Strona 5 z 23 PierwszyPierwszy 123456789101112131415 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 230

Temat: Nagar w silnikach JTS i trwałośc łańcucha...

  1. #41
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Kolego Proboszcz, zamontowanie oil catch tank'u między odmą a dolotem to w takim razie dobry pomysł i powinien minimalizować ryzyko nagaru?

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    warszawa
    Auto
    była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
    Postów
    1,748

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekf Zobacz post
    Proboszcz, ukłon w pas za szczegółowe wyjaśnienie. Jest sens zaglądania w zawory dolotowe bez testów na hamowni?

    - - - Updated - - -

    Półsyntetyku... Dobrze rozumiem, że to był podstawowy błąd?
    hmm, czy mowimy o firmie castrol

  3. #43
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    wojtekf - odpowiadając na pytania na twoje pytania:

    - zaglądnąć zawsze jest sens z ale trzeba wziąć po uwagę to, że nie jest to takie proste i albo trzeba zdemontować kolektor albo zrobić to tak jak ja to zrobiłem. W obu przypadkach proponuje zarezerwować sobie jakąś sobotę.

    - szczegółowo oglądałem tylko trzy silniki i wnioskując na ich podstawie uważam, że olej ma duże znaczenie i zdecydowanie odradzam półsyntetyki


    matezoma

    separacja oleju z odpowietrzenia skrzyni korbowej mogłoby całkowicie usunąć problem, zakładając, że uszczelniacze zaworowe są sprawne to właśnie olej z odmy tworzy nagar, ale powiem szczerze, że nie spotkałem się jeszcze ze skutecznym i dobrze działającym zewnętrznym separatorem.
    Ostatnio edytowane przez Proboszcz ; 28-11-2013 o 15:10

  4. #44
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    Proboszcz, a wiesz może czemu w 2.0 JTS są 2 przewody idące od pokrywy zaworów? I czy do Oil catch tanka podłączyć oba przewody, czy tylko jeden podłączyć a drugi zostawić jak jest? Któryś z nich może bardziej "pluje" olejem? Na zdjęciu zaznaczyłem kolorowymi strzałkami przewody.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	odma.jpg
Wyświetleń:	713
Rozmiar:	69.4 KB
ID:	115089

  5. #45
    Użytkownik Świeżak Avatar BatIQV
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łódź, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v Q-TRONIC, Alfa Romeo 147 TI 1.6 T.S
    Postów
    96

    Domyślnie

    Żółym powietrze jest zasysane z pokrywy zaworów, do komór spalania. Na jego wejściu w kolektor ssący jest zawór zwrotny.
    I to nim bardziej pluje olejem. Czerwony jest po to żeby, nie wytwarzało się podciśnienie pod pokrywą zaworów.
    Sprzedam blokady rozrządu 1.8-2.0 TS baton717@interia.pl

  6. #46
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 156 2.0 JTS, AR GT 3.2 V6, Giulia Veloce Q4
    Postów
    74

    Domyślnie

    Tutaj odma jest połączona z układem dolotowym przed i za przepustnica. Jest dokładnie tak jak pisze BatIQV.
    Za przepustnica następuje spadek ciśnienia i to ta rurka (żółta) jest odpowiedzialna za odprowadzanie gazów i oparów oleju do dolotu i to tutaj należało by poeksperymentować.

  7. #47
    Użytkownik Embrion Avatar "Gepard"
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    z daleka..........:)
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS+mały wirusik Original: 136kW 185PS 230nM Tuning: 145kW 204PS 259nM
    Postów
    14

    Domyślnie

    Hej wszystkim jestem tutaj nowy mam pytanko czy moj silnik czyli 2.2 JTS posiada łancuch rozrzadu??

  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Tak, posiada łańcuch rozrządu.

  9. #49
    Użytkownik Embrion Avatar "Gepard"
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    z daleka..........:)
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS+mały wirusik Original: 136kW 185PS 230nM Tuning: 145kW 204PS 259nM
    Postów
    14

    Domyślnie

    dziekuje za szybka odp widze ze co do wymiany to rożne przebiegi sa?? czym to jest spowodowane ze niektórzy w wymieniaja przy 60 tys a niektórzy jeżdżą do 200 tys??

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    2.0 jts montowany w 156 ma pasek. A właśnie pasek powinno się wymieniać co 60 tyś km.

Podobne wątki

  1. Nagar,zawory,czyszczenie głowicy 2.ojts
    Utworzone przez cekin75 w dziale GT
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 19:28
  2. [155] napinacz łańcucha rozrządu 8v
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 10-11-2012, 10:03
  3. [MiTo] powłoka lakiernicza, trwałośc
    Utworzone przez jamrozw w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 28-03-2011, 14:29
  4. Gdzie najczesciej zbiera sie nagar i jak mu zapobiegać?
    Utworzone przez MAJESTICAR156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-04-2008, 18:22
  5. [164] Napinanie łańcucha rozrządu
    Utworzone przez fr33 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-01-2008, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory