Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 33

Temat: Jaki silnik do 166 2,5 V6 czy 3,0 V6?

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał dream166 Zobacz post
    Witam kolego chial bym zakupic nastepna tylko tym razem 166 FL i mam dylemat z silnikiem 2.5 v6 czy 3.2 v6 ?? co poradzicie jakie macie doswiadczenia z tymi silnikami

    Obie Vki będą super, powodzenia w poszukiwaniach czegoś przyzwoitego
    Jak będziesz miał fuksa i będzie 3,2 przyzwoita - to bierz bo lepsza do tego nadwozia, bardziej "wolnoobrotowa" w spalaniu bez różnicy w praktyce. Inne koszty nie sądzę aby się różniły.
    Ale czy ja wiem, czy tak sobie będziesz mógł przebierać w ofertach? kierowałbym się stanem i pewnością (historia, pochodzenie itd.) _egzemplarza_ , chyba że masz duuużo czasu na szukanie.

  2. #12
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dream166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    166 2,4 umarla teraz szukam
    Postów
    253

    Domyślnie

    szukam od dlugiego czasu bo nie chce sie napalic i wziasc w byle jakim stanie w tamtym miesiacu zakonczylem poszukiwania w polsce bo nie bylo zadnego przyzwoitego egzemplarza i szukam za naszymi granicami wiec mam sporo czasu bo czekam sobie spokojnie i na chlodno je oceniam moj kolega szukal auta 1,5 roku

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Są ludzie na forum sprzedający przyzwoite 166 - jakby co pisz na PW, żeby nie było, że reklamę robie. Sam tak kupiłem i nie żałuje
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    To ja dopowiem dość istotną informację. Jak zależy Ci na elastyczności jednostki napędowej (a komu nie zależy) to tylko od 3.0 wzwyż. 2.5 ma z tym problem w dolnej części obrotów i trzeba go wysoko kręcić by jechał choć z drugiej strony idą za tym piękne doznania akustyczne. Sam mam 2.5 i wiem co mówię a miałem okazję jechać 3.2 i było czuć różnicę. Ceny części typu rozrząd te same bo to praktycznie te same silniki z drobnymi zmianami. Jeśli chodzi o spalanie to krążą opinie, że 3.2 jest oszczędniejsze od 2.5
    Ostatnio edytowane przez dawidmk7 ; 11-02-2014 o 20:40

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar konrad251
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Leżajsk / Dublin
    Auto
    166 - Była
    Postów
    873

    Domyślnie

    a ja sądzę ze jakby kolega kupił 2,5 to w końcu pojawi się ten niedosyt i chęć zakupu jednak 3.0 czy 3.2 dla mnie odpowiedź jest oczywista
    koszta eksploatacyjne praktycznie podobne, spalanie niewiele większe także?
    Aha a cena ubezpieczenia tez będzie chyba podobna bo to jest w przedziale tym samym jak się nie mylę?

  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dream166
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    166 2,4 umarla teraz szukam
    Postów
    253

    Domyślnie

    no i wszystko przemawia za 3.2

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar beatles
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kielce/Warszawa
    Auto
    BMW e28 520i + BMW e39 540i V8
    Postów
    70

    Domyślnie

    miałem i mam okazje użytkować 166 2,5 v6, ja szukałem najchętniej 3.0 i znalazłem.


    Właściwie jedyna zaleta 3.0 to elastyczność i wygoda płynności jazdy praktycznie niezależnie od biegu przy spokojnej jeździe.


    Dlaczego jedyna zaleta? Ciężko moc 3.0 przenieść na koła w wielu sytuacjach. Próba szybkiego przyśpieszenia od 0, praktycznie zawsze w pewnym momencie kończy się interwencją kontroli atrakcji. Wiem, że pora roku jest jaka jest, ale jednak w przypadku innych, często mocniejszych aut, nie miałem tego problemu.


    Reasumując - szukałbym v6, ale brałbym to co pierwsze trafi się w dobrym stanie 2,5 albo 3.0

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał beatles Zobacz post
    Wiem, że pora roku jest jaka jest, ale jednak w przypadku innych, często mocniejszych aut, nie miałem tego problemu.
    Ja natomiast mam inne spostrzeżenia. Zimą często widzę BMW serii 5 tudzież Omegi z tańczącym tyłem próbujące ruszyć na skrzyżowaniu/wyjechać pod górkę z podporządkowanej tam, gdzie ja z moim 3.0 nie mam problemu
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  9. #19
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał beatles Zobacz post
    miałem i mam okazje użytkować 166 2,5 v6, ja szukałem najchętniej 3.0 i znalazłem.


    Właściwie jedyna zaleta 3.0 to elastyczność i wygoda płynności jazdy praktycznie niezależnie od biegu przy spokojnej jeździe.


    Dlaczego jedyna zaleta? Ciężko moc 3.0 przenieść na koła w wielu sytuacjach. Próba szybkiego przyśpieszenia od 0, praktycznie zawsze w pewnym momencie kończy się interwencją kontroli atrakcji. Wiem, że pora roku jest jaka jest, ale jednak w przypadku innych, często mocniejszych aut, nie miałem tego problemu.


    Reasumując - szukałbym v6, ale brałbym to co pierwsze trafi się w dobrym stanie 2,5 albo 3.0
    Niestety racja.

  10. #20
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Ja natomiast mam inne spostrzeżenia. Zimą często widzę BMW serii 5 tudzież Omegi z tańczącym tyłem próbujące ruszyć na skrzyżowaniu/wyjechać pod górkę z podporządkowanej tam, gdzie ja z moim 3.0 nie mam problemu
    potwierdzam, mialem omege i powiem ze bez systemu trakvji w zime jazda byla masakra. o ile jeszcze w miescie da rade to podczas wyjazdu na narty mozna bylo k* dostac.

Podobne wątki

  1. [146] Jaki silnik
    Utworzone przez gronek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 26-09-2014, 21:23
  2. [33] Jaki mam silnik?
    Utworzone przez redziar w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 134
    Ostatni post / autor: 02-05-2013, 20:20
  3. [146] Jaki to silnik???
    Utworzone przez adriano1809 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-09-2012, 09:06
  4. [155] jaki to silnik
    Utworzone przez kordian3504 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2011, 19:26
  5. [155] Jaki to silnik?
    Utworzone przez alfasound_mania w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-02-2009, 16:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory