Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Alfa traci moc, włącza tryb awaryjny, gaśnie

  1. #1
    Hala
    Gość

    Domyślnie Alfa traci moc, włącza tryb awaryjny, gaśnie

    Witam kolegów i koleżanki!
    Mam problem ze swoją 147. Od jakiegoś czasu czasami auto mi "muliło". Myślałem że to przez gaz. Ale jednak nie objawy przechodziły. Ostatnio wracając z trasy auto mi przymuliło stracił moc, nie miał siły go uciągnąć. Włączył się tryb awaryjny. Jakoś dotarłem do domu ale parkując auto zgasło. Już nie mogłem jej odpalić. Dopiero po 40min do godzinki odpaliła ale zauważyłem że jak chodzi na wolnych obrotach to po paru minutach gaśnie i ta sama sytuacja trzeba odczekać i odpala. Acha raz zauważyłem że na wolnych obrotach skakały obroty i za każdym razem jak się wciska szybko gaz to tak jak by go coś "przydusiło" a potem normalnie gaz reaguje. Podłączyłem pod kompa dzisiaj zrobie to drugi raz i wykryło m.in czujnik gazu, przepływomierz. Po południu napiszę co komputer dokładnie wykrył.

    Może ktoś się spotkał już z takim problemem?

    Pozdrawiam!

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - stawiam na czujnik położenia i obrotów wału korbowego.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Hala
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - stawiam na czujnik położenia i obrotów wału korbowego.
    Chyba na kompie mi też ten błąd wyskoczył ale to sprawdzić jeszcze muszę

    ---------- Post added at 09:59 ---------- Previous post was at 08:44 ----------

    Może ma ktoś pomysł od czego zacząć sprawdzanie prócz komputera?

  4. #4
    Hala
    Gość

    Domyślnie

    Dzisiaj sprawdzone. Jutro kupuje czujnik obrotów wału korbowego. Moje pytanie musi to być Bosch czy innej firmy też może być?

    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - innej firmy to bedziesz zakładał tak ze dwa razy na rok, warto ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Hala
    Gość

    Domyślnie

    Kupiłem czujnik FAE zobaczymy jak dalej popracuje

  7. #7
    bolonzo4
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Do niedawna mialem podobny problem. Byłem załamany tym co moja alfa odwalała a mianowicie, podczas jazdy wł sie komunikat " motor control system failure" po czym silnik zgasł. Po chwili moglem normalnie odpalic i jechac. Miałem raz taki przypadek ze na odcinku 30 km alfa zgasła mi 25 razy Byłem załamany Pojechałem do mechanika i zaproponował mi wymiane failtra paliwa. na drugi dzień kupiłem failtr i go wymienilem sam. Rezultat? Jak ręką odjął !!! Auto od tej pory pracuje optymalnie i nie gaśnie. Wymiana filtra paliwa załatwiła problem

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jedna mała róznica, MY (147 TS ) nie mamy filtru paliwa, ot co.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  9. #9
    bolonzo4
    Gość

    Domyślnie

    Nie było mowy ze to alfa 147 TS chyba ze przegapiłem cos. Moze innym pomoże mój post. pozdr

  10. #10
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    02 2014
    Auto
    Alfa romeo 156 JTD 16v sportwagon
    Postów
    1

    Unhappy

    Cytat Napisał bolonzo4 Zobacz post
    Witam. Do niedawna mialem podobny problem. Byłem załamany tym co moja alfa odwalała a mianowicie, podczas jazdy wł sie komunikat " motor control system failure" po czym silnik zgasł. Po chwili moglem normalnie odpalic i jechac. Miałem raz taki przypadek ze na odcinku 30 km alfa zgasła mi 25 razy Byłem załamany Pojechałem do mechanika i zaproponował mi wymiane failtra paliwa. na drugi dzień kupiłem failtr i go wymienilem sam. Rezultat? Jak ręką odjął !!! Auto od tej pory pracuje optymalnie i nie gaśnie. Wymiana filtra paliwa załatwiła problem

    Kolego mam JTD 16v i mianowicie mam podobny problem, wszystko wyczyszczone nowa przepływka. Zapalał sie komunikat motor control system failure, auto jechało z mocą, po czym chwilowy brak mocy jak by odcieło moc( ja opisuję to jako przymulenie ) po czym wchodzi w tryb awaryjny, po wyłaczeniu auta wraca do normy ale zdarza sie ze gaśnie silnik. Auto muli od małych obrotów do 2900 i po czym czarny dym z rury i wszystko wraca do normy.

Podobne wątki

  1. [159] tryb awaryjny
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-01-2019, 10:00
  2. selespeed tryb awaryjny
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 13:09
  3. selespeed tryb awaryjny 2
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 18:43
  4. [159] Tryb awaryjny max 3k rpm
    Utworzone przez powerride w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 12:35
  5. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 13-05-2011, 08:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory