Czołem,
ostatnio zaskoczył mnie pewien hałas, dobywający się z kolumny kierownicy, podczas kręcenia w lewo.
Jest to buczenie / wycie, które wyraźnie dobywa się z wnętrza samochodu, pompa jest cicho. Wspomaganie pracuje także jak należy. Badanie w pozycji leżąc wewnątrz auta doprowadziło mnie do uszczelki, która posiada pęknięcie w miejscu oznaczonym strzałką na zdjęciu - po niewidocznej na zdjęciu stronie (sama osłona, dla jasności o którą chodzi, oznaczona pomarańczową kropką). Pęknięcie jest na tyle duże, że można tam włożyć palec.
Umiejętne majstrowanie przy tym otworze spowodowało zniknięcie dźwięku, spodziewam się jednak, że wróci do poprzedniego kształtu i dalej będzie tarło o wałek. Czy dobrze detekuję tę uszczelkę (idąc za EPER to numer 6), wymiana to duży problem, czy czeka mnie mechanik?
![]()