Wczoraj wieczorem zobaczyłem że przestało działać sterowanie szybą od strony kierowcy, od pasażera działa normalnie. Dziwne bo w tym samym czasie co wymieniałem ten panel od klimy, może to też przez ten przełącznik od szyby miga.
Wczoraj wieczorem zobaczyłem że przestało działać sterowanie szybą od strony kierowcy, od pasażera działa normalnie. Dziwne bo w tym samym czasie co wymieniałem ten panel od klimy, może to też przez ten przełącznik od szyby miga.
Ostatnio edytowane przez Suspect ; 18-01-2014 o 10:40
ogólnie zawsze po wymianie panelu sterowania nawiewami miga licznik km, dlaczego? i jak to naprawić?
A przeczytać wcześniejsze posty to już tak trudno?
Wszystkie centralki komunikują się z głównym komputerem (body) przy pomocy sieci CAN.
Jak przekręcasz kluczyk, komputer wysyła zapytania do wszystkich zapisanych w swojej pamięci centralek i czeka na odpowiedź. W przypadku braku odpowiedniej odpowiedzi pojawia się błąd sygnalizowany mrugającym licznikiem.
Jak podepniesz się pod komputer, to zobaczysz która centralka się nie łączy (nie znaczy, że nie działa, tylko nie jest zapisana na liście centralek w body komputerze).
Aby to naprawić, w Twoim przypadku (zmiana panelu) należy wykonać osiowanie proxy (zapisanie na nowo wszystkich centralek).
Aby tego dokonać, należy mieć program FES lub MES (o ile dobrze pamiętam - w pełnej wersji). Przed osiowaniem pozbądź się ewentualnych błędów - posprawdzaj wszystkie możliwe centralki, i jeśli są błędy - to je skasuj. Następnie przeprowadź osiowanie.
Jak będzie wszystko OK, to licznik już nie będzie mrugał.
Osiowanie proxy pomaga.
umnie przyczyną migania była zmiana radia.
Tak. Ale zanim się ktoś zabierze za osiowanie, dobrze uzupełnić wiedzę, jak to zrobić poprawnie (żeby nie zaszkodzić). I czy w ogóle jest konieczne (niekontaktująca jedna z centralek nie zostanie naprawiona przez osiowanie). Więc jeszcze raz - jeśli coś było zmieniane - tak, trzeba osiować. Jeśli nic nie było grzebane, i nagle licznik zaczął mrugać - trzeba zdiagnozować dlaczego.
To prawda ja jak kupiłem swoją AR to mialem to samo. Mialem niby soryskiwacze ksenonów których nie bylo i osiowanie mi pomogło
Wysłane z mojego MT7003 przy użyciu Tapatalka
Amantes amentes
Zakochani są jak szaleńcy.
często przyczyna jest grzebanie w ecu podczas tuningu przebiegu.
Ale żeś teraz dowalił - ło matko. Mruganie przebiegu nie ma nic wspólnego z grzebanie z przebiegiem, gdyż co najwyżej może być on zapisywany w odometrze (i to nie zawsze, bo początkowe roczniki po FL miały fabrycznie zerowany odometr). Mruganie jest wynikiem niekontaktowania, którejś z centralek linii CAN - i taki objaw jest w większości fiatopochodnych samochodów.
To prawda to jest błąd połączeniea się z jakimś urządzeniem
Wysłane z mojego MT7003 przy użyciu Tapatalka
Amantes amentes
Zakochani są jak szaleńcy.
Witam
u mnie był podobny objaw z tym, że gsało mi całe podświetlenie zegarów, wszystko gasło i po chwili rozświetlało się na nowo. Więc rozebrałem licznik i okazało się, że przyczną tego stanu okazały się dwa niesprawne kondensatory które były odpowiedzialne za podtrzymanie napięcia więc je sobie wymieniłem, koszt 1 zł. Teraz wszystko jest ok.