czyżby jakiś CHEAP TUNING? ukrywasz coś?

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar kazur22
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    alfa romeo 159 impression 1.9 jtdm 180
    Postów
    41

    Domyślnie

    Cytat Napisał E2200_V12 Zobacz post
    Piszesz ze masz 150KM a w profilu masz napisane 180KM. Czyżby jakiś CHEAP TUNING? ukrywasz coś?
    jest 180 z rozpędu napisałem 150 już poprawione
    Ostatnio edytowane przez kazur22 ; 22-11-2013 o 15:16

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Cytat Napisał kazur22 Zobacz post
    Miałbym jeszcze prosbę jak mógł by ktoś napisac na co zwrocic uwagę i jak sprawdzić czy turbo się kończy z góry dziękuje .

    Pozdrawiam
    Jak masz komputer to podlacz i zrob logi dynamiczne. Bedzie widac czy turbo dobrze dmucha.
    Jak nie masz kompa to podjedz na hamownie. 100 zl to nie majatek a dowiesz sie czy trzyma moc czy tez nie. Chlopaki podlacza i sprawdza suszarke. Organoleptycznie jesli nie posiadasz choc znikomej wiedzy na temat turbosprezarek to nic szczegolnego nie zobaczysz;-)

    Pozdrawiam

  5. #15
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wizyta na hamowni wcale nie musi wykazać, czy z turbiną dzieje się coś złego. Jest kilka czynników, które wpływają na pracę turbiny - jak chociażby zmieniona mapa silnika (sterowanie overboost bądź defekt samego zaworu). Jedyny pewny sposób to wymontować turbinę i sprawdzić organoleptycznie.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #16
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Ok. Na hamowni wyjdzie na kreskach czy turbo przeladowuje czy tez nie. Jesli tak to zawsze mozemy zgrac program, zostawic serie i hamowac na serii. Poza tym tunerzy maja znacznie wieksza wiedze (bez urazy) od nas jesli chodzi o diagnostyke prawidlowej pracy turbo i np zaworu overboost. Ja np za hamowanie, zgranie programu na serie i ponowanie wgranie placilem 250 zl. Demontaz turbo to ok. 500 zl (Poznan). Moim zdanie jesli kolega nie ma wiedzy dotyczacej pracy turbo to jaki jest sens aby ja wymontowal? Nie lepiej oddac do sprawdzenia osoba ktore maja wiedze?

    Pozdrawiam

  7. #17
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Oczywiście masz rację. Z tego co zrozumiałem, Kolega kazur22 chciałby sprawdzić, czy nie ma nienaturalnie dużego wycieku oleju z turbiny/przez turbinę. A do tego nie trzeba mieć specjalnej wiedzy technicznej. Jeśli ubytek byłby na poziomie 0,5 litra na 1000 km to zapewne miałby zdrowo "narzygane" pod turbiną. Powiedzmy, że zapędziłem się pisząc "wymontować".
    Jeśli turbina wpuszczałaby znaczną ilość oleju do kolektora dolotowego, podejrzewam że efekty mogłyby być nieco bardziej spektakularne.

    Nasuwa mi się jeszcze jedna myśl - skoro przeprowadzany był generalny remont silnika z wymianą "tego co było trzeba", być może ten ubytek oleju jest naturalny. Producenci często podają, że w stadium docierania się silnika może wystąpić zwiększony ubytek oleju silnikowego, który powinien się po pewnym czasie ustabilizować.
    Cytat Napisał kazur22 Zobacz post
    Miałbym jeszcze prosbę jak mógł by ktoś napisac na co zwrócic uwagę i jak sprawdzić czy turbo się kończy z góry dziękuje .
    Wyżej napisane. Zdejmij rurę dolotową między turbo a kolektorem ssącym i zerknij na ilość oleju w kolektorze. Z reguły jest tam troszkę mokro. I zajrzyj w okolice turbiny, czy nie ma wycieku.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  8. #18
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    PO
    Auto
    Alfa Romeo powered by @sdero - była/ Obecnie Volvo V60 CC T5 AWD
    Postów
    1,128

    Domyślnie

    Zgadzam sie;-) moje sugeste na temat hamownii dotyczyly zapytania o to na co zwrocic uwage i jak sprawdzic czy turbo nie spiewa piesni pozegnalych.
    Co do ubytku oleju nic dodac nic ujac magil ;-)

    Pozdrawiam

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Warszawa / Gorlice
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTD 16V 2007
    Postów
    30

    Domyślnie

    Ja na początek proponuje obejrzeć samochód od spodu czy czasem mechanik nie zapomniał dokręcić lub wymienić uszczelki korka spustowego oleju albo czy nie ma wycieku oleju na obudowie filtra oleju ponieważ nie wymieniono uszczelki i stad ten ubytek oleju.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak Avatar kazur22
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    alfa romeo 159 impression 1.9 jtdm 180
    Postów
    41

    Domyślnie

    Witam niestety potwierdziło się ze to turbo bierze olej , stąd moje pytanie czy ktoś regenerował turbinę w poznaniu lub okolicach znacie jakąś porządną firmę którą możecie polecic . może ktoś z was miał kontakt z firmą Motomarket Bispozdrawiam i czekam na info z góry dziękuje za odpowiedzi

Podobne wątki

  1. Branie oleju v6 2.5l
    Utworzone przez adi.p1 w dziale 166
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 25-04-2017, 22:27
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. Branie oleju JTD
    Utworzone przez kotbezoka w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 22-12-2011, 18:46
  4. [155] branie oleju
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 23-03-2010, 23:32
  5. V6 a branie oleju
    Utworzone przez badass w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-12-2006, 00:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory