Tak logi to podstawaA na wykres to chciałem zerknąć z ciekawości, jest jedna górka, myslałem że będzie gorzej
![]()
Tak logi to podstawaA na wykres to chciałem zerknąć z ciekawości, jest jedna górka, myslałem że będzie gorzej
![]()
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Wykres musiałby być z teraz (i pewno by było jak napisałeś),a i tak nie wiele by powiedział. Hamownia w takiej diagnostyce jest praktycznie zbędna.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Zrobiłem kolejne logi, tym razem wrzuciłem je w xls. Oczywiście, jak to zwykle przy testowaniu błędu nie wywaliło. Rzućcie proszę okiem, czy wszystko jest w porządku, czy też nie. Pierwsze dwa pliki z logami - długa prosta, trzeci plik dużo zmian prędkości, ruszania etc...
testy.zip
Skróć liczbę parametrów.
Obroty silnika Zmierzone ciśnienie doładowania Oczekiwane ciśnienie doładowania Overboost
4 parametry, reszta nie potrzebna.
Stawiam na zacinającą się geometrie, czujnik ciśnienia do czyszczenia.
KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
Konwersje USA->EU
UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline
Witajcie koledzy, bardzo Was proszę o zerknięcie na logi, które zrobiłem...starałem się zrobić je poprawnie i mam nadzieję, że się udało. Każdy wykres jest stosownie podpisany. Generalnie alfa 1.9 jtd 115 km cierpi na przeładowanie, wywala błąd P0235 podczas przyspieszania z butem w podłodze w okolicach 3 tys, co doskonale widać na wykresach. Turbina ładuje mi do 2,5 bara;/ Martwi mnie również przepływomierz, podaje dziwne wartości (zwykle mierzone dużo wyższe niż docelowe), dodam, że EGR całkowicie zaślepiony. Odpinałem przepływomierz, ale zaobserwowałem wtedy pogorszenie osiągów w porównaniu z podpiętym. Silnik również kiepsko odpala przy około -10 stopniach, po nocnym staniu po odpaleniu przez kilka sekund pracuje nierówno i kopci na siwo-niebiesko (i nie jest to smród oleju, poziom od wymiany do wymiana praktycznie się nie zmniejsza). Z tego powodu myślę, że wtryski są do roboty. Ale chyba nie łączył bym tego złego odpalania z przeładowaniem i przepływką, chyba, że się mylę? Pozdrawiam!
logi na forum.rar
1. Z dużym prawdopodobieństwem jest problem z przekłamaniami od czujnika ciśnienia doładowania. W mniejszym stopniu wskazania na overboost. Pierwsze wyczyść czujnik i zobacz co się zmieni. Jak masz możliwość, to podmień na chwilę na inny.
2. Przepływomierz zostaw w spokoju. Przynajmniej w tym momencie. Jego dziwne pomiary mogą wynikać ze złego sterowania turbiną na postawie złych informacji od czujnika doładowania.
3. Ten dymek przy odpalaniu, pewno o gryzącym zapachu, to z dużym prawdopodobieństwem złe spalanie mieszanki w niedogrzanym cylindrze. Świece żarowe. Zapewne jeszcze mają oporność w granicach tolerancji ale z ich grzaniem już nie jest dobrze. A jak podejrzewam, to o ich grzaniu wtórnym można zapomnieć. http://www.conmir.pl/diagnostyka-ukladu-swiec-zarowych/
4. Zostaw wtryski w spokoju. To nie ten kolor dymu
5. Tak, nie mylisz się. Nie powinieneś łączyć tych spraw
- - - Updated - - -
P.S. Większa masa powietrza w dolnych granicach jest wynikiem zaślepienia egr. Masa jest większa o ilość spalin jakie powinny być dostarczone do dolotu.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Kurcze dzięki wielkie za taką rzeczową i porządną odpowiedź!![]()
1. czujnik czyszczony był już wielokrotnie, niestety jak kiedyś to coś dawało tak teraz nie ma różnicy;/ Nie mam na podmianę na inny niestety...ale może trzeba będzie w takim razie pomyśleć nad nowym (rozumiem, że najlepiej oryginał?). Aha...dodam, że mam mocno zawalony kolektor dolotowy sadzą i czekam, może do wymiany rozrządu żeby go zrzucić i porządnie wymyć bo chyba tak na samochodzie naprawdę porządnie się tego nie da zrobić;/ i może to jest też przyczyna przeładowania? W lecie z przeładowaniem nie mam problemów, dopiero w zimie kiedy gęstość powietrza jest większa wywala błąd.
3. też o tym myślałem,ale jest go naprawdę dużo i jest niebieskawy (a oleju od wymiany do wymiany mi nie ubywa) jak jest ciepło w lecie to przy zapalaniu puszcza zawsze małego czarnego bąka, tylko w zimie dym jest niebieskawy. Świece rok temu były wymieniane na nowe i mimo to problem dymu na mrozie przy odpalaniu istniał jednak nie był jeszcze tak duży a silnik pracował mimo tego równo ( teraz przez kilka sekund telepie i twardo chodzi). Dzięki za link do sprawdzenia świecHm...czyli rozumiem, że jakbym się zabrał za ich sprawdzenie to odpiąć wtyczkę od przekaźnika i po kolei sprawdzić kable na opór poszczególnych świec przykładając masę miernika do nadwozia? bo nie do końca się orientuję;/
P.S Tak tak właśnie dziś rano sobie tak pomyślałem,że to pewnie tego przyczynaa czy zapobiegawczo nie przemyć delikatnie przepływomierza alkoholem izopropylowym?
Rozumiem, że jesteś kolego z Krakowa tak jak jaczy byłaby możliwość podjechania do Ciebie i podumania nad tym problemem?
bo widziałem już kiedyś, że zajmujesz się alfami
![]()
Ostatnio edytowane przez don camillo ; 02-02-2014 o 16:52
Prosiłbym o sprawdzenie logów. Jestem laikiem w tym temacie więc zdaję się na was...
Silnik 1.9 JTD 16V 140 KM
Co było zrobione:
-wyczyszczony czujnik doładowania (3 miesiące temu)
-nowe wężyki(z opaskami) od Overboosta (4 miesiące temu)
-wyczyszczony EGR, Przepustnica + zaślepka z otworami (2 lata temu)
Proszę o pomoc ponieważ zaczęło mi dziwnie poszarpywać, przerywać silnikiem podczas przyspieszania 5 - 6 bieg, jazda pod górę w okolicach 2000 obr. Czasami zdarzy się nawet na dwójce podczas normalnej jazdy. Raz jest, a raz nie ma. Podczas robienia logów niestety ani razu nie przerwało. Gdzieś czytałem że winny może być też EGR. Zaglądałem do przepustnicy i od ostatniego czyszczenia trochę syfu się nagromadziło, może warto ponowić czyszczenie? A może przyjrzeć się czujnikowi ciśnienia na pompie CR... ?
Linki do logów
http://www.sendspace.pl/file/983c51890dce40ec25c1a93 - 6 bieg
http://www.sendspace.pl/file/65c8adcab2d2258ba52d962 - 5 bieg
http://www.sendspace.pl/file/841ed6037b84d592253b86f - 4 bieg
http://www.sendspace.pl/file/b295b1ccb035c98d18b6891 - 3 bieg
http://www.sendspace.pl/file/f719ba4ce274e61005e0636 - korekty wtrysków (bieg jałowy)
Zaslep na chwile calkiem EGR i obserwuj czy dalej szarpie.Druga rzecz-u mnie takie delikatne podszarpywanie bylo spowodowane mala dziurka w rurze turbina-airbox.
witam wszystkich
troche juz wymienilem rzeczy w swojej alfie, kupilem ja ok 7 miesiecy temu. nie chce sie za bardzo rozpisywac co juz bylo wymienione ale zerknijcie prosze na moje logi i moze cos sie wam rzuci w oczy. alfa 156 1.9 jtd 140km
http://www.sendspace.pl/file/8318d850d1d1755b71b1e42
http://www.sendspace.pl/file/bb7401c6952222e10f5f4d9
z gory dziekuje![]()