Witam.
Od razu mówię, że nie znalazłem podobnego tematu
Wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd w swojej 147 2.0 TS (pasek, napinacz, rolka pompa wody, pasek wałków wyrównoważających i ich napinacz) http://allegro.pl/rozrzad-kpl-pompa-...913806494.html
Wszystko wymienione zgodnie z instrukcją, na blokadach ze wskaźnikiem GMP. Po napięciu paska zgodnie ze znacznikami na napinaczu ( wskazówka trafiła w otwór ) i założeniu wszystkiego na miejsce , po odpaleniu samochodu i zwiększeniu obrotów do około 2,5 tys z rozrządu dochodził świst. Po rozebraniu wszystkiego jeszcze raz okazało się że wskazówka napinacza paska rozrządu jest maksymalnie wychylona w górę. Po skorygowaniu ustawienia napinacza, ( teraz jest około 2 mm poniżej okrągłego otworu zarówno podczas pracy jak i na wyłączonym silniku) świst jest słabszy.
Dodam że test robiłem bez założonego paska osprzętu więc to na pewno nie on
Czy możliwe jest że świszczy pasek wałków wyrównoważających, ale jego napięcie podczas pracy jest w środkowym punkcie.
Auto chodzi równo
Czy mogę zostawić tak napięty pasek? Czy lepiej poluzować go jeszcze trochę ?
Pozdrawiam Alfaholików![]()