Strona 73 z 86 PierwszyPierwszy ... 23636465666768697071727374757677787980818283 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 721 do 730 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #721
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    wskaźnik ciśnienia oleju ???
    po warunkiem, że takowy jest w aucie i pokazuje prawidłowe wartości

    chodzi mi o podanie wartości przy tych obrotach (najlepiej z wiarygodnego źródła a nie odczytu z fabrycznego wskaźnika w 155) - jakoś nie do końca wierzę, że przy 2k rpm jest za niskie ciśnienie oleju
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  2. #722
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mikelos Zobacz post
    po warunkiem, że takowy jest w aucie i pokazuje prawidłowe wartości

    chodzi mi o podanie wartości przy tych obrotach (najlepiej z wiarygodnego źródła a nie odczytu z fabrycznego wskaźnika w 155) - jakoś nie do końca wierzę, że przy 2k rpm jest za niskie ciśnienie oleju
    Zdziwił byś się, wystarczy wkręcić zwykły manometr i poczekać aż się rozgrzeje silnik.
    Na Seleni 20K przy temp. pracy silnika w granicach 90'C na wolnych obrotach (800obr.) ciśnienie spadało do 0,3 bara, przy 2000 obr. miało 1,5 bara, ponad 3000 obr ponad 3 bary.
    Po samej wymianie panewek korbowodowych, wcześniejszym przepłukaniu silnika i zalaniu Millersem CFS 10w40 ciśnienie na wolnych obrotach (800 obr.) wzrosło do 0,7 bara. Przy 2000 obr. około 2,5 bara.
    Pacjent to Alfa Romeo 147 2.0 TS 16v z pewnym przebiegiem około 90000 km. pomiar ciśnienia przeprowadzony warsztatowym manometrem wkręconym w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Powodem tej operacji była zapalająca się kontrolka ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Wymiana czujnika nie przyniosła poprawy, wiec zdemontowaliśmy miskę.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  3. #723
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    a jakie wartości przewiduje producent?
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  4. #724
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Ciśnienie oleju silnikowego na biegu jałowym (bar) Dotyczy
    1.0 ÷ 1.5 1.6 TS
    2.0 TS
    Ciśnienie oleju silnikowego przy 4000 giri/min (bar) Dotyczy
    3.5 ÷ 4.5 1.6 TS
    2.0 TS

  5. #725
    Użytkownik Znawca Avatar Mongoose
    Dołączył
    04 2013
    Auto
    156 Sportwagon 2.0 JTS
    Postów
    1,321

    Domyślnie

    Trochę nie ogarniam kwestii wariatora, że tak się sypią... Zaleca się wymiane razem z rozrzadęm to raz, a dwa w ASO dostaje sie gwarancje dwuletnia, oraz cena nie jest kosmiczna bo za moj zaplacilem chyba 440zl... Teoretycznie rzecz biorac okres gwarancji=sprawnosc, to 440zl raz na dwa lata to chyba nie duzo...

    U mnie TS ma 176kkm przeletane, poprzedni wlasciciel mial dwie AR, jedna w dieslu do jazdy do pracy itd. A 147 aby jeździć jak rakieta, o ile wierzyc staremu wlascicielowi to przez caly jegos okres eksploatacji bylo wymieniane tylko zawieszenie przednie, swiece i jakis wężyk i uszczelka pod pokrywa zaworów... No i oczywiscie regularnie "czesci eksploatacyjne" rozrzad, wariator, akumulator, klocki hamulcowe, itd itp... Na mnie trafiło zawieszenie tylne i jeszcze raz uszczelka pod pokrywa zaworów.

    Po drodze miałem problem z powazna, nieregularna ucieczka oleju - castrola magnatec, potrafil dupnac sobie raz 0.5l na 1000km a raz gdzies 1l wyciągnąć w 100km... Zmiana oleju na valvoline maxlife i wymiana wariatora naprawiła sprawę, później w pozycji "maską w dół" silnik nie odpalal, jak sie okazalo w wydechu bylo tyle wody, ze stojac pochylnie zalewalo i go dusilo, z wydechu wylecialo prawie 4l wody i od tamtej pory idealny spokoj, co najwazniejsze zmienilem paliwo 95 na 98 i w wydechu sucho oraz przestał kopcić jak parowóz no i przedtem jak sie nie staralem, jaki ecodriving nie walnalem tak nie potrafilem zejsc ponizej 9.2l/100km spalnia, po 98 nawet sie specjalnie nie starajac pali w przedziale 8-8.4l/100km
    Ostatnio edytowane przez Mongoose ; 23-11-2013 o 13:20

  6. #726
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    155 155 155
    Postów
    343

    Domyślnie

    A ja stane po stronie Omrona.
    Potrzeba kogoś o odmiennym zdaniu bo wtedy dyskusja ma sens.
    Nie byłoby sensu gdyby każdy pisał że silnik jest super i nikomu się nie popsuł.

    I żeby nie było OT .

    Poprzedni właściciel mojej alfy zrobił przez 7 lat około 120 tys km.
    Przez ten czas wymienił rozrząd dwa raz i wariator raz (na początku)
    jeździł na różnych olejach (jak kupiłem alfe miala zalany mineralny).
    Kontrolował jego stan żeby było bliżej maksimum.
    Jedyne problemy jakie miał to psujący się od wilgoci alternator i raz pasek osprzętu pękł.

    Ja kupiłem 155 z przebiegiem 157 tys. Wymieniłem rozrząd i wariator. I przez chwile jeździłem na mobilu 10w40.
    Pewnego dnia, jakieś 2 tys po wymiane rozrządu przy lekko ostrzejszej jeździe po zakrętach straciłem ciśnienie oleju. Na szczęście okazało się że to nie panewka, tylko zatkana pompa oleju (syf w misce i jakiś tam kawałek plastiku). Wymiana panewek, docieranie przez 1-2tys km spokojna jazda i alfa śmiga.
    Teraz jeżdże na 10w60, zrobiłem ponad 13tys km i miejmy nadzieje że będzie dobrze.

    Przy każdym następnym samochodzie, a właściwie silniku zalece zdjęcie miski olejowej i czyszczenie jej.

  7. #727
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Mikelos
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    75 2.5 V6 + Delta 1.4TB + Laguna3 2.0 DCI
    Postów
    490

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Ciśnienie oleju silnikowego na biegu jałowym (bar) Dotyczy
    1.0 ÷ 1.5 1.6 TS
    2.0 TS
    Ciśnienie oleju silnikowego przy 4000 giri/min (bar) Dotyczy
    3.5 ÷ 4.5 1.6 TS
    2.0 TS
    Czyli przykład podany przez Pablo nie jest zbyt trafnym.

    Dalej nie widzę argumentu mówiacego, że jazda z 2k rpm jest szkodilwa dla silnika.
    Objechałeś kogoś ostatnio? A wiedział, że się ściga?

  8. #728
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ktoś kiedyś pisał, że powinno być minimum 1.8 na luzie.

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Na Seleni 20K przy temp. pracy silnika w granicach 90'C na wolnych obrotach (800obr.) ciśnienie spadało do 0,3 bara, przy 2000 obr. miało 1,5 bara, ponad 3000 obr ponad 3 bary.
    Po samej wymianie panewek korbowodowych, wcześniejszym przepłukaniu silnika i zalaniu Millersem CFS 10w40 ciśnienie na wolnych obrotach (800 obr.) wzrosło do 0,7 bara. Przy 2000 obr. około 2,5 bara.
    I obyło się bez pukania "puk-puk"? Co było dalej? Bo mimo wszystko "trochę" brakuje do regulaminowych 1.3
    Pacjent to Alfa Romeo 147 2.0 TS 16v z pewnym przebiegiem około 90000 km
    Co za szmelc

    A ja stane po stronie Omrona
    Dzięki! Ale wiesz, jak ktoś donosicielstwo wyniósł z domu to już do końca będzie to robił. Doniesie czy to na sąsiadów, którzy mieszkają bez ślubu, czy to na kogoś, kto ma inne zdanie! Co zrobisz? Życie... Jeszcze pewnie ze dwa pokolenia będą musiały wymrzeć, żeby było normalnie.

    Cytat Napisał Arkosky Zobacz post
    Nie byłoby sensu gdyby każdy pisał że silnik jest super i nikomu się nie popsuł
    Ale to jest takie właśnie forum, że niektórzy goście lubią się nawzajem głaskać. Głaskać i donosić.

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    wskaźnik ciśnienia oleju ???
    Mi wskaźnik często pokazuje, że jeżdżę na podciśnieniu

  9. #729
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Według wskaznika ciśnienia oleju moja 155 dawno powinna dostać ostrego zawału panewek. Jak silnik jest gorący wskaznik ledwo się wychyla. Ciekawe czy na forum Wieśwagena też jest tak rodzinnie

  10. #730
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał andrzej1980 Zobacz post
    Według wskaznika ciśnienia oleju moja 155 dawno powinna dostać ostrego zawału panewek. Jak silnik jest gorący wskaznik ledwo się wychyla. Ciekawe czy na forum Wieśwagena też jest tak rodzinnie
    Tam jest całkiem spoko.
    Jest dużo o modyfikacjach, a mniej o sprawach oczywistych.
    I jeszcze jedno, nikt nigdy na żadnym forum innej marki nie wyśmiał mnie, ani nie napisał nic zgryźliwego na temat mojego samochodu.
    Tego o tym forum niestety nie można powiedziec
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory