Strona 4 z 18 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 173

Temat: 2.5 v6 nierówna praca na wolnych obrotach

  1. #31
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Np. totalny brak mocy
    Sam mam czerwone blokady i faktycznie nie są idealnie spasowane - z tego co mówił mechanik umożliwiają ruch w pewnym zakresie, a że koła są pływające, to generalnie d..pa jest.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #32
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    tak z ciekawości zapytam choć wydaje mi sie, ze znam odpowiedź. Czy są jakieś negatywne skutki dla silnika gdyby jeździć jakiś czas na przesunietym rozrządzie? Innymi słowami co sie może stać?

  3. #33
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Póki nie dojdzie do mechanicznego uszkodzenia to niby nic ale wybijające się poduszki czy niepełna moc to nie jest zbyt dobrze.

  4. #34
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    tak z ciekawości zapytam choć wydaje mi sie, ze znam odpowiedź. Czy są jakieś negatywne skutki dla silnika gdyby jeździć jakiś czas na przesunietym rozrządzie? Innymi słowami co sie może stać?
    Z tego co wiem przy przesuniętym rozrządzie może występować spalanie stukowe. ECU próbuje temu zapobiec zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu, ale ma jakiś ograniczony zakres regulacji. Efekt jest taki, że kąt wyprzedzenia jest ciągle na końcu regulacji (widać to na kompie), a mimo to może czasem dochodzić do spalania stukowego, co jak wiadomo niszczy silnik.
    Opisana wyżej sytuacja zachodzi chyba tylko przy przesunięciu w jedną stronę. Dużo tych chyba - musiałby się wypowiedzieć jakiś mechanik.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  5. #35
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Jakby faktycznie rozrząd był przesunięty to chyba by czujnik wałka pokazał błąd? W nowszych autach się z tym spotkałem ale czy w mojej alfie powinno cos takiego pokazac nie wiem. Po wczorajszym zczytaniu błędów nic nie było takiego. Jutro zostawiam furke na "przetrzepanie" ecu

  6. #36
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    V624V jest tak wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu, że wystarczy drobniutkie przesunięcie np na nie oryginalnych blokadach i już będzie źle chodził. A żaden czujnik tego jeszcze nie zauważy. To nie 12V że na znaki się składa i jest dobrze.

  7. #37
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Dostałem interfejs i podpiąłem pod sterownik silnika przez FiatEcuScan. Nie mam żadnych błędów (DTC), parametry silnika wydają się być ok, choć nie mam wykazu wartości referencyjnych, po prostu sprawdzałem "na czuja". Zeszłej nocy naładowałem prostowinikiem akumulator i falowanie obrotów ustało, ale nierówna praca wciąż pozostała. Jutro spróbuję zdjąć filtr powietrza, dolot , przepływomierz, przepustnicę i kolektor ssący. Dzisiaj organoleptycznie sprawdziłem przewody, odma jest łatana, ma kawałek rurki w przewodzie, próbowałem ją odpiąć podczas pracy silnika, ale nie wpłynęło to na jego prace co jest dziwne (mam lewe powietrze w układzie ssącym ? ) Nie jeździłem wcześniej alfą z silnikiem 2.5 v6, ale mam wrażenie że brakuje mi mocy, silnik nie zbiera się tak jak powinien.

    Muszę wyczyścić przepustnicę bo smarując tulejkę wybieraka skrzyni biegów zdejmowałem przewód łączący filtr z przepustnicą i widziałem tam trochę oleju. Czyścić benzyną ekstrakcyjną ?

    Wypadanie zapłonu jest sygnalizowane przez zgłoszenie błędu w sterowniku, czy trzeba przeprowadzać manualnie testy świec i cewek z poziomu FiatEcuScan ?

  8. #38
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Wypadanie zapłonu jest sygnalizowane przez zgłoszenie błędu w sterowniku
    Przed 2000r (CF2) NIE (ECU 2.1)
    Po 2000r (CF3) TAK (ECU 3.1)
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #39
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Ale CF3 było później. 2002? Czyż nie?
    Moc auta najłatwiej sprawdzić czy trzyma serię "do setki".

  10. #40
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    a to wszystko nie weszło w 2000 roku przy okazji nowych norm emisji spalin? jeśli w 2002 to sorry za błąd..
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. Nierówna praca silnika na wolych obrotach V6
    Utworzone przez MISZEL w dziale 166
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 25-07-2016, 18:43
  2. [146] nierówna praca na wolnych obr. i delikatne dzwonienie przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez marcink70 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-02-2014, 22:29
  3. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 22:42
  4. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach.
    Utworzone przez Radu w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-03-2012, 22:06
  5. [146] nierówna praca i drgania na wolnych(lpg)
    Utworzone przez Binda w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-04-2009, 18:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory