Strona 57 z 175 PierwszyPierwszy ... 7474849505152535455565758596061626364656667107157 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 561 do 570 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #561
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    267

    Domyślnie

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Co ty bredzisz!!!
    Spokojnie kolego. Czytaj ze zrozumieniem, przecież sam nie twierdzę, że to nie są brednie, po co się unosisz? Choć z drugiej strony jeśli tak uważasz, daj mi jakikolwiek dowód, że jest tak czy inaczej. Sam nigdy nie widziałem żadnego wykresu fazowego czy artykułu, który by to potwierdzał. Jeśli masz jakiekolwiek informacje na ten temat to poproszę bardzo.

    A w kwestii temperatury zapłonu syntetyka poruszonej przeze mnie w tym samym poście rozumiem, że nie masz nic do powiedzenia?

  2. #562
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    LukaSS i wawraf. Przeczytajcie proszę temat od początku wraz z odnośnikami - są tam tłumaczenia zagadnień od strony technicznej. I nie jątrzcie tematu, bo nikomu się nie zechce drugi raz wszystkiego pisać.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #563
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    267

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    LukaSS i wawraf. Przeczytajcie proszę temat od początku wraz z odnośnikami - są tam tłumaczenia zagadnień od strony technicznej. I nie jątrzcie tematu, bo nikomu się nie zechce drugi raz wszystkiego pisać.
    Nie uważam żeby to było jakiekolwiek jątrzenie tematu. W całym temacie nikt nie odpowiedział na większość pytań. Mnie np. cały czas nurtuje to dlaczego nie mogę używać syntetyka, gdy ma temp. spalania np 70st (+ właściwości reszta podobna do półsyntetyka)? I nie będzie to pisanie drugi raz, bo nie było pierwszego. Jedynie kolega supermajku napisał coś do rzeczy w związku z tymi pytaniami, ale ciągle bez odpowiedzi.

  4. #564
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    http://avensis.info/viewtopic.php?f=...datki+do+paliw

    przeczytajcie wątek w całości to zrozumiecie jaki olej najlepiej dolewać.

  5. #565
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał wawraf Zobacz post
    Daj spokój kolego, jak ja chciałem konkretnych odpowiedzi to o mało mnie na stosie nie spalili Jak ze świadkami jehowy - mówisz im, że syntetyk ma mniejszą temp spalania a oni, że wszystkie odpowiedzi są na pierwszej stronie. I kółko się zamyka
    Na pierwszej stronie jest b. ciekawy tekst:

    "Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
    Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
    W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
    http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC" Człowiek nie ma pojęcia o podstawowych normach i tyle. Żadna norma też nie określa TBN.

    Jeśli chodzi o temp. zapłonu - napisano na pierwszej stronie, że ON ma temp. zapłonu 60, a Mixol też tyle samo. Jest inaczej.

    Mixol:
    http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...L-MIXOL-S.html

    Orlen 2T:
    http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...SYNTHETIC.html


    Interesuje mnie jeszcze kwestia temp. samozapłonu ON - dlaczego ten parametr jest tak pomijany.


    Takie zdanie:
    "Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
    HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność."

    Tego to już nie da się zupełnie zrozumieć.





    Cytat Napisał magil Zobacz post
    LukaSS i wawraf. Przeczytajcie proszę temat od początku wraz z odnośnikami - są tam tłumaczenia zagadnień od strony technicznej. I nie jątrzcie tematu, bo nikomu się nie zechce drugi raz wszystkiego pisać.
    Ale prawie prawie wszędzie jest tylko zwykłe lanie wody, teoretyzowanie, powtarzanie zasłyszanych teorii.

  6. #566
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Dobra. Dla tych bardziej leniwych dorzucę jeszcze to http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=13506&start=60. Jest tutaj "praktyczny" wynik testu smarności paliw z dodatkami olejów, uwaga: półsyntetycznych. Goście zrzucili się na badanie próbek w laboratorium. Nie podali co prawda pełnych wyników, jednak próbka ON z Orlenu z dodatkiem LM 1052 przebiła pozostałe próbki.

    Wpisując w google hasła takiej jak "HFRR" czy "smarność paliwa" można wiele ciekawych artykułów i testów jeszcze znaleźć.

    Dlaczego półsyntetyk a nie syntetyk? W tym temacie to pytanie było zadane kilka razy. Padły też odpowiedzi.
    Ale jeśli te odpowiedzi kogoś nie satysfakcjonują, to zawsze można zapłacić za badanie własnych próbek bądź poszukać takich informacji na innych forach.
    Wybaczcie, ale przyjemniej czyta się merytoryczne dyskusje na temat (szczególnie z odnośnikami), niż marudzenie, że ktoś czegoś po raz n-ty nie podał na tacy.

    Gorąco do tego pierwszego zachęcam.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 26-11-2013 o 15:31
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #567
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    Dla potomności: podsumowanie 566 postów.

    1. Dla silnika 2sówowego ma być syntetyk!
    2. Dla polepszenia smarowania pompy common rail i nie działaniu destrukcyjnie na DPF pół syntetyk.

    Ad 2.
    Syntetyki mają wyższą temperaturę zapłonu. Dlatego nie zdążą się spalić w komorze, a dopalą się na turbinie i dpf co jest szkodliwe, dlatego półsyntetyk.
    A Pół syntetyk dlatego że jest lepszy smarowo, ma mniej popiołów (zatykających dpf), lepiej się miesza (jak mówiła moja pani chemiczka podobne rozpuszcza się w podobnym) a ma równie niską temperaturę zapłonu co minerał. Ponadto jest nisko dymny i tańszy.

    Oczywiście, tutaj zapraszają do pierwszych stron tematu ponieważ jest tam merytoryczna dyskusja i debata co jak dlaczego. Mało tego na tacy było podawane wielokrotnie i już tego mamy dość. Jest napisane jak byk leniu, który nie chcesz (umiesz) przeczytać ze zrozumieniem, tego co jest dla Ciebie napisane.
    Dziękuję.

  8. #568
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    267

    Domyślnie

    Obiecałem sobie nie pisać, ale co tam

    Zakładając, że mam dwa oleje, syntetyczny i półsyntetyczny o identycznych parametrach oprócz jednego - temperatury zapłonu, która wynosi, powiedzmy, 90stC dla półsyntetyka i 80stC dla syntetyka, który w tym przypadku będzie bardziej "odpowiedni" i dlaczego?

  9. #569
    Użytkownik Rowerzysta Avatar waldi102
    Dołączył
    09 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTDM
    Postów
    85

    Domyślnie

    Cytat Napisał wawraf Zobacz post
    Obiecałem sobie nie pisać, ale co tam

    Zakładając, że mam dwa oleje, syntetyczny i półsyntetyczny o identycznych parametrach oprócz jednego - temperatury zapłonu, która wynosi, powiedzmy, 90stC dla półsyntetyka i 80stC dla syntetyka, który w tym przypadku będzie bardziej "odpowiedni" i dlaczego?
    lej tańszy :-)
    Ja leje bo słyszałem, że olej 2T powoduje, że wszystko od środka gdzie jest paliwo jest ładniejsze i lepiej się błyszczy. Później jak będę sprzedawał samochód to dostanę za niego więcej za ładny ,,środek''.

    To jest forum użytkowników, a nie laboratorium w którym dostaniesz odpowiedzi na wszystkie pytania.
    A tak w ogóle to nie lej.

  10. #570
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał waldi102 Zobacz post
    A tak w ogóle to nie lej.
    I problem z głowy
    Jeśli chodzi o kulturę pracy silnika - u mnie po orlenowskim czerwonym się nie zmieniła, ale korekty poszły znacząco w dół. Wypróbuję jeszcze LM 1052, jeśli gdzieś go dostanę.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wawraf Zobacz post
    Zakładając, że mam dwa oleje, syntetyczny i półsyntetyczny o identycznych parametrach oprócz jednego - temperatury zapłonu, która wynosi, powiedzmy, 90stC dla półsyntetyka i 80stC dla syntetyka, który w tym przypadku będzie bardziej "odpowiedni" i dlaczego?
    Wybrałbym półsyntetyk. Ponieważ
    Cytat Napisał supermajku Zobacz post
    lepiej się miesza (jak mówiła moja pani chemiczka podobne rozpuszcza się w podobnym)
    Najbardziej polecany na forum Toyoty LM ma temp zapłonu 114 st. C.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory