Strona 9 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 110

Temat: Jtd 16V kopci na czarno

  1. #81
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    moje problemy z kopceniem to dluga historia i dzisiaj chyba mam juz po problemie ,chociac nie do konca. Zaczelo sie od pekniecia weza turbo - cooler dymila bella mocno, ale nie wiedzialem dlaczego i troche jezdzilem...od tego pewnie, juz i tak zabity EGR ,zabil sie jeszcze bardziej i mimo wymiany rury ,dym na czarno jak dlugo nie przegonilem auta...ale wystarczylo raz mocno depnac do czerwonego pola na 2 i 3 biegu i dymu jako tako nie bylo...z tym ze kiedy logowalem auto na 4 biegu z noga w podlode to za zderzakiem widac bylo czarny dymek. I tak zabity EGR powodowal MCSF na szafie...bledy od P0404 ,P0238, P1238 chyba ,wkoncu wyczyscilem wszysko jak instrukcja mowi razem z kolektorem i poprawa "na chwile", w sensie bledow i MCSF ,a dymilo jak zawsze....Nowy EGR rozwiazal problem bledow oprocz P0238. W miedzy czasie znalazlem pekniecie przy chlodniczce spalin i spaliny walily mi do komory silnika ,tez nie wiedzialem skad kilka miesiecy ,ale wymienilem na uzywke...wymienilem tez waz cooler - kolektor bo w miedzy czasie tez pekl...po wymianie dalej dymi jak smok ,po dluzszej jezdzie po miescie...w koncu jade wyczyscic turbine ,ale co ? Jajco ;] dalej to samo ;/ ale minelo 40K km odkad czyscilem EGR i kolektor z kanalikami pierwszy raz i postanowilem to wyczysc...z kolektora wydobylem sporo, kanaliki wyczyscilem dokladnie ,wyczyscilem w BENZYNIE (nie wiem czy dobrze) czujnik cisneinia doladowania, klape gaszaca ,poskrecalem i teraz przy logowaniu nie ma zadnego dymu za zderzakiem...nie dymi jak SMOK przy depnieciu mocniejszym i musze dlugo jezdzic po miescie zeby zakurzylo tylko lekko i juz. Nie robilem jeszcze proby drogowej i nei iwem czy mam przeladowanie bo MCSF nie wlaczyl mi sie od tej pory...Na logach widac jednak ze dalej cos jest z doladowaniem w jedmym momencie ,ale to juz zadanie dla cinka i dlubanie w zmiennej geometrii, do sprawdzenia tez ECU bo zadana masa powietrza w calym zakrecie obrotow od 1500 do 4500 obr. na 4 biegu, wynosi caly czas 1200 ,a tak nie powinno byc...ale to juz mniejsza o to...
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 12-09-2012 o 10:10

  2. #82
    jazke
    Gość

    Domyślnie

    Panowie mam to samo, pekla mi rura od intercoolera zrobilem 30 km, wymienilem rure i od tej pory samochod dymi jak cholera. dlatego twierdze ze to zaden zbieg okolicznosci, nie ejstem pierwsza osoba ktora ma taki przypadek...
    Dodam ze samochód ma przejechane 116 tys km przebieg 100 % pewny , sam sprowadzalem z Wloch

  3. #83
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    są dwie "rury" które mogą pęknąć...
    posprawdzaj

  4. #84
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Witam.
    Odgrzeje trochę temat i zapytam czy udało się rozwiązać problemy z dymieniem osoba które miały z tym problem.
    U mnie ostatnio podczas szybkiego przyspieszania widać z tyłu dużą chmurę czarnego dymu - szczególnie jest to widoczne w nocy w światłach auta jadącego za mną.
    Wczoraj zrobiłem logi i chciałbym abyście zobaczyli co można jeszcze sprawdzić.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	logi.JPG
Wyświetleń:	214
Rozmiar:	145.9 KB
ID:	121856

    EGR, zawór overboost, czujnik ciśnienia doładowania wyczyszczone i zaślepione według manuali z forum.
    Ostatnio uszczelniałem pompę wysokiego ciśnienia i zdawało mi się, że jest lepiej ale po kilku dniach dymienie wróciło.
    Rury dolotowe sprawdzone pod kątem nieszczelności - nic nie widać - jedynie co mi się nie podoba to bardzo miękka rura IC-kolektor ssący (dół mam z nierdzewki). Czy mogłaby puchnąć i wydatek powietrza byłby mniejszy? No ale czy wtedy ciśnienie doładowania trzymałoby się tak jak na załączonych logach.
    Filtr paliwa ma przejechane 4tys. założony MANN.
    Po odpięciu przepływki brak poprawy.
    Wtryski sprawdzane na maszynie nic nie wykazały.
    Jakieś sugestie?
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  5. #85
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    krzyzie u mnie też dymi ale ... nie zawsze! Przeważnie za pierwszym pociągnięciem obrotów powyżej 3,5k a potem już dużo mniej.

    Ja jeszcze u siebie nie sprawdziłem wtrysków (spalanie mam lekko większe i na zimie dłużej kręci). EGR kiedyś całkiem zaślepiłem i dymienie też było. Może winny jest kolektor, którego średnica jest mniejsza przez syf (mam zamiar go zdemontować i umyć).

    Generalnie u mnie po wiośnie wtryski idą na przegląd i kolektor do czyszczenia. Nic innego puki co nie robię w tym temacie.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #86
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    u mnie też dymi ale ... nie zawsze! Przeważnie za pierwszym pociągnięciem obrotów powyżej 3,5k a potem już dużo mniej.
    U mnie też tak jest przy pierwszym depnięciu zadymi bardzo mocno później juz mniej ale jednak widać czarną chmurę - najlepiej widać to w nocy w światłach samochodu za mną, w dzień czasem nic nie widać.

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Może winny jest kolektor, którego średnica jest mniejsza przez syf (mam zamiar go zdemontować i umyć).
    Kolektor czyściłem tylko tyle ile udało się wyczyścić przy zdjętej przepustnicy - może faktycznie tutaj jest problem.


    A jak wygląda u Ciebie z mocą - ja nie czuje żeby był słabszy, chciałem jeszcze założyć inną przepływkę ale kupowanie przepływki do samego sprawdzenia narazie troszkę mnie zniechęca.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  7. #87
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Moc jest taka sama jak u kolegi u którego brak dymienia jest. Jeszcze logi przepływki muszę porównać z jego (mam zrobione).

    Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  8. #88
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    Jeszcze logi przepływki muszę porównać z jego (mam zrobione).
    Jakbys coś wiedział daj znać - właśnie zastanawia mnie moja przepływka. Tylko że ona podaje za małe wartości do oczekiwanych a więc powietrza nie powinno być za mało w stosunku do informacji jaką dostaje komputer.
    Gdyby zawyżała to wtedy komputer dostawałby informację o większej ilości powietrza niż potrzebuje i mógłby teoretycznie mieć za dużo paliwa. No chyba że ja coś źle rozumuje.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  9. #89
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar krzyzie
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Wągrowiec/Rabowice
    Auto
    Alfa Giulia 2,0 280KM MY21
    Postów
    613

    Domyślnie

    Zauważyłem dzisiaj jedną rzecz.
    Zrobiłem dłuższą trasę około 250km, a że była potrzeba to autko troszkę przegoniłem. Dzisiaj jadąc do pracy w dzień praktycznie przy przyspieszaniu nie zauważyłem kłębów dymu.
    Z reguły większość czasu auto jeździ na trasach do pracy i z pracy około 60km. Prędkości przeważnie do 100-110km/h co daje na 6 biegu jakieś 1800-2000obr/min. I zastanawiam się czy przypadkiem przez taką jazdę nie osadza się dużo sadzy w tłumniku, która później przy mocnym depnięciu zostawe wyrzucana na zewnątrz.

    Sprawdzę jeszcze dzisiaj przy powrocie do domu jak wygląda to w nocy gdzie najlepiej widać dymienie.
    Zastanawiam się jeszcze nad sprawdzeniem wtrysków na maszynie na której można sprawdzić III fazę wtrysku - może też tutaj mam jakiś błąd.
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Zastrzega się prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny
    Alfa Giulia Veloce - 2,0 280KM

  10. #90
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Witam.
    Odgrzeje trochę temat i zapytam czy udało się rozwiązać problemy z dymieniem osoba które miały z tym problem.
    Jakieś sugestie?
    Przepływomierz.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał krzyzie Zobacz post
    Jakbys coś wiedział daj znać - właśnie zastanawia mnie moja przepływka. Tylko że ona podaje za małe wartości do oczekiwanych a więc powietrza nie powinno być za mało w stosunku do informacji jaką dostaje komputer.
    Gdyby zawyżała to wtedy komputer dostawałby informację o większej ilości powietrza niż potrzebuje i mógłby teoretycznie mieć za dużo paliwa. No chyba że ja coś źle rozumuje.
    No tak mniej więcej. Nie bierzesz pod uwagę wartości doładowania, które się zgadza.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Kopci na czarno
    Utworzone przez Cisek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2014, 17:52
  2. Kopci na czarno 2.4 JTD
    Utworzone przez misiek166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 56
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 16:24
  3. Alfa 156 kopci na czarno
    Utworzone przez Pawel Chlebek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 22:07
  4. Alfa GT 1.9 JTD 16V kopci na czarno !!!
    Utworzone przez Doniu1007 w dziale GT
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 09-10-2012, 21:07
  5. 2,4 jtd kopci na czarno...
    Utworzone przez gacek 1978 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-07-2010, 06:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory