Strona 59 z 175 PierwszyPierwszy ... 9495051525354555657585960616263646566676869109159 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 581 do 590 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #581
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A jak wygląda smarność paliwa z tymi dodatkami?
    A jakieś pytanie pomocnicze - bo nie wiem co odpowiedzieć O jaką smarność chodzi? Lepkość?

    Mieszalność Eni sprawdzałem organoleptycznie, podobnie mineralny Valvoline 2T - nie osiadają na dnie, szybko mieszają się z paliwem, nagaru prawie zero, dymu jak na lekarstwo, nic się nie zatarło. Ale to przypadki mieszania tych olejów z benzyną.

  2. #582
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    To ja mam durne pytanie, na które nie do końca znalazłem pytanie po tych 60 bez mała stronach.

    Generalnie leje się 2T, żeby poprawić smarowanie wtrysków i pompy paliwa. Ok, ma sens - w końcu po to 2t stworzono: żeby smarować i jechać

    Nurtuje mnie tylko jedno - czy 2T jest lepszy od środków dedykowanych do paliwa (np. wspominanej tu firm Kleen Flo)? Cenowo wychodzi to samo - KF to 15-16 PLN za 200 ml przy czym na 75 l ON daje się 50 ml środka - więc buteleczka na 4 tankowania. Litr 2T z Orlenu kosztuje 13-15 PLN i też starcza na 4 tankowania (licząc po 250 ml na pełen zbiornik ON w AR 156).

    Jest jakiś szczególny powód dla którego lepiej używać 2T niż środków dedykowanych do poprawienia ON? Lepsze właściwości, mniejsza szkodliwość, cokolwiek (poza dostępnością)?

  3. #583
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    moim zdanie olej jest z natury do smarowania. dodatek to ładnie czyści układ. Jak pisali moi przedmówcy to czasem też zaleca się dodatku. Laboratorium prawdę Ci powie.

  4. #584
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    Idąc dalej... jak się do tego ma paliwo ON V-power? Może wychodzi na to samo, a nie trzeba się babrać?

  5. #585
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Chodziło mi bardziej o dodatki w tym stylu: Smar do silników Diesla. W teorii ma robić dokładnie to samo co 2T - polepszać zdolności paliwa do smarowania układów silnika. I cenowo wychodzi to samo, co 2T.

    Skoro istnieją dodatki smarujące, w podobnej cenie (a nawet tańsze jeżeli porówna się z LM czy Ravenolem), a mimo to poleca się 2T to na chłopski rozum 2T ma jakąś istotną przewagę. Tylko jaką? Stąd moje pytanie.

    Znalazłem takie porównanie

    Widać 2T + diesel zajmuje także ludzi za wielką sadzawką. W poście nr 9 jest porównanie środków jakie oni tam stosują. W skrócie wg efektywności patrząc od góry (w nawiasie wynik testu HFRR po dodaniu):

    1) Biodiesel (u nich z soi), dodawany w stosunku 1:50 (221)
    2) Opti-lube XPD, 1:256 (317)
    3) Uniwersalny dodatek FPFF do paliwa, 1:640 (439)
    4) Opti-Lube Summer Blend, 1:3000 (447)
    ...
    7) Super Tech Outboard 2-cycle TC-W3 (ichnie 2T), 1:200 (474)


    Zaraz po tym jest polecony już na tym forum Standayne Lubricity Formula, 1:1000 (479). Z ciekawostek: na 13 pozycji jest używany (po 5000 mil) olej silnikowy 15w40 Shella i jest ostatni z produktów który wniósł jakąś poprawę. Wszystkie poniżej (w tym dedykowane lubrykanty) pogarszały właściwości paliwa. Wg opisu paliwem był standardowy, niczym nie ulepszony ON.

    Wychodzi więc na to, że jeżeli nie uda się w Polsce zdobyć któregoś z produktów z miejsc 1-6 to olej 2T jest najlepszym rozwiązaniem. Hmm... ciekawe tylko jakie są europejskie odpowiedniki tych 6-ciu najlepszych produktów, bo odpowiednik tego 2T dałoby się pewnie znaleźć porównując karty olejów
    Ostatnio edytowane przez jersey ; 12-12-2013 o 18:58 Powód: Dodanie ciekawych danych z innego forum

  6. #586
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    Cytat Napisał mateuszszar Zobacz post
    Idąc dalej... jak się do tego ma paliwo ON V-power? Może wychodzi na to samo, a nie trzeba się babrać?
    Dodatki dodawane do paliwa uszlachetnianego są o wiele tańsze niż to wynika z ceny paliwa. Finansowo średnio. Co do tego smaru to wydaje mi się, że ciężej jest go dozować. zrób 0,5 ml a 20ml to łatwiej.

  7. #587
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Tu jest PDF z wynikiem testu który został zacytowany w linku podanym wyżej, jeżeli kogoś by to interesowało: http://www.johnfjensen.com/Diesel_fu...itive_test.pdf

  8. #588
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    A jakieś pytanie pomocnicze - bo nie wiem co odpowiedzieć O jaką smarność chodzi? Lepkość?
    Smarność paliwa:
    http://www.motochemica.pl/wyniki-tes...-paliw-diesla/
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lubricity
    Tak zapytałem, ponieważ subiektywnie każdy może polecić cokolwiek Akurat jeśli chodzi o różnicę między LM 2T a Orlen Semisynth, użytkowinicy forum Avensis wykonali takie badania.
    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Tu jest PDF z wynikiem testu który został zacytowany w linku podanym wyżej, jeżeli kogoś by to interesowało: http://www.johnfjensen.com/Diesel_fu...itive_test.pdf
    Szkoda właśnie, że nie mamy takiego testu dla środków ogólnie dostępnych.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #589
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Wiadomo przynajmniej, że Kleen jest 2x gorszy od 2T, a Stanadyne jest na równym poziomie lub 4x gorsze zależnie od rodzaju.

    Na razie będę zalewał 2T bo Opti-Lube i FPPF w Polsce się nie dostanie. A na ebayu Opti to 40$ za galon. FPPF to 135$ za 260 ml na Amazonie. Cuda amerykańskiej chemii raczej nie dla nas

    Za to udało mi się znaleźć skład Opti-Lube XPD:

    Petroleum naphtha From 52 to 63 percent
    Trimethylbenzene From 13 to 21 percent
    2-Ethylhexyl nitrate From 6.6 to 13 percent
    1 ,2,4-Trimethylbenzene 6 12.percent
    1 ,3,5-Trimethylbenzene From 3.3 to 6.6 percent
    Propylene glycol ether From 3.6 to 6.6 percent
    Xylene 3 percent
    Cumene 2 percent
    Naphthalene 1.5% IARC Suspect Carcinogen NTP Carcinogen
    Ethylbenzene 0.7% IARC Suspect Carcinogen


    Będę teraz szukał składów różny europejskich super lubrykantów do ON i porównywał. Może się coś znajdzie. Muszę przyznać, że temat całkiem mnie wciągnął
    Ostatnio edytowane przez jersey ; 13-12-2013 o 22:53

  10. #590
    Użytkownik Świeżak Avatar supermajku
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    156 SW 1,9 JTD 2001 115 PS
    Postów
    152

    Domyślnie

    Cytat Napisał jersey Zobacz post
    Będę teraz szukał składów różny europejskich super lubrykantów do ON i porównywał. Może się coś znajdzie. Muszę przyznać, że temat całkiem mnie wciągnął
    Poproszę o ciebie abyś tego dokonał. Razem wspólnymi silami dokonamy czegoś fajnego. A ja już myślę jakby tutaj zrobić dozownik automatyczny do paliwa...

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory