Strona 42 z 89 PierwszyPierwszy ... 323334353637383940414243444546474849505152 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 411 do 420 z 885

Temat: Analiza logów 1.9 JTD 16V

  1. #411
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Tak logi to podstawa A na wykres to chciałem zerknąć z ciekawości, jest jedna górka, myslałem że będzie gorzej

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  2. #412
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Wykres musiałby być z teraz (i pewno by było jak napisałeś),a i tak nie wiele by powiedział. Hamownia w takiej diagnostyce jest praktycznie zbędna.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  3. #413
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Jawor
    Auto
    147 jtd
    Postów
    34

    Domyślnie

    Zrobiłem kolejne logi, tym razem wrzuciłem je w xls. Oczywiście, jak to zwykle przy testowaniu błędu nie wywaliło. Rzućcie proszę okiem, czy wszystko jest w porządku, czy też nie. Pierwsze dwa pliki z logami - długa prosta, trzeci plik dużo zmian prędkości, ruszania etc...

    testy.zip

  4. #414
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,522

    Domyślnie

    Skróć liczbę parametrów.
    Obroty silnika Zmierzone ciśnienie doładowania Oczekiwane ciśnienie doładowania Overboost

    4 parametry, reszta nie potrzebna.

    Stawiam na zacinającą się geometrie, czujnik ciśnienia do czyszczenia.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  5. #415
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Kraków-Dojazdów
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 JTD CF 3 115 koni 2001
    Postów
    77

    Domyślnie przeładowanie błąd P0235

    Witajcie koledzy, bardzo Was proszę o zerknięcie na logi, które zrobiłem...starałem się zrobić je poprawnie i mam nadzieję, że się udało. Każdy wykres jest stosownie podpisany. Generalnie alfa 1.9 jtd 115 km cierpi na przeładowanie, wywala błąd P0235 podczas przyspieszania z butem w podłodze w okolicach 3 tys, co doskonale widać na wykresach. Turbina ładuje mi do 2,5 bara;/ Martwi mnie również przepływomierz, podaje dziwne wartości (zwykle mierzone dużo wyższe niż docelowe), dodam, że EGR całkowicie zaślepiony. Odpinałem przepływomierz, ale zaobserwowałem wtedy pogorszenie osiągów w porównaniu z podpiętym. Silnik również kiepsko odpala przy około -10 stopniach, po nocnym staniu po odpaleniu przez kilka sekund pracuje nierówno i kopci na siwo-niebiesko (i nie jest to smród oleju, poziom od wymiany do wymiana praktycznie się nie zmniejsza). Z tego powodu myślę, że wtryski są do roboty. Ale chyba nie łączył bym tego złego odpalania z przeładowaniem i przepływką, chyba, że się mylę? Pozdrawiam!
    logi na forum.rar

  6. #416
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał don camillo Zobacz post
    ...wywala błąd P0235 podczas przyspieszania z butem w podłodze w okolicach 3 tys, co doskonale widać na wykresach. Turbina ładuje mi do 2,5 bara;/
    ...Martwi mnie również przepływomierz, podaje dziwne wartości (zwykle mierzone dużo wyższe niż docelowe), dodam, że EGR całkowicie zaślepiony. Odpinałem przepływomierz,
    ...Silnik również kiepsko odpala przy około -10 stopniach, po nocnym staniu po odpaleniu przez kilka sekund pracuje nierówno i kopci na siwo-niebiesko (i nie jest to smród oleju, poziom od wymiany do wymiana praktycznie się nie zmniejsza).
    ...Z tego powodu myślę, że wtryski są do roboty.

    ...Ale chyba nie łączył bym tego złego odpalania z przeładowaniem i przepływką, chyba, że się mylę? Pozdrawiam!
    1. Z dużym prawdopodobieństwem jest problem z przekłamaniami od czujnika ciśnienia doładowania. W mniejszym stopniu wskazania na overboost. Pierwsze wyczyść czujnik i zobacz co się zmieni. Jak masz możliwość, to podmień na chwilę na inny.
    2. Przepływomierz zostaw w spokoju. Przynajmniej w tym momencie. Jego dziwne pomiary mogą wynikać ze złego sterowania turbiną na postawie złych informacji od czujnika doładowania.
    3. Ten dymek przy odpalaniu, pewno o gryzącym zapachu, to z dużym prawdopodobieństwem złe spalanie mieszanki w niedogrzanym cylindrze. Świece żarowe. Zapewne jeszcze mają oporność w granicach tolerancji ale z ich grzaniem już nie jest dobrze. A jak podejrzewam, to o ich grzaniu wtórnym można zapomnieć. http://www.conmir.pl/diagnostyka-ukladu-swiec-zarowych/
    4. Zostaw wtryski w spokoju. To nie ten kolor dymu
    5. Tak, nie mylisz się. Nie powinieneś łączyć tych spraw

    - - - Updated - - -

    P.S. Większa masa powietrza w dolnych granicach jest wynikiem zaślepienia egr. Masa jest większa o ilość spalin jakie powinny być dostarczone do dolotu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #417
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Kraków-Dojazdów
    Auto
    alfa romeo 156 1.9 JTD CF 3 115 koni 2001
    Postów
    77

    Domyślnie

    Kurcze dzięki wielkie za taką rzeczową i porządną odpowiedź!
    1. czujnik czyszczony był już wielokrotnie, niestety jak kiedyś to coś dawało tak teraz nie ma różnicy;/ Nie mam na podmianę na inny niestety...ale może trzeba będzie w takim razie pomyśleć nad nowym (rozumiem, że najlepiej oryginał?). Aha...dodam, że mam mocno zawalony kolektor dolotowy sadzą i czekam, może do wymiany rozrządu żeby go zrzucić i porządnie wymyć bo chyba tak na samochodzie naprawdę porządnie się tego nie da zrobić;/ i może to jest też przyczyna przeładowania? W lecie z przeładowaniem nie mam problemów, dopiero w zimie kiedy gęstość powietrza jest większa wywala błąd.
    3. też o tym myślałem,ale jest go naprawdę dużo i jest niebieskawy (a oleju od wymiany do wymiany mi nie ubywa) jak jest ciepło w lecie to przy zapalaniu puszcza zawsze małego czarnego bąka, tylko w zimie dym jest niebieskawy. Świece rok temu były wymieniane na nowe i mimo to problem dymu na mrozie przy odpalaniu istniał jednak nie był jeszcze tak duży a silnik pracował mimo tego równo ( teraz przez kilka sekund telepie i twardo chodzi). Dzięki za link do sprawdzenia świec Hm...czyli rozumiem, że jakbym się zabrał za ich sprawdzenie to odpiąć wtyczkę od przekaźnika i po kolei sprawdzić kable na opór poszczególnych świec przykładając masę miernika do nadwozia? bo nie do końca się orientuję;/

    P.S Tak tak właśnie dziś rano sobie tak pomyślałem,że to pewnie tego przyczyna a czy zapobiegawczo nie przemyć delikatnie przepływomierza alkoholem izopropylowym?

    Rozumiem, że jesteś kolego z Krakowa tak jak ja czy byłaby możliwość podjechania do Ciebie i podumania nad tym problemem? bo widziałem już kiedyś, że zajmujesz się alfami
    Ostatnio edytowane przez don camillo ; 02-02-2014 o 16:52

  8. #418
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawciu87
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Wieluń
    Auto
    BMW F31 318d
    Postów
    958

    Domyślnie

    Prosiłbym o sprawdzenie logów. Jestem laikiem w tym temacie więc zdaję się na was...
    Silnik 1.9 JTD 16V 140 KM
    Co było zrobione:
    -wyczyszczony czujnik doładowania (3 miesiące temu)
    -nowe wężyki(z opaskami) od Overboosta (4 miesiące temu)
    -wyczyszczony EGR, Przepustnica + zaślepka z otworami (2 lata temu)

    Proszę o pomoc ponieważ zaczęło mi dziwnie poszarpywać, przerywać silnikiem podczas przyspieszania 5 - 6 bieg, jazda pod górę w okolicach 2000 obr. Czasami zdarzy się nawet na dwójce podczas normalnej jazdy. Raz jest, a raz nie ma. Podczas robienia logów niestety ani razu nie przerwało. Gdzieś czytałem że winny może być też EGR. Zaglądałem do przepustnicy i od ostatniego czyszczenia trochę syfu się nagromadziło, może warto ponowić czyszczenie? A może przyjrzeć się czujnikowi ciśnienia na pompie CR... ?

    Linki do logów

    http://www.sendspace.pl/file/983c51890dce40ec25c1a93 - 6 bieg
    http://www.sendspace.pl/file/65c8adcab2d2258ba52d962 - 5 bieg
    http://www.sendspace.pl/file/841ed6037b84d592253b86f - 4 bieg
    http://www.sendspace.pl/file/b295b1ccb035c98d18b6891 - 3 bieg
    http://www.sendspace.pl/file/f719ba4ce274e61005e0636 - korekty wtrysków (bieg jałowy)

  9. #419
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Zaslep na chwile calkiem EGR i obserwuj czy dalej szarpie.Druga rzecz-u mnie takie delikatne podszarpywanie bylo spowodowane mala dziurka w rurze turbina-airbox.

  10. #420
    Użytkownik Rowerzysta Avatar cyna1
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    rzeszów
    Auto
    alfa 156 jtd 1.9 140km 2003fl
    Postów
    88

    Domyślnie

    witam wszystkich
    troche juz wymienilem rzeczy w swojej alfie, kupilem ja ok 7 miesiecy temu. nie chce sie za bardzo rozpisywac co juz bylo wymienione ale zerknijcie prosze na moje logi i moze cos sie wam rzuci w oczy. alfa 156 1.9 jtd 140km

    http://www.sendspace.pl/file/8318d850d1d1755b71b1e42
    http://www.sendspace.pl/file/bb7401c6952222e10f5f4d9

    z gory dziekuje

Podobne wątki

  1. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  2. Logi 2.4 JTD analiza
    Utworzone przez iwok w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-12-2013, 16:30
  3. Analiza logów 1.9 JTD 16V
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 22-09-2013, 10:05
  4. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23
  5. [145] 145 1.9 JTD - analiza wykresów FES
    Utworzone przez fokus145 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-01-2012, 11:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory