W zasadzie większość systemów zmiany faz typu single działa podobnie i w dolnych partiach obrotów dzięki czemu mamy bardziej elastyczny silnik w tym zakresie obrotów. W przypadku każdego TS i innych silników fiata o bliźniaczej konstrukcji z serii 16v mamy ten sam wariator i sterowanie poprzez prosty elektrozawor otwierający kanał olejowy, dalej to już wiadomo
Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
JTD,TWIN SPARK,V6
Miernik grubości lakieru Fe/Al
Naprawa wariatora faz
Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
Informacje i możliwości-PW
myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
Naprawa Turbo
http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW
Fajnie!Ale w jakim zakresie obrotów,wariator zaczyna działać?
1800-3500
Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk
Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
JTD,TWIN SPARK,V6
Miernik grubości lakieru Fe/Al
Naprawa wariatora faz
Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
Informacje i możliwości-PW
myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
Naprawa Turbo
http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW
Nie wiem co tam fiat pisze ale wiem z doswiadczenia ze tak dziala w TS16V.
Mozna to akurat sobie sprawdzic przy odrobinie checi a nie to w MES dla nowszych ECU pokazuje w parametrach kiedy zawor sie otwiera a kiedy nie
dla zainteresowanych nie oczekiwaną zmianą fazy troche ogólnikowo ale np jest obszerniej na temat rozwiązania hondy czyli V-TEC
http://www.youtube.com/watch?v=H-ZhbnJ3ZTI
Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
JTD,TWIN SPARK,V6
Miernik grubości lakieru Fe/Al
Naprawa wariatora faz
Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
Informacje i możliwości-PW
myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
Naprawa Turbo
http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW
A jak traktować silnik pod względem doboru oleju gdy sam silnik ma 18 lat, przejechane 103,000km, a 10,000km temu miał wymienione panewki i pierścienie? Lać Valvoline MaxLife 10w40 czy 5w50?
24.05.2013-05.05.2015 Alfa Romeo Gtv 2.0 Twin Spark
09.05.2015-20.09.2016 Alfa Romeo GT 2.0 JTS
21.09.2016- Alfa Romeo 156 SW '02 2.4 @ 180PS+
13.04.2021 - Alfa Romeo Giulietta Sportiva 2.0 jtdm 150@208PS
Producent nie bez powodu zaleca 10W60
Przy czym ważne jest żeby olej był syntetykiem,np valvoline nie jest i pisze na nim "synthetic blend" co można rozumieć że produkowany jest w technologii syntetycznej po polsku tym samym jest jasne iż nie jest syntetykiem.Co za tym idzie lepiej wybrać coś markowego np shell ultra racing lub castrol,motul etc
Chodzi tu głównie o to że olej 10W60 ma zdolność do utrzymywania filmu olejowego w wysokiej temperaturze,problemem jest to że producenci olejów nie za bardzo udostępniają karty techniczne swoich produktów od tak sobie i ciężko jest powiedzieć kto i za ile i w jakiej gęstości robi najlepszy olej do TSa czyli w zasadzie do każdej nowożytnej benzyny.
dokładnie nie pamiętam teraz parametru ale 10W40 ma punkt zapłonu około 170 stopni a 10W60 około 220 czyli podczas odcinki jednak bezpieczniej
Po wielu przemyśleniach i testaw oraz kilku samochodach wiem już że wskaznik samego ciśnienia oleju nie jest wystarczający w takich konstrukcjach jak TS i JTS ponieważ zużycie samych korbowodów nie wyjdzie.Żeby był sens obserwacji zachowań ciśnienia oleju w skrajnie wysokich temperaturach lub podczas większych obciążeń musi być jeszcze temperatura oleju,i wiedza jaką mniej więcej nasz olej temperature wytrzymuje.Ostatnim przykładem dla mnie są dwa silniki za które dawałbym głowe że nie powinno dojść do awarii panewek bo jeżdża pięknie i nie biorą oleju i wogóle kompresja super więc nie ma się czym przejmować.
No i tak AR 147 SS 2.0 wyrzuciła korbe na autostradzie podczas jazdy 180km/h dłuższą chwile(zdolność oleju do utrzymywania filmu olejowego w wysokiej temperaturze)jeżdżona była na 10W40 bo niby że kobieta na codzień to nie ma potrzeby-mąż jezdzi sporadycznie ale konkretnie
Drugi przykład świeży import polifta 1.8,chłopaki cwiczyli badanie czujnikow na przykładzie FESa i robili test przepływki do odcięcia gdzie podczas odcinki doszło do zetknięcia panewki z czopem wału i mamy remont na prawde fajnej jednostki.
Nota bene w moim 1.8 ex też właśnie tak jak chłopaki uzyskałem okazje do remontu jednostki cwicząc przepływomierz do odcięcia,
Potem zacząłem czytać instrukcje pojazdu ze zrozumieniem i zrozumiałem dla czego producent zaleca właśnie ten olej lubiącym bardziej ekstrmalne doznania.Sam producent ma wtedy czyste sumienie że wyprodukował masowe silniki tanio oszczędzając na materiałach i jak ci się coś stanie to po prostu nie doczytałeś instrukcji obsługi i nie stosowałeś się do zaleceń producenta.Poza tym dochodzi aspekt ekologiczny co nie których elementów silnikowych i kosztów produkcji co niesie ze soba takie skutki.Dla silników TS16V oraz pochodnych fiatów coupe i barchetta,punto 2 hgt,lancia panewki korbowode są piętą achillesa i trzeba je zmieniać profilaktycznie i wiadomo przecież że kusi mu depnąć lać 10W60 co znacznie wydłuży okres eksploatacji
Prywatna Praktyka Naprawy i Obsługi Alfa Romeo
JTD,TWIN SPARK,V6
Miernik grubości lakieru Fe/Al
Naprawa wariatora faz
Naprawy główne i bieżące,diagnostyka
Informacje i możliwości-PW
myjka ultradzwiękowa-wtryski PB oraz drobna elektronika
EGR,DPF OFF Klapy Wirowe CHIP JTD
Diagnostyka Uszczelki Głowicy TEST na zawartość CO2 w płynie
Naprawa świec TS bez ściągania Głowicy i urwanych mostków-HELICOIL
Naprawa Turbo
http://www.forum.alfaholicy.org/uslu...gi_bedzin.html
KUPIĘ WARIATOR 50zł plus przesyłka za sztuke płace-OFERTY PW
Dlatego w środę jadę do Wieliczki po Millersa 10W60 wraz z filtrem MANABo jestem po profilaktycznej wymianie panewek, zrobione już na nich 1100km spokojnej jazdy więc teraz trzeba lać porządny olej
I dobrze tu zauważyłeś, bo większość uszkodzeń panewek zdarza się właśnie przy większych prędkościach czy np agresywnej jeździe (parę przykładów z dojściem do odcinki).
Wtedy kluczowe zadanie nie odgrywa stan panewek czy wału, tylko właśnie olej bo jeżeli on zerwie film to pomimo że mamy założone nowe panewki to i tak będziemy w czarnej pupie.
Bo jeszcze nie słyszałem o przypadku by ktoś jechał w korku 40km/h i obróciło mu panewkę.
Przykład ostatnio co był z forum, nie pamiętam nicku ale dotyczył silnika 2.5 V6 gdzie przy 160km/h zaczęło mu coś stukać w silniku a po spuszczeniu oleju wyleciała panewka![]()
Ostatnio edytowane przez m4tinez ; 08-12-2013 o 20:38
Ale producent zaleca 10w40. Czyli najlepiej zawsze lać 10W60 wg Ciebie, tak?
24.05.2013-05.05.2015 Alfa Romeo Gtv 2.0 Twin Spark
09.05.2015-20.09.2016 Alfa Romeo GT 2.0 JTS
21.09.2016- Alfa Romeo 156 SW '02 2.4 @ 180PS+
13.04.2021 - Alfa Romeo Giulietta Sportiva 2.0 jtdm 150@208PS