Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 59

Temat: Plusy i minusy dużych felg, oraz szerokich opon...

  1. #1
    Damian
    Gość

    Domyślnie Plusy i minusy dużych felg, oraz szerokich opon...

    Witam,

    Dziś odebrałem Alfę po zmianie felg i opon na zimówe (zmiana z 17" na 16") i tak zacząłem się zastanawiać jakie w zasadzie są zasadniecze KORZYŚCI (poza wizualnymi) wynikające ze stosowania większych rozmiarów felg i - co często idzie w parze- niskoprofilowych opon ?

    Moje odczucia po zmianie na mniejsze felgi byly jak najbardziej pozytywne- mniejsze odczuwanie dziur, kolein, większa łatwość w manewrowaniu. Nie musiałem wypatrywać wszystkich dziur na mojej drodze tak jak często robię

    Jakie są wasze odczucia z jazdy na felgach o różnych rozmiarach, w jaki sposób większe koła wpływają na wytrzymałość zawieszenia, czy rozważacie w najbliższym czasie zmianę zestawu felgi+opony, a jeśli tak to na jaki i dlaczego ?

    P.S to jest jedyny temat na ktory nie znalazłem praktycznie nic na google :shock:

    Pzdr.

  2. #2
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Ooo coś dla mnie, rozważam bowiem siedemnastki + ewentualne obniżenie ;>

  3. #3
    adamodg
    Gość

    Domyślnie

    moje :
    lato 16" telefony - autko bardzo ale to bardzo mi się podoba i strat na komforcie nie odczułem dużych
    zima 15" stal i dekle - płaczę chociaz kołpaki mam org. alfa
    suma - jak kasa pozwoli na lato zakup 17" a na zimę zostawie 16" telefony

  4. #4
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek
    Ooo coś dla mnie, rozważam bowiem siedemnastki + ewentualne obniżenie ;>
    :mrgreen:

    Temat chyba bardzo potrzebny, bo każdy dąży żeby mieć "więcej(ksze)", ale chyba nikt się nie zastanawia po co?

    Cytat Napisał adamodg
    moje :
    lato 16" telefony - autko bardzo ale to bardzo mi się podoba i strat na komforcie nie odczułem dużych
    zima 15" stal i dekle - płaczę chociaz kołpaki mam org. alfa
    suma - jak kasa pozwoli na lato zakup 17" a na zimę zostawie 16" telefony
    Adamodg, jeździełeś wczesniej na chociażby przez chwile na 17"? Możesz opisać jakieś wrażenia. Ja znam to uczucie, ale w druga stronę z 17" na 16" i na dziurawych drogach zacząłem właśnie wątpić w sens posiadania takich kół... :roll:

    Ale na razie to tylko moje przemyślenia, poprate jednym dniem jazdy na 16"

    Zapraszam do syskusji :!:

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Największym plusem z amatorskiego punktu widzenia jest oczywiście wygląd. Ponadto felgi ze stopów lekkich są lżejsze od stalowych, zapewniają lepsze chłodzenie tarcz hamulcowych. Zastosowanie felg o większej średnicy warunkuje zastosowanie opon o mniejszym profilu, dzięki czemu samochód lepiej się prowadzi i pozwala na uzyskanie większych prędkości, aczkolwiek warunkiem jest w miarę równa droga. Niestety montaż dużych felg np. 17" kiedy oryginał to było 15" powoduje spadek komfortu oraz szybsze zużycie zawieszenia na naszych "drogach"
    Ja w lecie jeżdżę na 205/45/17, a zimą na 185/65/15 (bodajże, bo nie pamiętam...)
    Oczywiście po założeniu 15" kół zauważyłem zdecydowaną poprawę komfortu, ale nic poza tym.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    ja też jeżdże na 17". Komfortu nie ma, ale za nic nie zmienię na mniejsze jeśli będą fundusze to w przyszłym sezonie może jakieś 18" sobie zafunduję

    w nexii za to mam jako rekompensatę felgi standardowe czyli 13" żadna dziura mi nie straszna ;]

  7. #7
    adamodg
    Gość

    Domyślnie

    nie miałem jeszcze 17" - ale będę miał bo wg mnie przy np. .../50/17 nie bedzie źle
    a 16" telefony kupiłem bo to było niejako moje marzenie - zawsze mi sie podobały i w końcu je mam
    ale na lato chce 17" szprychy
    aha - Alcesiku - ja poza poprawa komfortu po zmianie na mniejsze zauważam jeszcze pogorszenie wyglądu it o mnie najbardziej boli

  8. #8
    Damian
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1
    Największym plusem z amatorskiego punktu widzenia jest oczywiście wygląd. Ponadto felgi ze stopów lekkich są lżejsze od stalowych, zapewniają lepsze chłodzenie tarcz hamulcowych. Zastosowanie felg o większej średnicy warunkuje zastosowanie opon o mniejszym profilu, dzięki czemu samochód lepiej się prowadzi i pozwala na uzyskanie większych prędkości, aczkolwiek warunkiem jest w miarę równa droga. Niestety montaż dużych felg np. 17" kiedy oryginał to było 15" powoduje spadek komfortu oraz szybsze zużycie zawieszenia na naszych "drogach"
    Róznica miedzy felgą stalową, a aluminiową oczywiście jest ogromna. Ale jaka jest ROZSĄDNA różnica między felgą 17", a np 16"? Chodzi mi o walony praktyczno-użytkowe, a nie wizualne. Ja po ostatniej zmianie byłem naprawę mocno zaskoczony tym, jak zamieszenie zaczęło wybierać nierówności, a różnicy w prowadzeniu (mimo, ze to zimowki) nie zauważylem. Czuć jednak , ze nie mam założonych az takich "walców" na kołach :mrgreen:



    ja też jeżdże na 17". Komfortu nie ma, ale za nic nie zmienię na mniejsze jeśli będą fundusze to w przyszłym sezonie może jakieś 18" sobie zafunduję
    ;]
    No własnie. Rozumiem, ze chodzi tylo i wylacznie o wygląd?? Czy dostrzegłeś może jakieś inne walory praktyczne?


    nie miałem jeszcze 17" - ale będę miał bo wg mnie przy np. .../50/17 nie bedzie źle
    Ja mam na lato 245/45/17 i jest... średnio. :roll: Szczególnie na lubelskich drogach.

    aha - Alcesiku - ja poza poprawa komfortu po zmianie na mniejsze zauważam jeszcze pogorszenie wyglądu it o mnie najbardziej boli
    I znowu mamy ten nieszczęszny wygląd Widzę, że jest to wiodący wyznacznik przy zakupie/zmianie felg na większe

    Czy ktoś ma doświadczenie w naprawach zawiechy po zmianie felg z miejszych na większe? Jak realnie wpływają na żywotność zawieszenia dodatkowe cale na końcu zawiasu? :mrgreen: Czy odczuwalny w samochodzie brak komfortu realnie przekłada się na zawiechę, czy na mniejszych kołach zawieszenie dostaje równie moco po dup*e, a jedynie nie jest to odczuwalne w kabinie?

    Pzdr.

  9. #9
    showtime
    Gość

    Domyślnie

    Jesli zalezy na wygladzie autka to wiadomo, jak najwieksza fela i jak najnizszy profil.
    Przez to lato jezdzilem na obwarzankach 14" + opona 65/185. Jezdzilo sie fajnie bo wygodnie i po dziurach w miare spokojnie. Teraz juz odkladam kase zeby na wiosne zmienic na te wymarzone 16 calówki

    Wiem ze to sie wiaze z czestsza wymiana zawiechy itp, ale to chyba wyglad sie najbardziej liczy W F1 tez nei jest wygodnie ;P

  10. #10
    RAQ
    Gość

    Domyślnie

    Ja mam 16'' letnie mialem 215/55 nie za fajna jazda szczegolnie w koleinach.Ale i tak mysle nad wiekszymi

Podobne wątki

  1. [159] Problem z rozmiarem opon oraz uwaga dotycząca felg stalowych..
    Utworzone przez slawmiodzio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-12-2014, 10:46
  2. Rodzinka 2+ 1 jaka alfe wybrac gt czy 159 plusy i minusy
    Utworzone przez peters2 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 24-01-2012, 17:46
  3. Felgi 17" w 156... jakie plusy i minusy?
    Utworzone przez AjRomek w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 02-09-2010, 21:50
  4. [147] JTD 1.9 Plusy i minusy samochodu
    Utworzone przez Nicodemus w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-02-2009, 23:54
  5. [156] Chcę kupić alfe ! plusy, minusy, opinie
    Utworzone przez jasiu87 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 26-01-2008, 10:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory