Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: Swap innego silnika

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 105km *NEED SWAP!*
    Postów
    154

    Domyślnie Swap innego silnika

    Witam. Mam takie pytanie myśląc o przyszłości bo kiedyś będę chciał swapowac silnik. Pytanie czy silnik od jakiegoś auta by pasował do Alfy? Jak jest z przekładka od 2.0, co musiałbym mieć jaka skrzynia etc. No i czy od innego auta, jakiego? Da rade swapnac silnik.

  2. #2
    Użytkownik Ogier Avatar ar.192
    Dołączył
    12 2012
    Auto
    byly 156 2.0TS nero, 156 2.5 V6nero, 147fl rosso SZUKAM 159
    Postów
    152

    Domyślnie

    to jest temat szeroki jak morze. tez myslalem o takich rzeczach bo mam ten sam silnik co Ty. ale mysle, ze taniej jest sprzedac auto, dolozyc to co mialbys wydac na swpa i kupujesz auto z fabrycznie duzo wieksza moca, bez rzezby, problemów i nerwów. takie moje zdanie.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Zmień na 1.8 TS 144KM i ci wystarczy. Będziesz potrzebował silnika, komputera, dolotu z elektrozaworem wariatora oraz wiązke od elektrozaworu do komputera. Tyle chyba wystarczy.
    Gdybyś miał wersję 120KM to byś podmieniał tylko słupek.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    m4tinez, zrób, pokaż wykres z jakiejś porządnej hamowni, że działa a dopiero potem mów, że sam słupek wystarczy. Niech pokaże ponad 140KM na jakimś porządnym sprzęcie(czyt. MAHA) - wtedy będzie wiadomo, że działa.

    A swapować można wszystko wszędzie, jak masz pieniądze to można włożyć kompletny napęd z Evo na przykład.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    siewcu, poszukaj dokładnie na forum to znajdziesz już takie tematy.
    Jeden kolega z forum tez teraz włożył 1.8 zamiast 1.6 i nie narzeka. Wszystko chodzi jak należny.
    A niby czemu miałoby nie mieć 140KM jak przekłada sterownik silnika, dolot i kolektor wydechowy ?
    Albo wejdź sobie na angielskie forum alfaowner, tam już są normalnie wykresy z hamowni po takim swapie i normalnie ludzie mają po 141-142KM. Sam będę taki swap robił, a gdybym go nie był pewny to bym nie robił.
    Sorry ale ja nie piszę bajek z nie wiadomo skąd. Jak czegoś jestem pewny to pisze.

    Z tym napędem z EVO to też dowaliłeś, koledze zależy żeby sobie wsadzić tylko mocniejszy silnik a ty go posyłasz na krojenie pół auta by wsadzić napęd z EVO
    Chciałem tylko zauważyć ze 147 jest oparta na CAN, i wsadzenie silnika z innego samochodu będzie się wiązało z bardzo dużymi problemami. Dlatego jak chcemy osiągnąć większą moc bez dużych problemów, to powinniśmy tylko swapować na większy silnik TS.


    Siewcu, 1.8 w 156 pracuje na dokladnie takim samym sterowniku silnika co 1.6 w 147, więc już wiele razy było pisane że podmianka sterownika nie jest konieczna, gdyż jest on samo adaptacyjny.
    Ostatnio edytowane przez m4tinez ; 21-01-2014 o 21:03

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    To co ludzie piszą w internecie to jest jedno, praktyka natomiast można co innego. A kompletny układ napędowy od Evo jest jak najbardziej zgodny z tematem - nie został podany budżet, nie ma wymagań i kompletne zero informacji, tylko pytanie czy da się silnik od innego auta włożyć - owszem, da się.

    Trochę praktyki przy jakichkolwiek modyfikacjach radzę, nie tylko teoria wyciągnięta z tego, co piszą na forum - bo często nie ma to pokrycia w rzeczywistości.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Gdybyś miał wersję 120KM to byś podmieniał tylko słupek.
    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    A niby czemu miałoby nie mieć 140KM jak przekłada sterownik silnika, dolot i kolektor wydechowy ?
    No to albo słupek albo ze sterownikiem silnika, dolotem i kolektorem wydechowym - zdecyduj się.

    - - - Updated - - -

    Na forum był też temat dotyczący nieudanej przekładki 1.6 na 1.8 mimo.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Przy jego wersji 105KM musi wymienić komputer silnika.
    Chciałbym zaznaczyć siewcu że jakbyś poprzeglądał alfaowner to byś znalazł temat z takim swapem i z wykresem z hamowni, gdzie kolesiowi wyszło ok 140KM.
    Zresztą sam taki swap będę robił, i też pojadę na hamownie.

    Może koleś wsadzał 1.8 CF1 ? Bo też miałem taki wsadzać, ale dowiedziałem się że nie będzie właśnie chodził dlatego trzeba szukać CF2.

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Ale nie rozumiesz dalej, że forum to jedno a praktyka to drugie. Powielanie tego, co chodzi po forach nie zawsze ma sens, a coś takiego jak "adaptacyjny komputer" nie istnieje - bo skąd niby ma wiedzieć, że zamiast 1.6 jest 1.8?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Istnieje, w 155 1.8 i 2.0 mają ten sam komputer, różnica w mocy - 15KM. Komputer ma za zadanie dać taką dawkę paliwa żeby zachować odpowiedni AFR, jeśli wszystkie czujniki i cała instalacja są takie same to bez różnicy mu jakim silnikiem steruje bo jego zadaniem jest tylko zachowanie AFR w okolicach 14 na podstawie danych otrzymanych z czujek. Większa pojemność mu nic nie zmienia bo po prostu podleje więcej paliwka i tyle.

Podobne wątki

  1. [156] Swap silnika AR 2.0 TS
    Utworzone przez JarekFK w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 19:38
  2. Półos z innego silnika?
    Utworzone przez lukasz2511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-06-2015, 20:56
  3. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  4. [145] Swap silnika z 1,4 8v BX na 1,6 8v lub 1,7 16V
    Utworzone przez ADI_BoXER w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-07-2013, 15:47
  5. Selespeed - montaż innego silnika niż 2.0.
    Utworzone przez jaro1984 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-02-2013, 15:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory