Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: [156] szarpanie przy przyspieszaniu w jtd

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    U mnie szarpanie w zakresie od 2-3k obr/min ustało zupełnie po dokładnym oczyszczeniu zaworu EGR oraz cewki, która go napędza. To że trzpień lekko się wciskał (wg mnie) nie znaczyło wcale, że całość pracuje poprawnie. Ponieważ "lekko" to pojęcie względne Charakterystyczne dla ww. niesprawności jest, po podłączeniu do komputera, że w momencie szarpania pojawiają się wahania ilości powietrza mierzone przez przepływomierz (na minus) oraz nieregularne zmiany stopnia otwarcia EGR.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    U mnie szarpanie wynikało z prawdopodobnie złego połączenie we wtyczce wtrysku. Ale u mnie sprawa wyglądaa inaczej trochę bo szarpało w całym zakresie obrotów. Co dziwne to problem zaczął się pojawiać codziennie w drodze do i z pracy. Poruszałem wtyczki i auto jechało ok. Do następnego razu, kiedy odpaliłem po kilkugodzinnej przerwie.


  3. #13
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    01 2014
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD Sportwagon
    Postów
    13

    Domyślnie

    witam. u mnie szarpanie bardziej drganie występuje podczas przyspieszania gwałtownego jak dam mu w palnik oczywiscie na rozgrzanym silniku na zimnym nie katuje. kolo pasowe nowe napinacz tez rozrzad też. Od lupna tak mam. i myslalem ze to noralne a tu masz ci klocek jednak nie czekam na wypowiedzi ludzi blizej stykniętych z tym objawem

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Cytat Napisał Złoty Zobacz post
    U mnie szarpanie wynikało z prawdopodobnie złego połączenie we wtyczce wtrysku. Ale u mnie sprawa wyglądaa inaczej trochę bo szarpało w całym zakresie obrotów. Co dziwne to problem zaczął się pojawiać codziennie w drodze do i z pracy. Poruszałem wtyczki i auto jechało ok. Do następnego razu, kiedy odpaliłem po kilkugodzinnej przerwie.
    Czyli dopadł ciebie problem kostki 3 wtrysku?

    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Dokładnie diodak. A to jakaś słaby punkt JTD? Jest to spory problem?
    Dzisiaj wyczyściłem styki i popsikałem preparatem. Zobaczę czy to pomoże i na jak długo.

    - - - Updated - - -

    Już znalazłem temat. Bym chyba do usranej śmierci poprawiał tą kostkę.

    No cóż, będzie trza się zaopatrzyć w zestaw naprawczy.


  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Sporym problemem to nie jest jak się ma jakieś umiejętności majsterkowicza.
    Ja jako, że mam zaciskarkę do konektorów zaopatrzyłem się w kostkę z pinami na Allegro (jakies 12PLN chyba), potem rozłożyłem starą kostkę rozgiąłem stare piny na przewodach, zacisnąłem nowe i do nowej obudowy włożyłem. Zajęło mi to jakieś 20 min. na dworze w styczniu.

    Jest jeszcze opcja kupić zestaw naprawczy z Opla z już zaciśniętymi przewodami i lutować kable, ale zestaw naprawczy koszuje chyba coś koło 80PLN.

    U mnie objawiało się to sporadycznym szarpnięciem jakby wypadał zapłon, jednak żadnego błędu nie było... Do czasu, aż kostka odmówiła posłuszeństwa kompletnie i wtedy wywaliło błąd 3 wtrysku.
    Pozdrawiam

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Złoty
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Jaworzynka
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD Q4 SW DISTINCTIVE
    Postów
    521

    Domyślnie

    Wczoraj wyczyściłem, popsikałem kontaktem. Wytrwało to pół dnia. Rano do pracy dojechałem ok, ale po pracy przy wyprzedzaniu autobusu nagle zaczął szarpać. Dosyć niebezpiecznie sie zrobiło.

    Też zaopatrzyłem się jakiś czas temu w zaciskarkę, bo mam zamiar podrasować go elektronicznie. Czytałem w tamtym temacie, że problem tkwi w zbyt krótkich przewodach, czy wymiana tylko wtyczki zda egzamin? Jest to jakaś specjalna wtyczka pod jtd?


  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Crosswagon
    Postów
    98

    Domyślnie

    Jeżeli utniesz starą kostkę to z pewnością będziesz miał za krótkie przewody. Dlatego ja "rozbijałem" stare zaciśnięte piny, żeby nie ucinać kabla. Jak na razie zdało to egzamin i wszystko jest dobrze. Jeśli chodzi o kostkę to ma ona oznaczenie "NT Z/2" np:
    http://allegro.pl/listing/listing.ph...category-50753

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. Gaśnie przy przyspieszaniu
    Utworzone przez lukasz2511 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2015, 18:00
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 29-11-2011, 13:57
  4. Stuk przy przyspieszaniu + szarpanie na boki
    Utworzone przez wiedzmaak w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-05-2011, 14:07
  5. [156] Stuki przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu
    Utworzone przez Łysy0800 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-01-2011, 20:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory