Z którego roku jest Twoje auto? Jak wygląda kolektor dolotowy?
Z którego roku jest Twoje auto? Jak wygląda kolektor dolotowy?
"For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson
Rok 2007. Kolektor dolotowy jest plastikowy. Nie był ściągany od kiedy posiadam auto. Kolektor może być powodem dostawania się oleju do odmy?
Ostatnio edytowane przez Fleyvor ; 14-12-2013 o 17:27
Akurat pewna ilość oleju w kolektorze ssącym przy naszych silnikach jest dopuszczalna. Również w dolocie przed turbo, za sprawą owej odmy.
Biały dymek zaraz po starcie to też dość częsta przypadłość. Może wynikać z rozszczelnienia kolektora właśnie - na Twoim miejscu bym tam zajrzał. Zwłaszcza, że masz plastikowy![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
No dobrze ale pewna ilość oleju to jest ile? Właśnie zamieściłem zdjęcia i ten czarny pasek na dolocie do turbiny to jest olej. Taka ilość powinna tam być? No i jeszcze to, że przed regeneracją puszczała o wiele wiele większego białego bąka. Teraz puszcza ale delikatnie, czyli logicznie rzecz biorąc zmieniło się po zmianie turbiny.
Mechanik podpowiedział mi żeby spróbować zdjąć przewód od odmy, oba miejsca zaślepić, pojeździć i sprawdzić czy olej znikł z przewodu od turbo. Tylko jakie mogą być konsekwencje takiej jazdy?
Zmień mechanika.
Normalna ilość to hmm... powiedzmy że jest to warstwa filmu olejowego na wewnętrznych ściankach rurek. Nie żeby kałuża stałaAle w JTD olej zawsze będzie. Wydaje mi się, że ilość oleju na zdjęciach jest w porządku. Zawsze możesz skontrolować to za jakiś czas.
Bierzesz poprawkę na niskie temperatury i parę wodną wydostającą się z wydechu? Bo może się okazać, że wszystko jest OK.
Ostatnio edytowane przez magil ; 15-12-2013 o 12:20
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Biały dymek w sekundzie od odpalenia nie jest parą wodną bo czuć spalany olej - ropę. Później ustaje - wyjadę z garażu zamykam go i przy niskiej temperaturze i sporej wilgotności na dworze auto zaczyna dymić na biało bezwonnie czyli para i po przejechaniu kilku km ustaje.
Martwi mnie i zastanawia tylko i wyłącznie to dlaczego dymienie tak znacznie zmniejszyło się po regeneracji turbo mimo, że olej w przewodzie tak samo jak był tak i jest.
Magil mówisz o warstwie filmu olejowego na ścianach rurek - u mnie jak sam widzisz jest to stróżka oleju biegnąca w dolnej części turbo w żaden sposób nie rozprowadzona.
Jak obserwuje Twoje zmagania i moje dość podobne objawy to zaczynam się bać... Oddaję w tym tygodniu Alfonsa do PabloGarage i mam nadzieję, że bedzie OK, a rachunek mnie nie zrujnuje bo "mikołaja w tym roku nie będzie"![]()
Ostatnio edytowane przez Kupujacy123 ; 15-12-2013 o 16:56
Kupujący123 mam nadzieje że dasz znać co się okaże w Twojej sytuacjiJa u siebie ciągle stawiam na turbo. Pojeżdżę trochę po mechanikach może ktoś coś mi powie co jest do dupy. Jeździłem już paroma samochodami ale nigdy aż takich problemów nie miałem... Zrzucę jeszcze kolektor dolotowy i oddam auto do innego warsztatu żeby zdiagnozowali po swojemu. Wtedy będę wiedział czy oddawać po raz kolejny turbo na gwarancję. Ogólnie masakra...
![]()
zrzuce na dniach jakoś ten kolektor i zobacze co tam sie dzieje oby pomogłomoze ten delikatny dymek będzie jego przyczyną oby
a tak z czystej ciekawości czy ma ktoś jakieś zdjęcie wlotu tej turbinki? Tylko dla porównania z moją
![]()