Strona 16 z 24 PierwszyPierwszy ... 6789101112131415161718192021222324 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 236

Temat: Problemy z VDC, ABS, hill holder (VDC / hill holder unavailable)

  1. #151
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1979 Zobacz post
    hamulec ręczny lata jakby była zerwana linka.
    Zająłbym się tym tematem. Może mechanizm hamulca ręcznego zamarzł (link lub odpowiednie elementy przy zacisku). I być może tu leży problem (zaciśnięte koło wolniej się obraca i komputer VDC wariuje – podobnie jak wariuje gdy zostaną założone różnej wielkości koła).

    Czy mam się bać, że to coś poważnego, czy raczej to nagłe zgaszenie silnika na początku wywołało komunikat o słabym ciśnieniu oleju i dlatego komputer na chwilę zwariował? Na dodatek w czwartek mam dłuższy wyjazd i to w miejsce, gdzie raczej trudno będzie o pomoc...
    Komunikat o braku ciśnienia oleju wynika z tego, że gdy zdusiłeś silnik, to zniknęło ciśnienie oleju (to dość jasne, bo silnik się wyłączył, po prostu komputer nie zdążył przez ułamek sekundy tego zanotować. I nie należy go wiązać z drugim komunikatem. IMHO.

  2. #152
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 8v
    Postów
    58

    Domyślnie

    zaciski sprawdzałem latem ręczny odbija,odpada to nie to akumulator nowy bosch.

  3. #153
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    AR 159 120KM
    Postów
    79

    Domyślnie

    Jahu, dzięki, myślę że trafiłeś w dziesiątkę z ręcznym. Dzięki też osobie, która przeniosła temat, bo dzięki niej na trzeciej stronie znalazłem identyczną sytuację u kolegi Intruza, cytuję: "Wczoraj pojawił się u mnie identyczny problem, wraz z z nadejściem mrozu...Okazało się ,że zamarzł hamulec ręczny...Najprawdopodobniej do linki dostała się woda i ręczny po zaciągnieciu już nie odbił z powrotem. Zapaliły się wszytkie kontrolki od systemów hamulcowych! Po wyjsciu z auta sprawdziłem temp. felg i jedna z tyłu prawie parzyła".

    Tyle, że u mnie to dziwne, że ręczny (wajcha) dał się spuścić, ale hamulec trzymał - i wcale nie zakopałem się w śniegu, jak sądziłem (nawet się dziwiłem, bo było go mało), tylko trzymało mi koło. Dlatego też zgasło auto. I dalej dziwne, że po 10 min. jazdy hamulec "wrócił". Na co to może wskazywać? Zrobię tak, że póki co nie będę używał ręcznego, a na dniach przejadę się do mechanika.

  4. #154
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar juhass
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Giulietta MA 2011; Giulia 2021 USA
    Postów
    539

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz1979 Zobacz post
    Tyle, że u mnie to dziwne, że ręczny (wajcha) dał się spuścić, ale hamulec trzymał - i wcale nie zakopałem się w śniegu, jak sądziłem (nawet się dziwiłem, bo było go mało), tylko trzymało mi koło. Dlatego też zgasło auto. I dalej dziwne, że po 10 min. jazdy hamulec "wrócił". Na co to może wskazywać? Zrobię tak, że póki co nie będę używał ręcznego, a na dniach przejadę się do mechanika.
    Brudne, zaniedbane mechanizmy ręcznego przy kołach i nieszczelna linka, do której dostaje się wilgoć... Miałem dokładnie tak samo- pomogło gruntowne czyszczenie i smarowanie mechanizmów poruszających tłoczkiem przy zacisku. Pomogło doraźnie- teraz staram się nie używać ręcznego w zimie. Aby usterkę wyeliminować definitywnie trzeba by wymienić linki ręcznego, co jest dość kłopotliwe ze względu na ich umieszczenie (w kabinie...).

  5. #155
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 159 JTDm 8v 120km, 2005
    Postów
    12

    Domyślnie

    Czujnik kąta skrętu sprawdzony - wszystko ok. Jestem na 10000% już pewny że to wina centralki - wszystkie inne rzeczy z tego wątku sprawdziłem. Zamawiam centralkę tą pod tunelem
    Ostatnio edytowane przez zigi ; 09-12-2013 o 17:08

  6. #156
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 8v
    Postów
    58

    Domyślnie

    oki ziom zamawiaj i daj znać bo czekam z niecierpliwością pzd

  7. #157
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 8v
    Postów
    58

    Domyślnie

    no i jak centralka wymieniona ???

  8. #158
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 159 JTDm 8v 120km, 2005
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał CezarCLK Zobacz post
    no i jak centralka wymieniona ???
    Centralka jeszcze nie dotarła... niestety. Wymiana trochę się opóźni ze względu na mój wyjazd niestety.... jak tylko zamontuje to dam znać

    - - - Updated - - -

    Właśnie dostałem centralkę... podłączona, błędy dały się skasować, osiowanie proxy zrobione, czujnik skalibrowane... W KOŃCU SIĘ UDAŁO i nie mrugają te pierdoły na zegarach. A jaka satysfakcja że samemu się naprawiło heheh. Tak więc jak ktoś ma błędy takie jak ja to raczej stu procentowa wina centralki pod tunelem. Przed zakupem sprawdzić numery na swojej centralce bo są różne na allegro.
    Pozdrawiam !

  9. #159
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    Alfa 159 1.9 8v
    Postów
    58

    Domyślnie

    no to szukam centralki i dzięki wielkie za pomoc

    - - - Updated - - -

    a napisz mi kolego czy jak podłączyłeś centralke to odrazu zgasły kontrolki czy dopiero po skasowaniu błędów pzd

  10. #160
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa 159 JTDm 8v 120km, 2005
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał CezarCLK Zobacz post
    no to szukam centralki i dzięki wielkie za pomoc

    - - - Updated - - -

    a napisz mi kolego czy jak podłączyłeś centralkę to od razu zgasły kontrolki czy dopiero po skasowaniu błędów pzd
    Kurde i tu nie wiem bo nie odpalałem auta tylko od razu po zamontowaniu skasowałem błędy.

    starą centralkę przelutuje i sprawdzę puki tunel nie zamontowany może jakieś zimne luty były i dlatego to świrowało, u mnie na kompie nawet jak auto stało na równym to parametry czujnika odchylenia/przyspieszenia świrowały od razu na dzień dobry, wykres skakał góra dół i ciągle różne wartości dlatego auto pewnie przy odpalaniu od razu dawało błąd bo był odczyt jakiś zmian położenia i to o spore wartości.

    Auto po próbie pseudo driftu wszystko śmiga elegancko, koryguje poślizg. uff
    Ostatnio edytowane przez zigi ; 11-12-2013 o 20:56

Podobne wątki

  1. [159] VDC / Hill Holder Unavailable. Consult Handbook
    Utworzone przez berez w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-07-2019, 12:08
  2. [159] hill holder unavailable
    Utworzone przez teologik w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 06-03-2019, 18:08
  3. [159] VDC / Hill Holder Unavailable - czyżby problem rozwiązany ???
    Utworzone przez carramba w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 21-01-2019, 19:09
  4. [159] [159] Problemy z VDC, ABS, hill holder (VDC / hill holder unavailable) nie odpala
    Utworzone przez arci22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-10-2014, 21:50
  5. [159] Hill holder
    Utworzone przez Mazi88 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-08-2014, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory