Np. totalny brak mocy![]()
Sam mam czerwone blokady i faktycznie nie są idealnie spasowane - z tego co mówił mechanik umożliwiają ruch w pewnym zakresie, a że koła są pływające, to generalnie d..pa jest.
Np. totalny brak mocy![]()
Sam mam czerwone blokady i faktycznie nie są idealnie spasowane - z tego co mówił mechanik umożliwiają ruch w pewnym zakresie, a że koła są pływające, to generalnie d..pa jest.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
tak z ciekawości zapytam choć wydaje mi sie, ze znam odpowiedź. Czy są jakieś negatywne skutki dla silnika gdyby jeździć jakiś czas na przesunietym rozrządzie? Innymi słowami co sie może stać?
Póki nie dojdzie do mechanicznego uszkodzenia to niby nic ale wybijające się poduszki czy niepełna moc to nie jest zbyt dobrze.
Z tego co wiem przy przesuniętym rozrządzie może występować spalanie stukowe. ECU próbuje temu zapobiec zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu, ale ma jakiś ograniczony zakres regulacji. Efekt jest taki, że kąt wyprzedzenia jest ciągle na końcu regulacji (widać to na kompie), a mimo to może czasem dochodzić do spalania stukowego, co jak wiadomo niszczy silnik.
Opisana wyżej sytuacja zachodzi chyba tylko przy przesunięciu w jedną stronę. Dużo tych chyba - musiałby się wypowiedzieć jakiś mechanik.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Jakby faktycznie rozrząd był przesunięty to chyba by czujnik wałka pokazał błąd? W nowszych autach się z tym spotkałem ale czy w mojej alfie powinno cos takiego pokazac nie wiem. Po wczorajszym zczytaniu błędów nic nie było takiego. Jutro zostawiam furke na "przetrzepanie" ecu
V624V jest tak wrażliwe na precyzję ustawienia rozrządu, że wystarczy drobniutkie przesunięcie np na nie oryginalnych blokadach i już będzie źle chodził. A żaden czujnik tego jeszcze nie zauważy. To nie 12V że na znaki się składa i jest dobrze.
Dostałem interfejs i podpiąłem pod sterownik silnika przez FiatEcuScan. Nie mam żadnych błędów (DTC), parametry silnika wydają się być ok, choć nie mam wykazu wartości referencyjnych, po prostu sprawdzałem "na czuja". Zeszłej nocy naładowałem prostowinikiem akumulator i falowanie obrotów ustało, ale nierówna praca wciąż pozostała. Jutro spróbuję zdjąć filtr powietrza, dolot , przepływomierz, przepustnicę i kolektor ssący. Dzisiaj organoleptycznie sprawdziłem przewody, odma jest łatana, ma kawałek rurki w przewodzie, próbowałem ją odpiąć podczas pracy silnika, ale nie wpłynęło to na jego prace co jest dziwne (mam lewe powietrze w układzie ssącym ? ) Nie jeździłem wcześniej alfą z silnikiem 2.5 v6, ale mam wrażenie że brakuje mi mocy, silnik nie zbiera się tak jak powinien.
Muszę wyczyścić przepustnicę bo smarując tulejkę wybieraka skrzyni biegów zdejmowałem przewód łączący filtr z przepustnicą i widziałem tam trochę oleju. Czyścić benzyną ekstrakcyjną ?
Wypadanie zapłonu jest sygnalizowane przez zgłoszenie błędu w sterowniku, czy trzeba przeprowadzać manualnie testy świec i cewek z poziomu FiatEcuScan ?
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html
Ale CF3 było później. 2002? Czyż nie?
Moc auta najłatwiej sprawdzić czy trzyma serię "do setki".
a to wszystko nie weszło w 2000 roku przy okazji nowych norm emisji spalin? jeśli w 2002 to sorry za błąd..
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html