Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Temat: [145] Ładowanie alternatorem

  1. #21
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał aquarius01
    Cytat Napisał Lukasz A.
    aquarius01 dobrze gadasz choc ja sie nie spotkalem jeszcze z uszkodzeniem alternatora uzywajac kabli rozruchowych.Jest to mozliwe aczkolwiek w malym stopniu.Inaczej nie byloby tzw "matek" czyli prostownikow z funkcja uruchamiania auta z padnietym aku.
    Dlatego też zaznaczyłem, że mówimy o znacznym poziomie rozładowania aku. Zdrowo poniżej 10 V - jak napisałem "jak się zostawia samochód z włączonym radiem na trzy dni" aby było porównanie - wczoraj na parkingu spotkałem takiego delikwenta, co się dziwił dlaczego po odpaleniu samochodu "z kabla" od kolegi świeci mu się kontrolka ładowania. Ten sympatyczny kolega jeździł Puntolotem z pierwszej serii to przez sentyment do PI trochę mu pomogłem przy okazji, choć konkluzja nie była dla niego miła

    Lekkie rozładowanie, czyli takie, które nie pozwala jedynie na ruszenie rozrusznikiem to jeszcze nie problem i tutaj zarówno kable rozruchowe jak i "matek" ma sens - przy dużych urządzeniach rozruchowych jest jeszcze sporo automatyki, która zabezpiecza instalację przed pochodnymi dużych prądów w układzie
    odpalanie z kabli przy mocno wyladowanym akumulatorze jest calkowicie bezpieczne.wystarczy zastosowac sie do jednego:po podlaczeniu aut kablami "dawca pradu"laduje nasz aku(silnik dawcy pracuje) przez kilka minut(minimum 10).poza tym diody maja spory zapas mocy i napewno im to nie zaszkodzi.bardziej na przeciazenie wrazliwe jest uzwojenie stojana.co do regulatora to nie plynie przez niego prad ladowania a wzbudzenia.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  2. #22
    Użytkownik Świeżak Avatar dencior
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska
    Auto
    159 jtdm 8v; DL1000
    Postów
    95

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukasz A.
    Wychodzi z tego ze Ci sie zasiarczyla cela.1,28 jest super,1,26 jakies 75% sprawnosci a 1,2 to juz zgon celi.Najlepiej przeloz aku na dobry i zobacz wtedy jak Ci kreci rozrusznik.
    W sumie jak teraz pomyślę, to ostatnio trochę dłużej rozrusznik kręcił niż dawniej.
    Chba czeka mnie wymiana aku. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

  3. #23
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    odpalanie z kabli przy mocno wyladowanym akumulatorze jest calkowicie bezpieczne.wystarczy zastosowac sie do jednego:po podlaczeniu aut kablami "dawca pradu"laduje nasz aku(silnik dawcy pracuje) przez kilka minut(minimum 10).poza tym diody maja spory zapas mocy i napewno im to nie zaszkodzi.bardziej na przeciazenie wrazliwe jest uzwojenie stojana.co do regulatora to nie plynie przez niego prad ladowania a wzbudzenia.
    brawo lesio146 sam bym tego lepiej nie ujal

    Cytat Napisał dencior
    W sumie jak teraz pomyślę, to ostatnio trochę dłużej rozrusznik kręcił niż dawniej.
    Chyba czeka mnie wymiana aku

    Najpierw przeloz od kogos kto ma dobry aku.Bedziesz wtedy pewien na 100 ze to aku jest padniety.Jezeli poczujesz roznice to juz wiesz co robic.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    odpalanie z kabli przy mocno wyladowanym akumulatorze jest calkowicie bezpieczne.wystarczy zastosowac sie do jednego:po podlaczeniu aut kablami "dawca pradu"laduje nasz aku(silnik dawcy pracuje) przez kilka minut(minimum 10).poza tym diody maja spory zapas mocy i napewno im to nie zaszkodzi.bardziej na przeciazenie wrazliwe jest uzwojenie stojana.co do regulatora to nie plynie przez niego prad ladowania a wzbudzenia.
    To wiesz Ty, to wiem ja i jeszcze jakiś odsetek kierowców. Znakomita większość będzie odłączać akumulator podczas odpalonego silnika i wykonywać tego typu brednie. Pisząc te słowa potwierdziłeś to, co napisałem wcześniej jedynie mniej technicznym językiem, po to aby ZU mogli to sobie wyobrazić i zrozumieć
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

Podobne wątki

  1. Problemy z alternatorem jtd 8v
    Utworzone przez gheck w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 02-02-2015, 13:47
  2. [159] Problem z alternatorem
    Utworzone przez sickboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-05-2014, 20:50
  3. Problem z alternatorem?
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-03-2011, 22:31
  4. problem z alternatorem
    Utworzone przez rashitmc w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 28-12-2009, 20:36
  5. [155] Problem z alternatorem
    Utworzone przez Wielki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-06-2008, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory