Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 59

Temat: Plusy i minusy dużych felg, oraz szerokich opon...

  1. #31
    RUDA
    Gość

    Domyślnie

    Damian - czepiasz sie DD - spoko da sie odczytac.. mimo tego ze ja denka nosze I masz juz potwierdzenie dla swoich przypuszczen.
    W zwiazku z wieloma pytaniami na PW - moje tristary - 17 - 5x98 mozna zobaczyc tu
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...88c1924e9.html

  2. #32
    sabek_d
    Gość

    Domyślnie

    na prośbę Damiana nieskompresowane skany 25MB do ściągnięcia ze strony:
    felgi.rar

  3. #33
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    sabek_d, dzięki wielkie

    Bardzo ciekawy artykuł.
    Co ciekawe napisano, ze sam komfort jazdy na 17" jest nieznacznie gorszy od jazdy na felgach 16" Jakby tak rzeczywiście było to nie miał bym dylematu- tylko 17". Nie można bowiem niedocenić właściwości trakcyjnych tych felg. Trzymają się idealnie, trudno wyprowadzić samochód z równowagi. Problem tylko w tym, że to wszystko dotyczy plusów na równej drodze... W moim odczuciu 17" na polskie realia to co najmniej 1" ca dużo. Od kilku dni jeżdzę na oponach zimowych i to dopiero daje pełną frajdę z jazdy- bez stresu i wypatrywania dziur

    Z kolei ten wygląd na "siedemnastkach":


  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Gtv TS 916 Lusso, 156 JTD SportPack
    Postów
    261

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian
    sabek_d, dzięki wielkie

    Bardzo ciekawy artykuł.
    Co ciekawe napisano, ze sam komfort jazdy na 17" jest nieznacznie gorszy od jazdy na felgach 16" Jakby tak rzeczywiście było to nie miał bym dylematu- tylko 17". Nie można bowiem niedocenić właściwości trakcyjnych tych felg. Trzymają się idealnie, trudno wyprowadzić samochód z równowagi. Problem tylko w tym, że to wszystko dotyczy plusów na równej drodze... W moim odczuciu 17" na polskie realia to co najmniej 1" ca dużo. Od kilku dni jeżdzę na oponach zimowych i to dopiero daje pełną frajdę z jazdy- bez stresu i wypatrywania dziur

    Z kolei ten wygląd na "siedemnastkach":

    Obrazek
    Skuś się na 18-stki jak ja

  5. #35
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał redzi
    Skuś się na 18-stki jak ja
    Jeśli nie mieszkał bym w najbiedniejszej częsci Polski, gdzie drogi przypominają zaorane pola to uwierz mi- być może bym się skusił.

    Jeżdząc po Polsce dochodzę do wniosku że Lubelszczyźnie duuuuuuużo brakuje do Polskiego (nawet nie Europejskiego) standardu...

    Sad but true.

    :x

  6. #36
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Kalisz
    Auto
    Gtv TS 916 Lusso, 156 JTD SportPack
    Postów
    261

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian
    Cytat Napisał redzi
    Skuś się na 18-stki jak ja
    Jeśli nie mieszkał bym w najbiedniejszej częsci Polski, gdzie drogi przypominają zaorane pola to uwierz mi- być może bym się skusił.

    Jeżdząc po Polsce dochodzę do wniosku że Lubelszczyźnie duuuuuuużo brakuje do Polskiego (nawet nie Europejskiego) standardu...

    Sad but true.

    :x
    Żartowałem oczywiście bo wiem jak gdzie indziej wyglądają drogi i to jest po prostu porażka i brak słów, sam jak mam jechać np do Wrocławia czy inne miejsca gdzie drogi przypominają poligony to jade moim drugim autem bo Gtv-ki mi szkoda...

  7. #37
    grzybii
    Gość

    Domyślnie

    Mam w mojej Alfie 18'' i opony 225/40 R18
    NA autostradzie super - całą Holandie i Niemcy jechałem konkretnie - auto zachowywało się świetnie - przewidywalnie i dobrze trzymało sie drogi...

    Jak wjechałem do Polski - przez przejście w Olszynie - myślałem że sie rozpłacze...
    czułem jak mi sie wszystko w aucie rozkręca...potem wroclaw Krakow ok - ale w strone Rzeszowa - koleiny i ciągła walaka z autem żeby nie wypaść z drogi...

    Auto wygląda świetnie ale komfort umiarkowany...

    Na zime zakładam chyba 15 albo 16 stalowe ...

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bosniak_sg
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    2.0 JTS GT Selespeed 08r
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał RAQ
    rafter, no nie wiem czy Firebird 5litrow i o pojemnosci prawie 300KM to amerykanski tapczan To juz jest sportowy samochod i ma zawieszenie zestrojone jak wiele sportowych samochodow i rowniez ma krotki skok,i mowiac ''KOMFORT'' nie chodzilo mi tez o plyniecie po dziorach Np:u mnie na 16''/55/215 ja wpadlem w koleine to nie wiedzialem co sie z samochodem dzieje,a w Pontiac-u nic sie nie odczowa nie plywa na boki-chodzi mi o to ze wydaje mi sie ze trzeba do 156 zalozoc konkretne zawiesznie ze by to bylo jakos zestrojone.Samo obnizenie przez sprezyny nic nie daje.A audi A5 to tez ma zawieszenie z gornej polki i to napewno nie jest szosowe A w GTV tez jest utwardzane i sztywniejsze o mniejszym skoku-dlatego nawet na 18'' jezdzi sie ok.Takie jest moje zdanie.pozdro
    Jeżeli chodzi o Twoją pierwszą cześć posta dotyczącą amerykańskiego auta, to tak pontiac firebird o poj. 5 litrów i prawie 300 KM łał co za moc bo sie zesr... z wrażenia, TAK to jest TAPCZAN.

    Jeżeli chodzi o nowe audi A5 to chyba masz jakis kompleks mniejszości, jakie tam jest zawiecho z górnej półki?????? Weź się zastanów zanim napiszesz???? Najnormalniejsza płyta podłogowa i zawieszenie z A4. Inna rzecz że to autko to prawie nówka, a Twoja Bella z całym szacunkiem to przy A5 stare pudło, pomijajac rozwiązania techniczne sprzed 10 lat. Ale, żeby sprawie było za dość to wsiądź sobie do nowej Brery najlepiej 3.2 na 18, nawet na 19 i przejedź po naszych drogach, gwarantuje, że bedzie sie zachowywało tak samo jak wychwalane zawiecho "z górnej półki" w Audi.


    Wracając do tematu jeździłem rok czasu w mojej 156 SW na 18-kach 225/40 i to jest porażka, większe średnio o litr spalanie, przyspieszenie co najmniej o 1 sek. gorsze, predkość maksymalna o 20 km/h mniejsza, spocone dłonie na kierownicy, szczególnie w czasie deszczu w koleinach i wymiana końcówek drążków kier. co najmniej raz na pół roku. Teraz mam 17-ki 215/45 jest o niebo lepiej, ale niestety nadal nie jest to, to co bym chciał uzyskać, a napewno byłoby na 16-kach. Niestety nie zmienie na mniejsze bo walory estetyczne tu wygrywają i do omijania dziur i studzienek przez lata jazdy (zawsze na niższym zawieszeniu i ponad normą felgami w różnych autach) się przyzwyczaiłem.

  9. #39
    Użytkownik Ogier Avatar SEm
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Oborniki Śląskie
    Auto
    Brera + Alfa RWD
    Postów
    152

    Domyślnie

    grzybii to fakt, wstyd mi gdy wjeżdżam do Polski. Na co dzień jakoś obleci, człowiek do wszystkiego się przyzwyczai, ale wjazd od zachodu albo choćby z Czech to zawsze dla mnie ciężka chwila. Pociesza fakt że mamy ładniejsze dziewczyny . Ja mam 18" tylko dlatego, że w mniejsze hamulce nie weszły. I na zimę też nic nie zrobię. Cieszą mnie tylko te chwilę gdy ja spokojnie trzymam się toru na zakręcie a wszyscy zwalniają by nie wypaść, ogólnie dynamiczne lepiej się skręca na dużej feldze z małą ilością gumy.

  10. #40
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Dyskutujemy tutaj o felgach i ich rozmiarze. A ja chciałbym dodać, że owszem większe felgi i niższy profil oraz zwiększona szerokość opony gwarantują lepsze trzymanie zwłaszcza we wspomnianych zakrętach, ale jest jeszcze kwestia ET, albo też tulei dystansowych. Zmniejszone TE np. o 5 albo montaż tulei dystansowych niewiarygodnie wpływa na zachowanie samochodu w zakrętach. Przerabiałem to w przypadku Alfy 146, gdzie standardowe ET wynosi bodajże 43, a ja zmieniłem felgi z 15" na 16" i ET 35. Ponadto innej ingerencji w zawieszenie nie było, a efekt prowadzenia Alfy w zakrętach był po prostu niewiarygodny. Muszę stwierdzić, że obecnie moja 156 nie prowadzi się w zakręcie tak jak poprzednia - 146 po zmianie felg. Dlatego na wiosnę, kiedy zacznie się sezon lansu z pewnością zafunduję sobie tuleje dystansowe.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

Podobne wątki

  1. [159] Problem z rozmiarem opon oraz uwaga dotycząca felg stalowych..
    Utworzone przez slawmiodzio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-12-2014, 10:46
  2. Rodzinka 2+ 1 jaka alfe wybrac gt czy 159 plusy i minusy
    Utworzone przez peters2 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:46
  3. Felgi 17" w 156... jakie plusy i minusy?
    Utworzone przez AjRomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 21:50
  4. [147] JTD 1.9 Plusy i minusy samochodu
    Utworzone przez Nicodemus w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 23:54
  5. [156] Chcę kupić alfe ! plusy, minusy, opinie
    Utworzone przez jasiu87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 26-01-2008, 10:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory