Strona 2 z 21 PierwszyPierwszy 123456789101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 205

Temat: Przekonaj mnie do Alfy. ;]

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Słoica
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2003 FL 1.8 TS
    Postów
    99

    Domyślnie

    Kilka tysięcy w sensie 2-3 a nie 7-8 Wydaje mi się, że to raczej standard oczywiście przy założeniu, że jedziesz na dobrych zamiennikach, a nie jakimś chińskim badziewiu. Z resztą wydaje mi się, że przy kupnie auta lepiej sobie założyć większą kwotę na utrzymanie. Ja mam np coś takiego jak "fundusz Alfy". Co miesiąc 200 zyla do koperty ale to mój wymysł hehe Po prostu lubię wiedzieć, że jakby co mam odłożoną kasę na naprawy i takie tam.



  2. #12
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Nie Alfa :)
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    kobicie która jest jak każda inna to też bym rajtki za 10zł kupił raz na rok
    ale kobicie która jest fajna , podoba mie się , sprawia mi przyjemność bycie z nią ( w sensie np trasa 1700km ) to moga takie rajtki co chwila kupować i wybaczę bo coś mi za to da ( w sensie radoche , przyjemność z jazdy itp :-) )

    na 3500/ 5 lat w alfie raczej bym nie liczył
    Ładnie żes to ujął.
    Golf był autem które pracowało na siebie i zarobiło 2 razy tyle i ksoztowało (z uwagi na charakter pracy) do tego małe koszty utrzymania i praktycznie zero napraw zrodziło dobre zdanie o 1.9 tdi 90 km. Obecnie z uwagi na to, że już nie musze tak dużo jeździć, fajnie byłoby kupić jakiś zajebistowóz, dlatego ten cały potok słów.

  3. #13
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Tomaszow Maz.
    Auto
    159SW 1.9 175km 2007, Giulia 2017 2.0TB 200KM
    Postów
    226

    Domyślnie

    Jedno jest pewne, jeśli parkujesz pod Tesco/Biedronką/Lidlem* (*niepotrzebne skreślić) i nie chcesz mieć auta jak wszyscy inni na parkingu to Bella nadaje się do tego idealnie

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Może inaczej co z grupy Vag kupisz za 20 tyś? Rok, model ,wyposażenie
    Potem popatrz jaką alfę masz za 20 tyś .
    Omijaj ogłoszenia handlarzy / czyli najtańszych SUPER OKAZJI/
    Nie bój się starszego rocznika który wydaje Ci się za drogi.
    Co do kosztów utrzymania alf w prównaniu z grupą Vag.
    W pracy zawsze odpowiadam tak.
    Golf jest tani w utrzymaniu bo wszystkie części kosztują 1 zł za kg
    A rzeczywistość jest taka ,że koszty są podobne./ porównując modele podobne rocznikowi ,wypasażenia ,silnika i stylu jazdy/
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Nie Alfa :)
    Postów
    15

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Golf jest tani w utrzymaniu bo wszystkie części kosztują 1 zł za kg
    Zdziwiłbyś się ile potrafią kosztować niektóre cuda.;|

    Zapomniałem o najważniejszym? Jak blachy? Jak leca tak jak np w Mazdzie czy Fordzie to ja podziekuje...
    Ostatnio edytowane przez LordSpooky ; 23-01-2014 o 10:12

  6. #16
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Jak nie nadziejesz się na minę to koszty utrzymania są porównywalne jak w każdym innym aucie. Na początku "pakiet startowy" + wahacze(raczej standard) dobrej firmy to razem jakieś 2,5 klocka. Jak nie kupisz auta z rozwaloną dwumasą, turbo czy lejącymi wszystkimi wtryskami (w przypadku diesla) lub silnikiem do remontu po obróceniu panewek (benzyna, ts) to nie wydasz na naprawy dużo więcej niż w golfie. Części są niestety droższe, bo po prostu mniej jest alf niż vw. Później w trakcie eksploatacji pewnie do kosztów dojdą amortyzatory, hamulce i sprzęgło, ale to są części eksploatacyjne, które w każdym aucie się zużywają w podobnym tempie, niezależnie czy to honda, vw czy alfa.
    Co do silników to mogę z autopsji polecić 1.9 jtd. Spalanie pewnie troszkę większe niż w 1.9 TDI, ale silnik bardzo wytrzymały.

    Uwierz - najwięcej w alfach to ludzie wydają na ich upiększanie - pakiety zderzaków, jakieś mega felgi, kwasówki, itd.

    Edit: odnośnie cen na kilogramy
    Właśnie sprawdziłem ceny kompletu amortyzatorów bilstein b4.
    Golf IV/Octavia ~650
    Alfa 156 ~1050
    Ostatnio edytowane przez largo ; 23-01-2014 o 10:18

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Tomaszow Maz.
    Auto
    159SW 1.9 175km 2007, Giulia 2017 2.0TB 200KM
    Postów
    226

    Domyślnie

    Blachy? w 156 po lifcie i 147 po lifcie nie powinno być problemu, chyba że znajdziesz jakiegoś gniota.

  8. #18
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Nie Alfa :)
    Postów
    15

    Domyślnie

    Poczytałem na sieci i faktycznie diesle sa naprawde dobre, ale benzyny to raczej lekkie nieporozumienie (jak dla mnie) - duzo pala, biora olej [nadmiernie]...

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm 16v
    Postów
    267

    Domyślnie

    Cytat Napisał LordSpooky Zobacz post
    Tutaj mam problem, bo nigdy nie kupuje auta dalej niż w swoim województwie. Na chwilę obecną nic ciekawe nie widze... A z tymi paroma tysiącami rocznie to trochę mnie zniecheciłeś... (!!!) Przez 5 lat jeżdzenia golfem IV wsadziłem w auto, nie licząc konieczności w postaci ubezpieczeń, przeglądów, opon olejów i filtrów około 3500 zł.
    Tyle to ja włożyłem przez 6 lat w moja 20 letnią Astrę ale z częściami eksploatacyjnymi A na Alfę wydałem tyle tylko w grudniu (nie bierz tego zbyt serio - większość kasy poszła na hamulce). Tylko, że w przypadku Astry (więc i Golfa mogę się domyślić) komplet filtrów kosztuje tyle co dobra wódka, w przypadku Alfy tyle co dobry szampan. Alfa robi 3-4x tyle co Astra rocznie, więc i tutaj też koszty rosną. Można iść po taniości i kupować filtry w mięsnym a zamiast dobrego oleju lać Kujawski z pierwszego tłoczenia, ale moim zdaniem jeżdżąc Alfami zaczyna się je doceniać i z czasem tak jak kobiecie, ma się ochotę kupować najlepsze możliwe rzeczy, czasami zupełnie bez powodu, więc po części stąd te duże koszty

    Z kolei gdyby porównać podobne roczniki A4 i 156 w rankingu bezawaryjności (http://www.reliabilityindex.com) to się okazuje, że 156 przegrywa jedynie z powodu zawieszenia. Na to na pewno musisz zwrócić uwagę i być gotowym na wydatek. Ale jeśli trafisz na egzemplarz zadbany, będziesz dbać o prawidłowe ciśnienie w oponach, zbieżność, omijał drogi przypominające powierzchnie Marsa, nie powinieneś się tym zbyt często przejmować. Ale fakt, z tego co można wyczytać na forum i nie tylko te 60tys km wydaje się być limitem żywotności w 147/156. Wszystko zależy od tego ile i jak jeździsz. Kwotę XXX pln możesz wrzucić w samochód raz na rok, dwa, trzy a może i więcej.

    Ja wg wszelakich mędrców i logiki powinienem przemieszczać się na co dzień drugim samochodem, który jest żałośnie tani w utrzymaniu, jedyne co może go zniszczyć to rdza a pali mniej niż Alfa, którą powinienem wyjeżdżać na niedzielne wycieczki. I mimo to ja robię dokładnie odwrotnie, z premedytacją i wielkim uśmiechem na twarzy.

    Gdybym miał teraz 20tys z którymi nie wiedziałbym co zrobić szukałbym GT, ale ty potrzebujesz 4/5D więc tak jak koledzy mówią poczytaj o 147/156 (może nawet FL da rade znaleźć) z silnikiem diesla, który jest mniej wymagający niż benzyniaki (z tych brałbym 1.8 wzwyż). Porównaj sobie ceny podstawowych części z konkurencją w sklepach internetowych itp. A przede wszystkim to po prostu się przejedź Alfą.

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Gracekk
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Wałbrzych
    Auto
    Była: AR 156 SW 1.8 TS, AR 156 SW 2.4 20V. Jest: Passat B6 BMR
    Postów
    696

    Domyślnie

    Cytat Napisał LordSpooky Zobacz post
    Poczytałem na sieci i faktycznie diesle sa naprawde dobre, ale benzyny to raczej lekkie nieporozumienie (jak dla mnie) - duzo pala, biora olej [nadmiernie]...
    Dobra benzyna nie jest zła fakt, że spali oleju więcej jak JTD, ale żeby aż nadmiernie to przesada. Producent podaje, że ~ 400g na 1000 km to norma. Ja od wymiany zrobiłem ponad 2,5 tyś i dolałem niecały litr a w spalaniu też nie ma tragedii przy takiej pogodzie jak teraz jest z ujemnymi temp. to mój 1.8 wciąga trochę ponad 8L a w lato wiadomo, że mniej

Podobne wątki

  1. Przekonajcie mnie do Alfy :p
    Utworzone przez KromaR w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-03-2015, 21:06
  2. Mnie też dopadło
    Utworzone przez gilles_de_reis w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-10-2014, 19:55
  3. Naprowadźcie mnie...
    Utworzone przez LukiPuki w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-03-2013, 15:25
  4. o mnie
    Utworzone przez prezes 1979 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 20:17
  5. grill u mnie.
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Śląskie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 29-05-2010, 09:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory