Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #5451
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał misia Zobacz post
    Czyli do wyboru, albo problem z łańcuchem, albo z głowicą. Super.
    Przy okazji, ktoś lukał na tą z Krakowa? Tanio coś.
    Po prostu JTSa odrzuć, chyba, że kupisz za bezcen i zostawisz sobie sobie dyszkę na kompletny rozrząd, elektrozawory oraz parę innych dupereli, i tylko zarejestrowany, ze względu na akcyzę.

    Jeżeli chcesz 2.4 to porządnie go przetrzep u kogoś, kto ma pojęcie.

    Trzecie rozwiązanie to dozbieraj i kup 2.0 lub 1750.

    A najlepiej to pojeździj wszystkimi wersjami. Nasze pisanie na niewiele się zda, jeżeli trakcyjnie Ci nie przypasi.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał misia Zobacz post
    Czyli do wyboru, albo problem z łańcuchem, albo z głowicą. Super.
    Przy okazji, ktoś lukał na tą z Krakowa? Tanio coś.
    Po prostu JTSa odrzuć, chyba, że kupisz za bezcen i zostawisz sobie sobie dyszkę na kompletny rozrząd, elektrozawory oraz parę innych dupereli, i tylko zarejestrowany, ze względu na akcyzę.

    Jeżeli chcesz 2.4 to porządnie go przetrzep u kogoś, kto ma pojęcie.

    Trzecie rozwiązanie to dozbieraj i kup 2.0 lub 1750.

    A najlepiej to pojeździj wszystkimi wersjami. Nasze pisanie na niewiele się zda, jeżeli trakcyjnie Ci nie przypasi.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #5452
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar misia
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    GT 1.9 150 kM 2004 156 2.4 136 kM była.
    Postów
    385

    Domyślnie

    Od początku bardziej myślę jednak o 2.4. Robię dużo tras, po mieście prawie wcale nie jeżdżę, dlatego 2.2 może nie być wystarczające. Z większą kasą łatwo nie będzie, ale pomyślę też i o tym.
    "Jeśli widzisz coś w swoim umyśle, to wkrótce będziesz miał to w ręku. Jeśli potrafisz myśleć o tym, czego chcesz i uczynisz z tego dominującą myśl, to sprawisz, że pojawi się to w twoim życiu."

  3. #5453
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Ale w 159 dołożyli DPF, klapy wirowe, dołożyli trochę mocy i nagle okazuje się, że coś złego się dzieje z tymi silnikami. Dodatkowo głupi czujnik temperatury, który nie pokazuje faktycznej temperatury, powoduje, że z małej awarii możesz mieć mega problem. Zresztą nawet 1.9 sprawują się dużo gorzej niż w 156.
    Ale przecież Thesis 20V też ma te ficzery.
    Nawet czujnik poziomu oleju i temperatury świruje tak samo, jak w 159.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #5454
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar misia
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    GT 1.9 150 kM 2004 156 2.4 136 kM była.
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Ale przecież Thesis 20V też ma te ficzery.
    Nawet czujnik poziomu oleju i temperatury świruje tak samo, jak w 159.

    Ten czujnik lubi się psuć, czy po prostu świruje z natury?
    "Jeśli widzisz coś w swoim umyśle, to wkrótce będziesz miał to w ręku. Jeśli potrafisz myśleć o tym, czego chcesz i uczynisz z tego dominującą myśl, to sprawisz, że pojawi się to w twoim życiu."

  5. #5455
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    2.4 stary (156/166/Thesis) to zupełnie inna bajka. Generuje mniej mocy, przez co z automatu także mniej ciepła (silniki o zbliżonej konstrukcji), nie ma także DPF (którego obecność dodatkowo negatywnie wpływa na termikę silnika) i samochody te są lżejsze, niż 159. Kumulacja niekorzystnych zjawisk w nowym 2,4 powoduje, że silnik cały czas bardizej "dostaje w kość" i w końcu mówi, że on taką robotę to ma w poważaniu.
    Thesis lżejsza od 159? Eeee.
    I filtr ma i klapy też - ktoś na lanciapolska w Teresce je usuwał, bo się zacięły i bolid przestał odpalać. Nie wiem, czy wszystkie egzemplarze 20V, ale bankowo występowały te eco śmieci.

    O ile z JTS to się zgadzam, o tyle z 2.4 już nie bardzo. Ale tak jak napisałem - to nie moja liga ;-)

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał misia Zobacz post
    Od początku bardziej myślę jednak o 2.4. Robię dużo tras, po mieście prawie wcale nie jeżdżę, dlatego 2.2 może nie być wystarczające. Z większą kasą łatwo nie będzie, ale pomyślę też i o tym.
    Ale niewystarczające z jakiego powodu?
    Mocy?
    2.2 naprawdę nieźle zap...
    Spalając przy tym więcej niż byś się spodziewała.
    Tu chodzi głównie o kwestie eksploatacyjne.
    Gdyby jeden malkontent Ci odradzał, ale są ich dziesiątki.
    Co oczywiście nie oznacza, że właśnie Tobie się trafi ten bezawaryjny egzemplarz.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał misia Zobacz post
    Ten czujnik lubi się psuć, czy po prostu świruje z natury?
    Lubi pokazywać to, co akurat uznaje za stosowne. Niekoniecznie zgodne z prawdą.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #5456
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar misia
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    GT 1.9 150 kM 2004 156 2.4 136 kM była.
    Postów
    385

    Domyślnie

    W 2.4 dobrze chyba wywalić DPF, klapy wirowe, zaślepić egr i wgrać program. No ale to też wychodzi ładna sumka na dzień dobry.
    "Jeśli widzisz coś w swoim umyśle, to wkrótce będziesz miał to w ręku. Jeśli potrafisz myśleć o tym, czego chcesz i uczynisz z tego dominującą myśl, to sprawisz, że pojawi się to w twoim życiu."

  7. #5457
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał misia Zobacz post
    W 2.4 dobrze chyba wywalić DPF, klapy wirowe, zaślepić egr i wgrać program. No ale to też wychodzi ładna sumka na dzień dobry.
    Misia, tu chodzi o trakcję. Ujmę to po męsku - 2.4 w Brrrerce jeździ ch..., bo jest ciężkie.
    Brrrerka z 2.4 i z 2.0 (czy 1750) to dwa różne bolidy. Przejedź się i się dowiesz o czym mówię.

    Poza tym akcyza - jeżeli chcesz kupić auto za granicą, to lepiej dołożyć do bolidu <2.0, a oszczędzić na akcyzie.
    Dla nowszych 2.4 i starszych 2.0 i 1750 dochodzi do paradoksu, że sumarycznie po rejestracji taniej wychodzi auto młodsze.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  8. #5458
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar misia
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    GT 1.9 150 kM 2004 156 2.4 136 kM była.
    Postów
    385

    Domyślnie

    Cytat Napisał szerszeń Zobacz post
    Misia, tu chodzi o trakcję. Ujmę to po męsku - 2.4 w Brrrerce jeździ ch..., bo jest ciężkie.
    Brrrerka z 2.4 i z 2.0 (czy 1750) to dwa różne bolidy. Przejedź się i się dowiesz o czym mówię.

    Poza tym akcyza - jeżeli chcesz kupić auto za granicą, to lepiej dołożyć do bolidu <2.0, a oszczędzić na akcyzie.
    Dla nowszych 2.4 i starszych 2.0 i 1750 dochodzi do paradoksu, że sumarycznie po rejestracji taniej wychodzi auto młodsze.

    Czyli wszystko sprowadza się do tego, że bez 50tys+ nie ma co sie porywać na Brerę.
    A jak już bawić się w loterię, to 2.4
    Miałam dwa diesle w Alfach i mnie nie zawiodły, oby tak było i tym razem.
    Ciężkie, bo ciężkie, no ale rajdówki z tego robić nie będę. Mogłabym kupić i samą karoserię, byle mi przed domem stała i cieszyła oko
    Ostatnio edytowane przez misia ; 04-02-2014 o 15:39
    "Jeśli widzisz coś w swoim umyśle, to wkrótce będziesz miał to w ręku. Jeśli potrafisz myśleć o tym, czego chcesz i uczynisz z tego dominującą myśl, to sprawisz, że pojawi się to w twoim życiu."

  9. #5459
    Użytkownik Znawca Avatar Zmianowy
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Kodiaq 23' L&K
    Postów
    1,693

    Domyślnie

    Tak jak szerszeń prawi, najlepiej przejechać się każdym modelem. Ja za swoją z udokumentowanym przebiegiem z polskiego salonu dałem 47k i jak narazie odpukać sprawuje się świetnie.

  10. #5460
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotrek_inf
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Lancia Delta III 1.8 Di
    Postów
    603

    Domyślnie

    2.2 za mało do Brery? Ja mam 1.9 160km w 159 i w zupełności daje radę. Jest frajda z jazdy, a jak już wymienię elektrozawór to już będzie bajka. Było trochę problemów z łańcuchem, ale uważam, że jakbyśmy mieli trochę więcej czasu to byśmy to inaczej rozegrali.

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory